2020-05-14, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Har du försökt att få en 13-åring att sluta ha sex? Eller en 15-åring från att träffa den hon är kär i?
Det skall gå absolut.
Citera
2020-05-14, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pusselhelvete
Japp. Helt skadat. Man ser väskan på bilder tagna dag 1 i blattens lägenhet. Först 9 dagar senare bemödar de sig att öppna och titta i den...
Fyfan... Inte för att man har höga förväntningar när det kommet till polisen men i en sån här situation.. Fan GMs farsa hade ju bara kunnat gå in och plocka väskan eller vad som
Citera
2020-05-14, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalimist8
Hon kanske var lågbegåvad? En normal tonåring på 15 år kan definitivt säga nej, kan göra slut, kan gå till polisen, kan ta hjälp av sociala myndigheter, skola mm. Det förutsätter ju att hon var normalbegåvad.

Att säga ”nej” och dra gränser kräver en utvecklad självkänsla.

Det är av allt att döma av FUP:en en dysfunktionell uppväxtmiljö för ett barn där W inte fick de rätta ”verktygen” att utveckla självkänslan fullt ut.

”Man ser sin framgång som förälder i sina barn”
Citera
2020-05-14, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Han kanske läste detta i FUP idag före han fick åka akut till sjukhus? Kursiv stil är fadern.

"Det är så som det står i tidningen att det har hittats en kroppsdel och den har hittats i
Tishkos och Wilmas lägenhet på Göteborgsvägen 23C.
-Har dom hittat den i lägenheten?
Ja. I lägenheten.
-Det betyder att det är han som gjort.

Det är din slutsats men givetvis är det mycket som pekar på det. Så är det. Kroppsdelen som
är från Wilma hittas i lägenheten som Tishko har tillgång till. Sen är det också så att det i
lägenheten är mycket blod i samma lägenhet. Stora mängder blod som man försökt städa
bort, dölja. I Tishkos lägenhet. Det är viktigt att du får veta. Man vill givetvis inte tro att det
är så men det är viktigt att du får veta hur läget ser ut just nu. Att du får höra det från oss. Så
är läget som det är nu.

-Det betyder det är han som gjort.

Jag kan inte säga att det är så nu eftersom inte allt är klart men med det som jag beskrivit så
är det klart att mycket tyder på att Tishko haft del i Wilmas död. Det som jag nämnt nu då,
sen fortsätter ju utredningen och det kommer komma fram fler saker. Det finns också saker
som vi väljer att inte lämna ut nu också.
Ja, vad ska jag säga. Jag hoppas om han gjort, han blir samma. Ni gör samma som han gjort,
om han gjort.

Från början har jag sagt att han inte är min son om han gjort det. Jag lovar. Om jag inte bor
här i Sverige, eller någonstans, är han inte min son.
"

Du kanske har kommit på saker som du inte nämnt tidigare. Saker
som har betydelse nu.
Jag vet ingenting men om han gjort är han inte min son. Bara det som jag kan säga. Aldrig att
jag vill se honom igen. Aldrig i mitt liv. Jag tänker att han också dog.
Jag har sagt till dig förut att om han inte har gjort något och han blir fri så ska jag tatuera in
hans namn här på mitt hjärta. Men har han gjort det är han inte min son. Aldrig

Jisses vilken drama queen den gubben är!
Citera
2020-05-14, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det finns naturligtvis en massa bevisning om annat än själva dödsorsaken, och bevisläget gällande annat än dödsorsaken är vad jag kan se oftast gott, men vad åklagaren skriver i stämningsansökan om dödsorsaken är ju att Wilma dödats genom upprepat trubbigt våld, våld som varit av sådan art att det separerat muskelvävnad från hennes kropp och/eller annat våld som inte närmare kan preciseras. Det är klart bättre än vad åklagaren hade på Mats Alm, men det är fortfarande ingen dödsorsak i konventionell mening. Sen har du alldeles rätt i att det borde gå att hävda likgiltighetsuppsåt vad gäller att T lät W dö, men jag ser inte att åklagaren själv uttryckligen gör detta, utan han säkrar i stället försiktigt upp med ett alternativyrkande på grov misshandel och grovt vållande till annans död, innan han kommer till det självklart bevisade griftefridsbrottet.

Jag hoppas att domstolen anser att bevisningen räcker för en mordddom, och tror att chanserna för det är hyfsade, men jag vågar inte säga att det är självklart. Men dömd blir han ju, under alla förhållanden.

Tyvärr kan det ju mycket väl bli så att T kommer med en historia i TR där han säger att hon knivskurit sig själv när de bråkade och dog av det. Så är det ju hon som begått självmord och inte han som mördat henne. De har ju inget som kliniskt anger dödsorsak så man får verkligen hoppas att den sammantagna bevisningen håller för att utesluta annat än mord och annan än T men det känns riktigt bräckligt tyvärr.
Citera
2020-05-14, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsdetective
Antar att de gjort husrannsakan hos Pappan? Någon som vet? De borde ju kolla hans frys och sopor. En likhund borde ju varit hemma hos fadern också? För att se om en död kropp funnits där..

Han har ju varit misstänkt så utan tvekan har de gjort husrannsakan hos honom. Sånt hamnar i slasken i och med att de inte hittat något och att han är avförd som misstänkt.
Citera
2020-05-14, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Han kanske läste detta i FUP idag före han fick åka akut till sjukhus? Kursiv stil är fadern.

"Det är så som det står i tidningen att det har hittats en kroppsdel och den har hittats i
Tishkos och Wilmas lägenhet på Göteborgsvägen 23C.
-Har dom hittat den i lägenheten?
Ja. I lägenheten.
-Det betyder att det är han som gjort.

