2020-05-14, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norris1234
Jag säger inte att rätten kommer tro honom men han kan ju hävda att de bråkat, de slogs, hon hotar att ta livet av sig, tar en kniv och skär handlederna av sig själv. Han får panik när han inte får stopp på blodet och hon dör, han är i chock och styckar kroppen. Och att han hanterat kroppen vet vi men det blir inte utom rimligt tvivel att han dödat henne (mord/dråp).

Man får hoppas att han säger just så för att skära handlederna kommer man inte dö av om man inte arbetar hårt för att dö.

Din poäng är ju dock given, han kan ju påstå att hon knivskurit sig till döds och att han bara styckat för att han fick panik. Han framstår ju som arrogant i förhör och han är ju inte korkad på något sätt. Hans lite mästrande attityd gör nog att han kommer ge något form av svar åt det hållet vid huvudförhandlingen. Han är nog väl medveten om att liknande ärenden varit svåra att leda i mål för åklagarmyndigheten.
Citera
2020-05-14, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Hon var 15 när hon träffade T så hon var naiv, sårbar och formbar.
Det är med dagens mått mätt ovanligt tidigt att flytta ihop med en kille.
Det finns något i familjedynamiken som är fel.

Och som du säger- om hon utsatts för våld eller övergrepp under uppväxten så kan det bidra till att hon var extra sårbar och hennes gränsuppfattning skev. Och av det maskade innehållet att döma är sannolikheten tyvärr stor att något sådant hänt (sid 641-642, 706). Det framgår ju att det fortfarande påverkade henne väldigt mycket, med tanke på hur starkt hon reagerade när hon berättade om det för bl.a Ts släkting.

Frågan är om det är därför hon valde att flytta hemifrån och ihop med T när hon var så ung som 15 år?

” Wilma berättat för dig xxxxxxxxxxxxxxxxxxx . Vad vet du om detta och när var det?
- Det var när hon var typ 12-13 år kanske 14 år. Det var några år sedan.

Du har även nämnt någon xxxxxxxx vad var det för något?
- Det var också när hennes pappa hade druckit. Det var på kvällen. Wilma gick ner till tv:n vid soffan i vardagsrumet. ”

xxxxxxx Wilma var liten?
- Xxxxxxx , sa Wilma, men när hon var liten. Nu på senaste har hon försökt bli en bra mamma, hon har pratat mycket i telefon med Wilma. Det är som sagt något Wilma sagt, inget som jag vet.”

Jag spekulerar i att om hon berättat för sin mamma om något hennes pappa gjort, men att denna inte trott på henne, valt att tro på pappan.

Detta skulle inte bara bidra till att föra henne i armarna på ett sjukt odjur som Tishko, utan gjorde även att hon inte kände sig trygg eller välkommen hos sin biologiska familj.

I förhör med Tishkos styvmamma:

”Hon sa att min familj vill inte ha med mig att göra.
Hon sa att hennes mamma älskar henne men att hennes man inte vill ha hem henne.
Jag frågade Wilma varför han [styvpappan] inte gillade henne och det var för att han ville vara med sin familj.
Och den tiden som hon var hos oss var för att hennes syster sparkade ut henne.
Hon sa att min syster inte vill vara med mig, och mannen vill inte att jag bor där.

Men Wilma vill inte flytta till sin pappa.
Hon berättade något om sin pappa, hon sa att det var därför hon inte kunde flytta dit igen.
Jag kan svära på att det var hon som sa detta, jag vet inte om det är sant eller inte.
När berättade Wilma om händelsen med sin pappa för dig?
För 4-5 månader sen.

Varje gång hon pratade om sin familj grät hon.
Ingen har tid för mig och ingen vill ha mig sa hon.

Det handlar inte om skuldbeläggande utan att försöka förstå varför en 15-årig flicka som fortfarande går i skolan blir ihop med en flera år äldre kille och flyttar, tillåts av föräldrarna hon var trots allt minderårig, hem till honom. Och varför denna kille blev hela hennes värld, trots våld och övergrepp.
Det är så sorgligt att kvinnor/unga tjejer som haft en dysfunktionell uppväxt gång på gång drivs in i dåliga förhållande. Det är definitivt delvis föräldrarnas fel. Barn som växer upp i en trygg miljö där de känner sig älskade lär sig sitt eget värde och tillåter inte sig själv att bli behandlade illa av en partner. Längtan efter kärlek och uppmärksamhet har drivit många kvinnor i famnen på rovdjur. Avla inte barn om ni inte tänker finnas där för dem och älska dem i nöd och lust.
Citera
2020-05-14, 09:12
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knux
Jag har lite svårt att förstå Wilmas familjekonstellation?

Är det hennes biologiska pappa eller plast pappa som inte tycker om Wilma?

Både hennes plast mamma och biologiska verkar tyvärr inte helt reko.. ganska dumma individer rent intelligensmässigt.

