2020-05-14, 08:25
Medlem
Två saker vet vi.

Billy jobbade för Reclaim Justice när han muckat från anstalt.

Ö*mer heter G*ül i efternamn.

Vad ska man tro om nedan då?

Dessutom var en man, F*atih G*ül, som tillsammans med Eddie Jobe tidigare dömts för penningtvättsbrott, också misstänkt. I samband med åtalet framgick det att det nu inte alls handlade om pengar från narkotikahantering. Nu handlade det istället om pengar som härstammade från ett misstänkt bedrägeri.

Pengarna som målet rörde och som Eddie Jobe hanterat via sina hantlangare i Göteborg ska enligt åtalet ha kommit från ett grovt bedrägeri kring en ny mobilapp. I Danmark häktades en man som misstänkt, Torgny Jönsson, för inblandning i bedrägerihärvan. Han brukar gå under beteckningen ”maffians bankir” i media. En del av pengarna från bedrägeriet ska också ha satts in i Reclaim Justice, en förening och ett bolag som letts av Torgny Jönsson. En 61-årig tidigare företagare ska också ha varit inblandad i bedrägeriet. Gül, som tillsammans med Eddie Jobe tidigare dömts för penningtvättsbrott, också misstänkt. I samband med åtalet framgick det att det nu inte alls handlade om pengar från narkotikahantering. Nu handlade det istället om pengar som härstammade från ett misstänkt bedrägeri.

Källa: http://blog.zaramis.se/2019/11/01/penningtvattsrattegangen-som-aldrig-borde-agt-rum/
Senast redigerad av Avel 2020-05-14 kl. 08:59.
Citera
2020-05-14, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiatigerlilja
Intressant spekulation! Synd att man inte fick fler ledtrådar i FUP om hur gamle bankrånaren MR kan tänkas ha varit involverad. Finns det mer som pekar ut honom än det faktum att polisen visade en bild på honom och frågade om Billy kände honom?

För att fortsätta spåna lite runt tonåringarna:

Enligt häktningsframställan ska brotten (stämpling till mord och förberedelse till mord) ha skett 2018-08-01 till 2018-09-30. AZ9 skrev tidigare i tråden att KL hade bjudit med en av gossarna och mellanhanden till sommarstugan för att inleda mordplaneringssamarbetet där.
Om detta skulle stämma så kan man ju undra om det kanske är mellanhanden eller en av tonåringarna som varit behjälpliga med bilden som KL skickade in till tingsrätten för att slippa komma till huvudförhandling den 12 sep 2018, kl 15.00, i målet där hon stod anklagad för våldsamt motstånd? Tänker på den här bilden: https://anonymousfiles.io/tiE5Wtmd/

Det kök som skymtar i bakgrunden ger mig lite sommarstugevibbar: gamla, klumpiga, vitmålade skåpknoppar; skeva skåpdörrar som inte blir stängda; trångt, rörigt och ofräscht runt spisen; omodern köksfläkt. Sitter hon möjligtvis i köket på fritidsstället i Hudiksvallstrakten på den bilden?

I dagboksbladet (länkat i Timeouts inlägg här) kan man läsa alla de fantasifulla undanflykter som KL:s kommit med genom åren för att förklara varför hon inte kan dyka upp: i början av september 2018 påstår hon att hon har varit ”sängliggande” i en hel vecka pga en blåtira och därför inte kan komma till huvudförhandlingen. När tingsrätten ringde igen för att påminna henne om att hon inte skickat nåt läkarintyg om detta så var hon för ”upptagen” för att svara. Detta är under just den period då det tydligen förbereddes mord på HOL i KL:s regi...så man kan ju förstå att tiden var lite knapp för henne.
92 2018-09-11 Tel med KL som uppger följande. Hon har utsatts för misshandel och är sängliggande sedan en vecka. Hon är i så dåligt skick att hon inte kan genomföra förhandlingen imorgon. Hon uppger att hon har läkarintyg och ett fotografi av hennes skada i ansiktet. Hon uppger att hon kan mejla in fotot och läkarintyget under morgondagen. Jag tar upp frågan om närvaro på telefon och vi kommer överens om att hon ska ringa mig i morgon vid kl. 9 och ge besked om hon närvaro på telefon. Hon vill bli hörd och motsätter sig att förhandlingen tas i hennes utevaro. KL föreläggs att senast imorgon inkomma med läkarintyg som visar laga förfall./MF