Det är din slutsats men givetvis är det mycket som pekar på det. Så är det. Kroppsdelen som
är från Wilma hittas i lägenheten som Tishko har tillgång till. Sen är det också så att det i
lägenheten är mycket blod i samma lägenhet. Stora mängder blod som man försökt städa
bort, dölja. I Tishkos lägenhet. Det är viktigt att du får veta. Man vill givetvis inte tro att det
är så men det är viktigt att du får veta hur läget ser ut just nu. Att du får höra det från oss. Så
är läget som det är nu.

-Det betyder det är han som gjort.

Jag kan inte säga att det är så nu eftersom inte allt är klart men med det som jag beskrivit så
är det klart att mycket tyder på att Tishko haft del i Wilmas död. Det som jag nämnt nu då,
sen fortsätter ju utredningen och det kommer komma fram fler saker. Det finns också saker
som vi väljer att inte lämna ut nu också.
Ja, vad ska jag säga. Jag hoppas om han gjort, han blir samma. Ni gör samma som han gjort,
om han gjort.

Från början har jag sagt att han inte är min son om han gjort det. Jag lovar. Om jag inte bor
här i Sverige, eller någonstans, är han inte min son.
"

Du kanske har kommit på saker som du inte nämnt tidigare. Saker
som har betydelse nu.
Jag vet ingenting men om han gjort är han inte min son. Bara det som jag kan säga. Aldrig att
jag vill se honom igen. Aldrig i mitt liv. Jag tänker att han också dog.
Jag har sagt till dig förut att om han inte har gjort något och han blir fri så ska jag tatuera in
hans namn här på mitt hjärta. Men har han gjort det är han inte min son. Aldrig
Vad är då detta som du citerar???!
Psykologisk krigföring, från polis o åklagare, mot klan kurd. Snutarna hoppades givetvis på, att farsan till T. skulle älga iväg till sonen, samt uppmana honom att erkänna.

Hur faen kan populasen med, att gå på sån här skit??! Råder FU sekretess så är ju snutarna förhindrade att babbla runt, till höger och till vänster. Liksom till klan kurd!
Citera
2020-05-14, 08:39
Medlem
tinkyminkys avatar
Man blir knappast imponerad när man kommer in här och läser. Hälften bölar om att teknikerna hittat Wilmas huvud "för sent". Och sen har vi den andra delen som victimblame:ar Wilma, framställer henne som "lågbegåvad" för att inte ha lämnat i tid.

Det är oerhört svårt att lämna en sådan relation. Om ni har tid att läsa på flashback så har ni nog lite tid över att läsa om våld i nära relationer. Det är en process, det sker inte över en natt. Jag har själv varit där. Så jag vet. Ni incels som sitter här och blame:ar W för att ni själva inte får till det, snälla dra åt helvete.

Ja, inte nog med den här vidriga pojkvännen som utsätter henne. Addera sedan en jävla skitfamilj som inte hjälper henne ett skit. Hur kan man som mamma neka sitt barn att komma hem? Mother of the year, not.
Citera
2020-05-14, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drommar
Om det skulle vara så att han inte kommer dömas för mord utan bara brott mot griftefriden eller vad det heter.
Och han är ute efter ett par år.
Då måste någon ta lagen i egna händer och utdela ett riktigt straff.
Själv ska jag kräva gärningsmannen på bensinpengar.
Jag åkte runt i Dalslandsskogarna och letade. Kröp runt i buskar och snår.

Med tanke på hur gnällig han är och med tanke på att han kommer ha en hotbild mot sig så kommer han garanterat söka och få skyddade personuppgifter.

Vet inte om bensinpengsresonemanget var roligt menat men du kan väl ta en kölapp och be om dina 347 kronor ifrån snubben som mördade och styckade någons dotter och syster.
Citera
2020-05-14, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tinkyminky
Alla grannar har sagt olika tider.

De viktigaste vittnen närmast brottsplatsen!? Nästan bättre att inte kalla de till vittnesbåset, eller?
Eller ett vittne, hen som hört väsen från Tishkos lgh under kvällen, vittnar ju om att Wilma inte dödades av Tishko mellan 18.50-22.30 ca. Vittnas av polisen (krim. själv). Han var alldeles uppenbart inte i sin lägenhet uner denna tid! Vilka som bråkade där då?
(Ursäkta men har inte läst hela FUP, men av det lilla jag läst framgår detta tydligt).
Citera
2020-05-14, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsdetective
Har du läst FUP? Det framkommer att T varit extremt vidrig, fysiskt och sexuellt våldsam, både mot W och tidigare tjejer. Mordet var inte resultatet av en haschpsykos, utan ett resultat av hur en man som hatar kvinnor är kapabel att mörda hellre än att släppa kontrollen.

Ja precis detta är bara en helt vanlig blatte och inte någon haschpsykos, blatten förbjöd Wilma att träffa sina vänner, han bestämde hur hon skulle gå klädd, han misshandlade henne med jämna mellanrum.

Och när hon hade fått nog av kulturberikaren och ville göra slut, då fick den stora hedersapan sin heder kränkt och enligt sin kultur/religion är han då tvungen att mörda henne för att på det sättet kunna återta sin stora apheder.

Så funkar det i apans riktiga hemland och det tänket upphör ju inte bara för att de sätter sina fötter på svensk mark.
Frågan är ju hur hennes föräldrar kan tillåta att hon har umgänge med en kulturberikare?
Detta fenomen är ju välkänt hos alla etniska svenskar, men de ångrar sig antagligen idag att de lät sin dotter umgås med en kulturberikare, men det är tyvärr försent.
Citera
2020-05-14, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Folk har dömts fast det inte varit bortom allt tvivel tidigare.

Kan du utveckla det? I vilket fall har man sagt så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in