Plastpappa, Daniel.
Enligt Wilma själv ville inte han att hon skulle bo där.
Citera
2020-05-14, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lovestein
Har inte hunnit läsa FUP men stämmer det att polisen inte upptäckte väskan med huvudet efter flera dagar från första husrannsakan?? Vafan är det för poliser vi har i Sverige egentligen

Det stämmer.
En inkompetent sådan.
Citera
2020-05-14, 09:15
Medlem
Stackarn som öppnade väskan lär väl fått en smärre chock. Fy.
Citera
2020-05-14, 09:16
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud

Med tanke på liklukten så var det nog ingen överraskning.
Citera
2020-05-14, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Polisens tekniker anade nog på lukten och att väskan vägde ca 3,5 kg vad som var i den..
Citera
2020-05-14, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Men måste man inte betona ”rimligt” i bortom rimligt tvivel här. Hur tar man livet av sig på detta blodiga sätt utan tillgång till skjutvapen? Att någon skulle levererat huvudet till GM är bortom rimligt tvivel.

Utan bilderna på allt blod i lägenheten, alla släpspår o.dyl. hade bevisläget varit sämre.

Hugger sig i halsen. Det är ju förvisso ett sätt som mest skulle göras av män, men det går ju inte att utesluta att W gjort det, så påstår han det och att hon dog av det är det ju knepigt.

De hittade ju muskelfibrer i vardagsrummet ifrån Ws ansikte som det verkade så att hon blivit ordentligt misshandlad av T går nog att säga att det är styrkt bortom rimligt tvivel.
Citera
2020-05-14, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Man får hoppas att han säger just så för att skära handlederna kommer man inte dö av om man inte arbetar hårt för att dö.

Din poäng är ju dock given, han kan ju påstå att hon knivskurit sig till döds och att han bara styckat för att han fick panik. Han framstår ju som arrogant i förhör och han är ju inte korkad på något sätt. Hans lite mästrande attityd gör nog att han kommer ge något form av svar åt det hållet vid huvudförhandlingen. Han är nog väl medveten om att liknande ärenden varit svåra att leda i mål för åklagarmyndigheten.

Precis, bilden sammantaget och hur han betett sig i förhören tyder på det.. tänker på jo*kim durh*n fallet.. de 3 dödade honom i samförstånd men ingen blev väl dömd för mord om jag inte minns fel. Gick inte att bevisa VEM som utfört det sista som ledde till döden. Samma här utan dödsorsak.
Citera
2020-05-14, 09:23
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Så är det exakt! Men dem har ju lagt fram sin bevisning i slutförhören kraftigt o pressat honom. Allt kan inte vara en överraskning i fupen för honom, men att se det sammanhängande svart på vitt, och dessutom veta om vad vi alla andra oxå kan läsa, har nog utlöst en kraftig panik attack hos honom. Men 100 på att han repar sig, och forts neka in i döden!

Ja det kan nog ha gett honom en ångestattack deluxe.
Familj, släkt, vänner, kollegor..alla kunde nu med ögna ögon se den lysande blå mordplatsen, slaktplatsen...
Undrar om han sparat på sig ev medicinering...
Citera
2020-05-14, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Trist att polisen inte gick in närmare på den där trekanten i förhören med H4nn4. Vilka erfarenheter hade hon sedan tidigare? Gillar hon att vara med andra tjejer ibland? Vad brukar de göra då? Det fanns mycket att gå in på där.

Vad menar du att det skulle ha för relevans för mordutredningen? Det är väl mer något för din novellsamling? De letar ju efter mordplats, mördare, kroppsdelar, dödsorsak osv. Vad har en påstådd trekant att göra med detta? Prioriteringsordningen känns något off minst sagt.
Citera
2020-05-14, 09:24
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tinkyminky
Man blir knappast imponerad när man kommer in här och läser. Hälften bölar om att teknikerna hittat Wilmas huvud "för sent". Och sen har vi den andra delen som victimblame:ar Wilma, framställer henne som "lågbegåvad" för att inte ha lämnat i tid.

Det är oerhört svårt att lämna en sådan relation. Om ni har tid att läsa på flashback så har ni nog lite tid över att läsa om våld i nära relationer. Det är en process, det sker inte över en natt. Jag har själv varit där. Så jag vet. Ni incels som sitter här och blame:ar W för att ni själva inte får till det, snälla dra åt helvete.

Ja, inte nog med den här vidriga pojkvännen som utsätter henne. Addera sedan en jävla skitfamilj som inte hjälper henne ett skit. Hur kan man som mamma neka sitt barn att komma hem? Mother of the year, not.

ja denna process går över en lång tid och dessa psykopater är oerhört skickliga på att manipulera och bryta ner en annan människa tills dom bara är en trasa. Det är ofta personer i omgivningen som ser det och slår larm. I detta fallet fanns inga sådana.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in