2020-05-14, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Ja, jag menade inte det utan det var frustrationen som kom ut. Dom hade kunnat lägga de peng på vården men väljer att skita i folket, min far bor i demensboende tex och har ca 8 år att leva. Ska statens strategi få ta hans sista år och sen tigga om hjälp av andra?

Dom hade kunnat planerat det bättre och inte agera som en rumänsk tiggare.
Var mer en reflektion kring att så många postare här tråden gärna ser att medborgare i Sverige dör och lider som en del av en större bestraffningsaktion mot svenska myndigheters c19 strategi. I detta fall i form av en hjälpsändning från Norge.
Citera
2020-05-14, 03:15
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Nu känner jag ju dig, lite. Men alla är inte så privilegierade som oss, tyvärr. Vi har tagit in en stor underklass i det här landet som lever på marginalen. Då får man gå till jobbet om man hostar lite, det gör ju alla andra. Det är en jävligt komplicerad fråga egentligen men politisk korrekthet ska ta mig fan få stå till svars!
Ja, det är ett jätteproblem, och tro fan att jag själv, i vanliga fall, också hade dykt upp på jobbet med lite hosta. Nu krävs det att vi inte har sjuknärvaro, men att somliga, moderna daglönare inte har utrymme för något inkomstbortfall är tyvärr fullt begripligt. Detta är djupt beklagligt, särskilt med tanke på att många av dem jobbar inom vård och omsorg.
Citera
2020-05-14, 03:16
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Jag väntar på den dagen där dom till slut säger, din far är döende och har covid-19. Då ska jag nog ta och mörda hela regeringen! Fast sån möjlighet har jag inte bara en önskan. Hämnd är ljuv..

Din Junior, jag tänker på den dagen när jag får torrhosta och inget smaksinne, men jag har inget hat utan jag trycker på knappen som jag köpte förra året med en atombomb och alla ska med
Citera
2020-05-14, 03:16
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Men verkar klart finnas en högst medveten döljande av just detta. Kommuner som medvetet vill dölja hur många smittade/döda de har. Han/hon dog bara! Ingen mening med att testa.

Jag tror att det rör sig mer om att personalen inte tänker på det
Citera
2020-05-14, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Tydligt också med hur Tengele väntade med att införa åtgärder. Först när smittspridningen kommit igång ordentligt så infördes åtgärder för att kontrollera takten.

Har man inte flockimmunitet som strategi så väntar man inte in allmän spridning.

Ja det känns självklart, och det kändes också självklart att det skulle komma till sverige. Tycker dock de har varit öppna med att flockimmunitet har varit strategin mer eller mindre. De ser det kanske som ett plåster, bättre att dra av det snabbt. Det svider kanske lite, men det är bättre än att dra av det långsamt.
Citera
2020-05-14, 03:18
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Var mer en reflektion kring att så många postare här tråden gärna ser att medborgare i Sverige dör och lider som en del av en större bestraffningsaktion mot svenska myndigheters c19 strategi. I detta fall i form av en hjälpsändning från Norge.

Ja, jag är ju en sverigefinne så kan man se saker och ting ur olika perspektiv. Försvarar alltid svenska folket och dom äldre, regeringen och medier är av annan åsikt så kan det bli en kort kortslutning i min hjärna, vilket vill säga finsk temperament. Saatana, jag har försökt väcka folket i nästan 25 år, är nu 40+.. Kanske bäst att låta dom dö då. Undrar jag ibland, det tär på i hjärtat min då man har empati.
Citera
2020-05-14, 03:20
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Förhoppningsvis så funkar remdesivir bra och att det även kommer ännu fler alternativ, vilket det lär göra. Får hoppas.

Jag tror vaccin för c19 kommer komma. Men sedan i vilken form och när känns ganska så ovisst.