93 2018-09-12 Tel KL. Hon uppger att hon är i för dåligt skick för att inställa sig idag. Hon tror inte att hon har tillräcklig ork för att kunna närvara på telefon heller. Hon har mejlat in ett fotografi till tingsrätten och vill ha anstånd med att skicka in läkarintyget. Jag upplyser att hon inte får anstånd med det då tingsrätten ska ta ställning till frågan om laga förfall idag samt då hon igår sa att hon har ett läkarintyg. Hon uppger att hon kommer att mejla in detta under förmiddagen och även kommer återkomma till mig på telefon under dagen./MF
/.../
96 2018-09-12 tel till försvararen kl. 12:45 med besked om att något läkarintyget inte har kommit in ännu. I enlighet med försvararens önskemål ringer jag till KL för att påminna henne om läkarintyget. Hon svarar inte på sin mobil. /MF

97 2018-09-12 Tel från KL som meddelar tingsrätten att hon inte kunde ta mitt tidigare telefonsamtal då hon var upptagen men att hon försökte ringa mig kort efter mitt samtal men att jag då antagligen hade hunnit gå till en förhandling./MF

Helt klart intressant med hennes duckande för rätten, ”blåtiran” och timingen med perioden för stämpling/förberedelse hösten 2018. Full fart på KL när sommaren är över!

Men annars helt klart sommarstugevibbar. Ser annars ut som vilken äldre lgh i Sthlm(?) som helst. Nån pillerburk på bänken där osv.
Senast redigerad av Avel 2020-05-14 kl. 08:56.
Citera
2020-05-14, 12:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
En långsökt tanke vidare är ju att kanske Billy & Co haft ”kontraktet” och lagt ut det på det de unga killarna. Därför en misstänkt (MR?)hänger med från det ”gamla” målet som inbegrep Billy mfl. Sen fick våra unga killar kalla fötter.

Pengar var redan utbetalade till Billy mfl och då fick de lösa det själva när inga andra tonåringar nappade? I så fall kom Billys häktning våren 2019 (brytarbussen i Fagerstaskogen) lite olägligt och först efter någon månads omladdning/semester så skred man till verket början sept 2019.
Bara lite spånande i väntan på åtal eller vad som mer dyker upp här...
Ja, jag har ju redan funderat på detta.

Dvs varför mål slås samman och Falk måste ånyo förordnas som advokat om det nu är MR som är sekretess E.

Finns det koppling mellan forna parter (rånare) och de nu yngre förmågorna, eller är det helt fristående fenomen?
Citera
2020-05-14, 12:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Intressant spekulation! Synd att man inte fick fler ledtrådar i FUP om hur gamle bankrånaren MR kan tänkas ha varit involverad. Finns det mer som pekar ut honom än det faktum att polisen visade en bild på honom och frågade om Billy kände honom?

För att fortsätta spåna lite runt tonåringarna:

Enligt häktningsframställan ska brotten (stämpling till mord och förberedelse till mord) ha skett 2018-08-01 till 2018-09-30. AZ9 skrev tidigare i tråden att KL hade bjudit med en av gossarna och mellanhanden till sommarstugan för att inleda mordplaneringssamarbetet där.
Om detta skulle stämma så kan man ju undra om det kanske är mellanhanden eller en av tonåringarna som varit behjälpliga med bilden som KL skickade in till tingsrätten för att slippa komma till huvudförhandling den 12 sep 2018, kl 15.00, i målet där hon stod anklagad för våldsamt motstånd? Tänker på den här bilden: https://anonymousfiles.io/tiE5Wtmd/

Det kök som skymtar i bakgrunden ger mig lite sommarstugevibbar: gamla, klumpiga, vitmålade skåpknoppar; skeva skåpdörrar som inte blir stängda; trångt, rörigt och ofräscht runt spisen; omodern köksfläkt. Sitter hon möjligtvis i köket på fritidsstället i Hudiksvallstrakten på den bilden?

