Citat:
Finns studier på där det finns biologiska förklaringar till detta, vid cykeln så ökar intresset för män med högre testosteron och bra gener (de ansågs som bra jägare) därför bra partners att fortplanta sig med. Det riskfyllda beteendet ingår också i detta. (Finns i vetenskapens värld)
+ Om spekulationerna stämmer och har man blivit utsatt för sexuella övergrepp löper man större risk för att utsätta sig för liknande situationer igen. Därför också en förklaring till varför många dras till denna typen av män.
+ Om spekulationerna stämmer och har man blivit utsatt för sexuella övergrepp löper man större risk för att utsätta sig för liknande situationer igen. Därför också en förklaring till varför många dras till denna typen av män.
Hon var 15 när hon träffade T så hon var naiv, sårbar och formbar.
Det är med dagens mått mätt ovanligt tidigt att flytta ihop med en kille.
Det finns något i familjedynamiken som är fel.
Och som du säger- om hon utsatts för våld eller övergrepp under uppväxten så kan det bidra till att hon var extra sårbar och hennes gränsuppfattning skev. Och av det maskade innehållet att döma är sannolikheten tyvärr stor att något sådant hänt (sid 641-642, 706). Det framgår ju att det fortfarande påverkade henne väldigt mycket, med tanke på hur starkt hon reagerade när hon berättade om det för bl.a Ts släkting.
Frågan är om det är därför hon valde att flytta hemifrån och ihop med T när hon var så ung som 15 år?
” Wilma berättat för dig xxxxxxxxxxxxxxxxxxx . Vad vet du om detta och när var det?
- Det var när hon var typ 12-13 år kanske 14 år. Det var några år sedan.
Du har även nämnt någon xxxxxxxx vad var det för något?
- Det var också när hennes pappa hade druckit. Det var på kvällen. Wilma gick ner till tv:n vid soffan i vardagsrumet. ”
xxxxxxx Wilma var liten?
- Xxxxxxx , sa Wilma, men när hon var liten. Nu på senaste har hon försökt bli en bra mamma, hon har pratat mycket i telefon med Wilma. Det är som sagt något Wilma sagt, inget som jag vet.”
Jag spekulerar i att om hon berättat för sin mamma om något hennes pappa gjort, men att denna inte trott på henne, valt att tro på pappan.
Detta skulle inte bara bidra till att föra henne i armarna på ett sjukt odjur som Tishko, utan gjorde även att hon inte kände sig trygg eller välkommen hos sin biologiska familj.
I förhör med Tishkos styvmamma:
”Hon sa att min familj vill inte ha med mig att göra.
Hon sa att hennes mamma älskar henne men att hennes man inte vill ha hem henne.
Jag frågade Wilma varför han [styvpappan] inte gillade henne och det var för att han ville vara med sin familj.
Och den tiden som hon var hos oss var för att hennes syster sparkade ut henne.
Hon sa att min syster inte vill vara med mig, och mannen vill inte att jag bor där.
Men Wilma vill inte flytta till sin pappa.
Hon berättade något om sin pappa, hon sa att det var därför hon inte kunde flytta dit igen.
Jag kan svära på att det var hon som sa detta, jag vet inte om det är sant eller inte.
När berättade Wilma om händelsen med sin pappa för dig?
För 4-5 månader sen.
Varje gång hon pratade om sin familj grät hon.
Ingen har tid för mig och ingen vill ha mig sa hon.”
Det handlar inte om skuldbeläggande utan att försöka förstå varför en 15-årig flicka som fortfarande går i skolan blir ihop med en flera år äldre kille och flyttar, tillåts av föräldrarna hon var trots allt minderårig, hem till honom. Och varför denna kille blev hela hennes värld, trots våld och övergrepp.
Senast redigerad av T34Panzer 2020-05-14 kl. 08:49.
Senast redigerad av T34Panzer 2020-05-14 kl. 08:49.