2020-05-14, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glajarn
Är just därför man ska bo på landet i villa. Nu slipper man reta sig på grannar som för ett jävla väsen😆😁

Låter inte så värst kul det heller att leva som en jävla enstöring långt bort från allt.
Citera
2020-05-14, 04:25
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valari
Såhär ligger det till.

Jag har en granne ovanför mig, hon är i 25 årsåldern.
Hon spelar musik NONSTOP när hon är hemma, inte på någon extrem nivå på dagarna men på helgerna kan jag utan problem sjunga med i "Jill Johnson - Crazy in love" när det är allsång i lägenheten eller på balkongen.
Jag har bott i min lägenhet ett halvår år cirka, under denna period har jag varit upp till henne och bett henne sänka musiken inte mindre än 10 gånger. Tillsägelserna har varit typ runt kl 23-00 sena kvällar, oftast onsdagar.

Hyresvärden är med i situationen men påstår sig inte kunna göra något förrän störningsjouren varit där och konstaterat störning. Jag har provat ringa dom vid ett tillfälle, det tog dom då 2h att dyka upp och således var förfesten/festen över. Jag ringde kl 23:30 och var jävligt less men störningsjouren kom 01:30. Festandet höll på till kl 00:20 cirka.

Av någon anledning så är hon nu hemma nästan hela dagarna och spelar musik HELA tiden. Hör konstant ett "Dunk, dunk, dunkdunk, duuuuuunk, dunk dunk". Jag blir galen på det. Jag jobbar hemifrån nu och kan inte koncentrera mig utan brusreducerande hörlurar.

Dessutom har jag påpekat att det kommer in rök i min lägenhet när hon står och blossar på balkongen, men det skiter hon fullständigt i. I måndags upptäckte jag fimpar och aska på min egen balkong och det fick det verkligen att rinna över men hon var inte hemma när jag ringde på...

Vad ska jag göra??!?

När man läst på om all grannosämja det kan finnas så är jag lite glad över att haft bra såna förutom sura kärringar i tvättrummet där man dök upp med smutskläder, blev anklagad fär att inte ha städat efter mig. Hey, hon ska klaga till personen innan henne, inte mig sa jag ju. Sen var hon på andra grannar och vi lät det vara, vi förstöd hon var gammal och lite sjuk i huvet.

Fick annars litet klagomål efter att lyssnat på vikingmusik en lördag morgon bakis, grannen postade ett litet brev och skrev. skänk ljudet, jag satte upp nytt papper och skrev, ber om ursäkt, jag var full och hade däckat. Sen var det inga problem
Citera
2020-05-14, 10:42
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Låter inte så värst kul det heller att leva som en jävla enstöring långt bort från allt.

Vem har sagt att man ska leva som en jävla enstöring man slipper denna skiten som tråden handlar om och det är värt jävligt mycket.
Citera
2020-05-14, 13:05
Medlem
2560ps avatar
Citat:

Tvärtom, det är jävligt kul! Svärdet är nämligen dubbeleggat - inte nog med att jag inte har några grannar som stör, jag har heller inga grannar att störa. Så jag kan göra precis vad jag vill, när jag vill. Jag har en mil in till närmaste större tätort och 2,5 mil till en mellanstor stad, det anser inte jag vara "långt bort ifrån allt".

Citat:
Vem har sagt att man ska leva som en jävla enstöring man slipper denna skiten som tråden handlar om och det är värt jävligt mycket.

Precis.
Citera
2020-05-14, 17:09
Medlem
Det låter ändå inte kul. Bra att det funkar för er, men det är inte alla som vill leva så. Jag vill inte vara beroende av bil till allt. Vill kunna gå till tuben och käka på restaurang i stan, dricka några öl. Vill ha gångavstånd till alla bekvämligheter.

Sen är det inte sant att man garanterat slipper grannar för att man bor som ni gör. Har läst massor av trådar på byggahus dör det ändå skiter sig rejält.
Citera
2020-05-14, 17:28
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Det låter ändå inte kul. Bra att det funkar för er, men det är inte alla som vill leva så. Jag vill inte vara beroende av bil till allt. Vill kunna gå till tuben och käka på restaurang i stan, dricka några öl. Vill ha gångavstånd till alla bekvämligheter.

Sen är det inte sant att man garanterat slipper grannar för att man bor som ni gör. Har läst massor av trådar på byggahus dör det ändå skiter sig rejält.