I dagboksbladet (länkat i Timeouts inlägg här) kan man läsa alla de fantasifulla undanflykter som KL:s kommit med genom åren för att förklara varför hon inte kan dyka upp: i början av september 2018 påstår hon att hon har varit ”sängliggande” i en hel vecka pga en blåtira och därför inte kan komma till huvudförhandlingen. När tingsrätten ringde igen för att påminna henne om att hon inte skickat nåt läkarintyg om detta så var hon för ”upptagen” för att svara. Detta är under just den period då det tydligen förbereddes mord på HOL i KL:s regi...så man kan ju förstå att tiden var lite knapp för henne.
92 2018-09-11 Tel med KL som uppger följande. Hon har utsatts för misshandel och är sängliggande sedan en vecka. Hon är i så dåligt skick att hon inte kan genomföra förhandlingen imorgon. Hon uppger att hon har läkarintyg och ett fotografi av hennes skada i ansiktet. Hon uppger att hon kan mejla in fotot och läkarintyget under morgondagen. Jag tar upp frågan om närvaro på telefon och vi kommer överens om att hon ska ringa mig i morgon vid kl. 9 och ge besked om hon närvaro på telefon. Hon vill bli hörd och motsätter sig att förhandlingen tas i hennes utevaro. KL föreläggs att senast imorgon inkomma med läkarintyg som visar laga förfall./MF

93 2018-09-12 Tel KL. Hon uppger att hon är i för dåligt skick för att inställa sig idag. Hon tror inte att hon har tillräcklig ork för att kunna närvara på telefon heller. Hon har mejlat in ett fotografi till tingsrätten och vill ha anstånd med att skicka in läkarintyget. Jag upplyser att hon inte får anstånd med det då tingsrätten ska ta ställning till frågan om laga förfall idag samt då hon igår sa att hon har ett läkarintyg. Hon uppger att hon kommer att mejla in detta under förmiddagen och även kommer återkomma till mig på telefon under dagen./MF
/.../
96 2018-09-12 tel till försvararen kl. 12:45 med besked om att något läkarintyget inte har kommit in ännu. I enlighet med försvararens önskemål ringer jag till KL för att påminna henne om läkarintyget. Hon svarar inte på sin mobil. /MF

97 2018-09-12 Tel från KL som meddelar tingsrätten att hon inte kunde ta mitt tidigare telefonsamtal då hon var upptagen men att hon försökte ringa mig kort efter mitt samtal men att jag då antagligen hade hunnit gå till en förhandling./MF
Bra iakttagelse om hennes förehavanden under aktuell förberedelseperiod.

Hon kan ju ha prioriterat annat än att inställa sig i rätten, nåt så ovidkommande.
Mord föregår laga förfall. Hahaha.
Citera
2020-05-14, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, jag har ju redan funderat på detta.

Dvs varför mål slås samman och Falk måste ånyo förordnas som advokat om det nu är MR som är sekretess E.

Finns det koppling mellan forna parter (rånare) och de nu yngre förmågorna, eller är det helt fristående fenomen?

Med tanke på miljön de kommer från så finns det säkert olika kopplingar. Nåt inlägg tidigare här var jag inne på att det finns iaf en viss koppling mellan en med efternamnet G*ül och Billy. Via en typ av människa som man känner KL säkert borde sprungit på genom åren. Gubbar med vita kragar men svarta pengar. Ö*mer har koppling till Bergsjön via släkting(ar?) kanske t o m är släkt med den 28-åring som nämns i inlägget ovan i kretsarna av penningtvätt, andra gangsters och Reclaim Justice.