Covid-19 är ett lurigt virus och har man en gång fått det så det så hjälper inga nya vaccin utan enbart bromsmediciner OM det är så illa vilket inte många tror.
Citera
2020-05-14, 03:22
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Din Junior, jag tänker på den dagen när jag får torrhosta och inget smaksinne, men jag har inget hat utan jag trycker på knappen som jag köpte förra året med en atombomb och alla ska med

Jag har varit sjuk nu i nästan 2 mån, håller mig hemma. Undviker folk osv. Men det är bättre nu än i första veckan då man låg sängliggandes och sa till alla, självkarantän pågår nu.

Jag siktar på att få komma ut och grilla lite god mat i skogen, undvika folk osv.

(i ett par veckor trodde jag äntligen blev frisk och gick ut, träffade vännerna och tog nån öl.. Sen kom skiten tillbaka fast den var mild)
Senast redigerad av EastClintfood 2020-05-14 kl. 03:26.
Citera
2020-05-14, 03:23
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Ja, det är ett jätteproblem, och tro fan att jag själv, i vanliga fall, också hade dykt upp på jobbet med lite hosta. Nu krävs det att vi inte har sjuknärvaro, men att somliga, moderna daglönare inte har utrymme för något inkomstbortfall är tyvärr fullt begripligt. Detta är djupt beklagligt, särskilt med tanke på att många av dem jobbar inom vård och omsorg.

Vi är alla beroende av ekonomin. Vissa har ett ekonomiskt tänk som sätter dem före "alla andra", det är ingen raketforskning. Faktum är att media har skrivit om det flera gånger de senaste åren men ingen vill lyssna, det är "lev idag, dö imorgon" som gäller! Det finns faktiskt ett mellanting där man kan leva jävligt bra, med goda marginaler och ändå ha råd till en guldkant. På något sätt försvann det med låna nu och lev nu.

Edit:
Det är kanske dags att gå över till en medborgarlön och få folk att verkligen prestera? Jag har faktiskt inte en aning om hur det ska gå till, men det är en del i Star Trek filosofin. "The needs of the many, outweighs the needs of the few"? Är vi mogna?
Senast redigerad av revodneb 2020-05-14 kl. 03:27.
Citera
2020-05-14, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12

Är det verkligen så många som sagt så. Jag tror inte jag sett det, kanske ngn enstaka som slängt ur sig nåt i frustration. Tror inte de flesta menar det på ett seriöst sätt, är nog mest ett uttryck för frustration, likt denna skribenten du svarade här. Är min gissning, i alla fall.

Är glad att Norge hjälpte oss med medicin. Däremot kan jag inte säga att jag skulle bli förvånad eller tycka synd om Sverige, om det hade blivit andra typer av bojkotter eller utestänganden, typ konsumenter bojkottar svenska varor, vi får inte vara med i "turistkorridorer" osv osv, pga vår covid-situation.
Citera
2020-05-14, 03:30
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Jag har varit sjuk nu i nästan 2 mån, håller mig hemma. Undviker folk osv. Men det är bättre nu än i första veckan då man låg sängliggandes och sa till alla, självkarantän pågår nu.

Jag siktar på att få komma ut och grilla lite god mat i skogen, undvika folk osv.

(i ett par veckor trodde jag äntligen blev frisk och gick ut, träffade vännerna och tog nån öl.. Sen kom skiten tillbaka fast den var mild)

Jag kan inte heller gå ut som jag vill då jag bor i folktätt område. Nära till centrum.
Citera
2020-05-14, 03:33
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Beroende på vart du bor men du kan nog beställa hem en pizza eller MCDonalds, jag tog mitt första MCDonalds igår på 3 månader. 9-pack Chickybitsen försvann med currysås så snabbt att handen inte hann med nästan.

Jag hann att bunkra upp med massa mat från olika ställen redan i vintras, Januari tror jag.

Nu börjar maten ta slut och mina vänner tigger jämt om min mat, dom älskar maten jag tillagar.
Så om ett par dagar får man bege sig ut och storhandla, förmodligen tidig morgon. eller innan dom stänger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in