Tro mig jag slipper grannar där jag bor😁 Det låter inte kul att bo som du gör heller😂😂
Jag slipper se denna jävla ansvarslösa invandringspolitiken som jag annars skulle få se dagligen om jag bodde i stan och den skiten vill jag slippa se, samt störande grannar etc etc
Skulle inte vilja byta mitt boende mot något annat. Denna frihet man känner när man bor som jag gör går inte att byta mot något annat.
Citera
2020-05-14, 20:05
Medlem
Citat:
Tro mig jag slipper grannar där jag bor😁 Det låter inte kul att bo som du gör heller😂😂
Jag slipper se denna jävla ansvarslösa invandringspolitiken som jag annars skulle få se dagligen om jag bodde i stan och den skiten vill jag slippa se, samt störande grannar etc etc
Skulle inte vilja byta mitt boende mot något annat. Denna frihet man känner när man bor som jag gör går inte att byta mot något annat.

Bra, då kan vi konstatera att vi båda är nöjda med där vi bor. Blir bara sandlåda om vi fortsätter 🙄
Citera
2020-05-14, 20:59
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Bra, då kan vi konstatera att vi båda är nöjda med där vi bor. Blir bara sandlåda om vi fortsätter 🙄

👍 Har tyvärr ingen sandlåda😉😁
Citera
2020-05-16, 11:47
Medlem
DIEXELs avatar
Vad jag har lärt mig så är det 19:00 som man ska ta det lugnt med musiken, i alla fall på vardagar.

Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
Oskriven regel är att det ska vara tyst efter kl 22.00 (både vardsg och helg) Många föreningar/hyresvärdar har även det som regel. Samma sak gäller på morgonen det ska vara tyst innan kl 7.00 (hantverkare får inte börja jobba i privatbostäder innan kl 7.00). Men givetvis får man inte spela dunka dunka kl 8 på morgonen 7 dagar i veckan. Vett och etikett gäller ju också.

Det är ju olika. Hos min hyresvärd är det 22:30-06:00 som det ska vara tyst. Att det ska vara tyst fram till 07:00 är orimligt när många börjar sina arbeten/skolan vid 08:00.
Senast redigerad av DIEXEL 2020-05-16 kl. 11:51.
Citera
2020-05-16, 12:54
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIEXEL
Det är ju olika. Hos min hyresvärd är det 22:30-06:00 som det ska vara tyst. Att det ska vara tyst fram till 07:00 är orimligt när många börjar sina arbeten/skolan vid 08:00.
Inte alls orimligt, tror du har missförstått vad tyst betyder.

Tyst betyder att du ska undvika onödiga ljud ex: diskmaskin, tvättmaskin, dammsugare.
Att prata med barna, handdiska några glas, ha radion på lite diskret, duscha och liknande är i regel fullt ok.
Citera
2020-05-16, 13:06
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
När man läst på om all grannosämja det kan finnas så är jag lite glad över att haft bra såna förutom sura kärringar i tvättrummet där man dök upp med smutskläder, blev anklagad fär att inte ha städat efter mig. Hey, hon ska klaga till personen innan henne, inte mig sa jag ju. Sen var hon på andra grannar och vi lät det vara, vi förstöd hon var gammal och lite sjuk i huvet.

Fick annars litet klagomål efter att lyssnat på vikingmusik en lördag morgon bakis, grannen postade ett litet brev och skrev. skänk ljudet, jag satte upp nytt papper och skrev, ber om ursäkt, jag var full och hade däckat. Sen var det inga problem

Tvättstugan ja.

En av mina grannar hade hängt upp sin tvätt i torkrummet på min tvättid för att hon ansåg att jag kommit en timma efter tvättid med min tvätt, och då är jag sen och torkrummet är då hennes. Fast det ju tar ca en timma att tvätta tvätten, så rimligtvis kan jag inte hänga upp blöt tvätt förrän efter det att jag tvättat den.

Jag sa vänligt till henne att det gäller möjligtvis tvättmaskinerna, men inte torkrummet och plockade ner hennes tvätt och hängde upp min egen.

När jag kommer tillbaka till tvättstugan har hon plockat ner min tvätt och hängt upp sin igen.

Nej, vi kan inte låsa torkrummen.
Citera
2020-05-16, 13:09
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIEXEL
Vad jag har lärt mig så är det 19:00 som man ska ta det lugnt med musiken, i alla fall på vardagar.

Skillnad på tyst och tyst. Man får ju leva i sin lägenhet, men man kanske inte måste slå på musik på hög volym kl 7, bara för att man "får" föra oväsen då.

Jag låter säkert kl 3 på natten ibland, men inte orimligt mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in