Billy lyfte 300 000 kr i lön från Reclaim Justice enligt hans egen uppgift i förhör ang skattebrott/deklaration. Hur mkt jobbade han eller var det arvode för nåt fuffens kan man fundera över?
Senast redigerad av Avel 2020-05-14 kl. 12:45.
Citera
2020-05-14, 12:43
Medlem
Citat:
Bra iakttagelse om hennes förehavanden under aktuell förberedelseperiod.

Hon kan ju ha prioriterat annat än att inställa sig i rätten, nåt så ovidkommande.
Mord föregår laga förfall. Hahaha.

Om blåtiran är äkta så uppstod nåt trubbel pga osämja bland konspiratörerna med handgemäng som resultat? Låter förvisso lite tidigt vad gäller brottsperioden.
Citera
2020-05-14, 17:25
Medlem
fiatigerliljas avatar
Citat:
Om blåtiran är äkta så uppstod nåt trubbel pga osämja bland konspiratörerna med handgemäng som resultat? Låter förvisso lite tidigt vad gäller brottsperioden.

Ja jag började spåna iväg i lite på samma tema när jag läste ditt första inlägg. Jag tänkte: Hon kanske fick stryk för att hon började härja med rånarveteranerna om att inget hänt än, trots att hon betalt ett saftigt förskott för mer än ett och ett halvt år sedan, då i slutet på 2016 eller början på 2017 när hon fick påfyllning i kassan i tiomiljonersklassen från bodelningen? Den usle exmaken gick fortfarande omkring och levde!

Efter det misslyckade försöket 2015-2016 då torpeden fick kalla fötter tvekade hon nog inte att gräva djupt i kassan för att säkerställa att hon fick tag i riktiga proffs den här gången. Tänk dig då hur ursinnet måste koka när månaderna gick och inget hände! Hjärtat skenade säkert hundra extra slag i minuten, hon blev väl alldeles yr och började förlorade avståndsbedömningen till marken med vänsterfoten, hon började kanske t o m sparka, bita och banka på omgivning utan att märka det, samtidigt som hon höll på att svimma. Kanske hade MR eller nån mellanhand sina armar inom huggavstånd vid nåt tillfälle? Allmän uppståndelse och gränslöst beteende i fyllan och villan är väl det sista dessa skuggindivider vill ha så för att lugna hennes galenskap skaffade de kanske i all hast fram ynglingarna och sa till henne att skippa stan? Så det kan ha varit i det läget hon bjöd med dem till stugan på landet tänkte jag i mitt spånande, för att i lugn och ro hjälpa dem förstå hur de kunde få tillgång till offret och fixa fram en slutgiltig lösning på avlivningsproblematiken hon hade med sitt hatobjekt exmaken. Och så att hon samtidigt kunde inta sängläge i stugsängen och medicinera hjärtat och blåtiran med betablockerande vodka martinis, menar jag. Klart att hon inte hade tid med Södertörns tingsrätt i ett sånt läge..
Citera
2020-05-14, 17:36
Medlem
fiatigerliljas avatar
Citat:
Två saker vet vi.

Billy jobbade för Reclaim Justice när han muckat från anstalt.

Ö*mer heter G*ül i efternamn.

Vad ska man tro om nedan då?

Dessutom var en man, F*atih G*ül, som tillsammans med Eddie Jobe tidigare dömts för penningtvättsbrott, också misstänkt. I samband med åtalet framgick det att det nu inte alls handlade om pengar från narkotikahantering. Nu handlade det istället om pengar som härstammade från ett misstänkt bedrägeri.

Pengarna som målet rörde och som Eddie Jobe hanterat via sina hantlangare i Göteborg ska enligt åtalet ha kommit från ett grovt bedrägeri kring en ny mobilapp. I Danmark häktades en man som misstänkt, Torgny Jönsson, för inblandning i bedrägerihärvan. Han brukar gå under beteckningen ”maffians bankir” i media. En del av pengarna från bedrägeriet ska också ha satts in i Reclaim Justice, en förening och ett bolag som letts av Torgny Jönsson. En 61-årig tidigare företagare ska också ha varit inblandad i bedrägeriet. Gül, som tillsammans med Eddie Jobe tidigare dömts för penningtvättsbrott, också misstänkt. I samband med åtalet framgick det att det nu inte alls handlade om pengar från narkotikahantering. Nu handlade det istället om pengar som härstammade från ett misstänkt bedrägeri.

Källa: http://blog.zaramis.se/2019/11/01/penningtvattsrattegangen-som-aldrig-borde-agt-rum/

Men där har vi nog länken. Wow, det ska bli superintressant att se var detta landar.
Citera
2020-05-14, 19:05
Medlem
Citat:
Men där har vi nog länken. Wow, det ska bli superintressant att se var detta landar.

Finns ju hur många kopplingar kors och tvärs i detta som helst när man börjar nysta. Men mycket av de pengar som kommit in via bedrägerier av den här Torgny Jönsson (Grundade Reclaim Justice osv där Billy ”jobbade” och där svarta pengar ska ha gått in) ska ha gått genom Eddies gäng av ofta minderåriga ”målvakter” eller vad man ska kalla dem. F*atih G*ül har jobbat nära Eddie och t.ex 2015 blev de ertappade vid Drottningtorget Gbg med runt en halv miljon kr i kontanter förvarade i skokartong.

Lite långsökt kanske men kopplingen Sthlm, Gbg, Ö*mer och F*atih G*ül, penningtvätt, unga springpojkar, unga skyttar vid tidigare mord kopplade till Vårvädersligan mfl, Reclaim Justice, Billy, Torgny Jönsson, Eddie J*obe i en enda röra gör ju att man börjar undra...kan ju dock bara vara tillfälligheter och inte alls kopplat till detta.
Senast redigerad av Avel 2020-05-14 kl. 19:20.
Citera
2020-05-14, 19:13
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ja men detta var bättre än det andra. Än påstå HOL var inspirerad av tråden, den fanns inte ens 6 sept, eller att KL inte varit till forna Jugoslavien.
Vad hon vinner vet väl inte jag, hon har iaf visat ärr och sagt så till barnen.

Har du sett de där typerna nån mer gång?
Hon lär väl ha umgåtts, om nu nån av männen gör en resa med henne.

Nix, inte sett det sällskapet åter igen.
Därmed inte sagt att det inte varit ett fortsatt sällskap(?)
Det är ju trots allt lite hett.
Citera
2020-05-14, 19:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Med tanke på miljön de kommer från så finns det säkert olika kopplingar. Nåt inlägg tidigare här var jag inne på att det finns iaf en viss koppling mellan en med efternamnet G*ül och Billy. Via en typ av människa som man känner KL säkert borde sprungit på genom åren. Gubbar med vita kragar men svarta pengar. Ö*mer har koppling till Bergsjön via släkting(ar?) kanske t o m är släkt med den 28-åring som nämns i inlägget ovan i kretsarna av penningtvätt, andra gangsters och Reclaim Justice.

Billy lyfte 300 000 kr i lön från Reclaim Justice enligt hans egen uppgift i förhör ang skattebrott/deklaration. Hur mkt jobbade han eller var det arvode för nåt fuffens kan man fundera över?
Har Ömer släkt i Bergsjön, Gtbg?
Var det nåt via fb du fick fram detta?
Citera
2020-05-14, 20:22
Medlem
Citat:
Har Ömer släkt i Bergsjön, Gtbg?
Var det nåt via fb du fick fram detta?

Ö*mer har minst tre Facebookkonton. Två Instagramkonton hittade hittills också. Insta är konton privata eller tömda på inlägg.

Men Facebook då. Kikar man under ”Om” i ett av dem så dyker det upp en nära släkting med koppling/hemort Bergsjön ja. Killen som tagits med batong i bilen och dömd för detta. Kan hända den bäste...

Sen kan ju den som vill försöka förstå hur den här killen Ö*mer funkar lyssna på Verkligheten i P3. Bara sorgligt att lyssna på nu med facit i hand.

https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/711774?programid=3052
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in