2020-05-13, 22:07
Medlem
Slackoffs avatar
Har läst en del i fupen och Wilmas föräldrar ger inget bra intryck alls.
Citera
2020-05-13, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Det är väl enklare o erkänna. Men att han sparat huvudet är så bizzart att det troligtvis blir psykvård...

Jag har funderat över det där med huvudet. Efter händelsen har man ju kunnat läsa att pojkvännen både varit psykotisk, påverkad, avtrubbad och näst intill hallucinerat. Jag tror det är så enkelt så att pojkvännen varit så psykotisk så att han har varit helt "borta" och inte vetat eller kommit ihåg att huvudet fanns kvar i lägenheten. I vart fall har han inte varit i stånd för att göra sig av med det.
Citera
2020-05-13, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Har läst en del i fupen och Wilmas föräldrar ger inget bra intryck alls.

Håller med, och läser man mellan raderna så verkar de som att en del förhörsvittnen antyder att pappan skulle utsatt Wilma för något..väldigt tragiskt om det är så
Citera
2020-05-13, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Jag har funderat över det där med huvudet. Efter händelsen har man ju kunnat läsa att pojkvännen både varit psykotisk, påverkad, avtrubbad och näst intill hallucinerat. Jag tror det är så enkelt så att pojkvännen varit så psykotisk så att han har varit helt "borta" och inte vetat eller kommit ihåg att huvudet fanns kvar i lägenheten. I vart fall har han inte varit i stånd för att göra sig av med det.
Kan det vara så att han hamnade i nån sorts chock (psykos) EFTER han gjort allt det här, och att hans hjärna helt enkelt inte klarade av att ta in det. Han får dimsyn och tunnelseende.
Citera
2020-05-13, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Vilket bullshit, mord är lika med livstid.
Inte enl tidigare nämnd tidningsartikel. 12 år eller rättspsykiatisk vård med särskild utskrivningsprövning.
"Men det ska han inte jubla över, i hans fall blir det nog längre än ett fängelsestraff" säjer GW.

Betr sjukhusfärden står det följande
"Senare under onsdagskvällen säger Jim Westerberg att han inte hört något nytt, men att han utgår ifrån att händelsen inte är allvarlig."
Citera
2020-05-13, 22:12
Medlem
Groggnaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det kan ha med logistik att göra, panik, psykos, vad som helst. Han gjorde sig av med den stora väskan, eller hur han nu gjort sig av med resten av Wilma. Han kan ha ställt undan väskan bara för att ta hand om senare. Städningen var viktigare. Ett snabbt öga i lägenheten - den ser faktiskt ren ut med blotta ögat om man inte tittar så noga. Men när det var klart så började han få ögonen på sig - han fick helt enkelt inte möjlighet. Han slängde upp den i garderoben. Sen blev han anhållen och sen kom han inte hem mer.

Förmodligen, känns konstigt bara. Får inte ihop riktigt vad han höll på med mellan 15-19:e nov. Om man har tid o dra till McDonalds så känns det som han borde prioriterat att göra sig av med huvudet men han kanske inte hade nerverna för det. Det kanske var just det att att kände sig iakttagen och vågade helt enkelt inte. Ville inte tänka på det mer och bara fortsatta leva som han brukade tills ett tillfälle öppnade sig men polisen hann komma före.
Citera
2020-05-13, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H.Marin
Håller med, och läser man mellan raderna så verkar de som att en del förhörsvittnen antyder att pappan skulle utsatt Wilma för något..väldigt tragiskt om det är så

Wilmas pappa eller pojkvännens pappa?
Citera
Medlem
Nukommerhons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tinkyminky
Tänkbart scenario?

Grannar har hört skrik vid 18-19 tiden. När skriken avtar är Wilma förmodligen död, ihjälslagen. Tishko får panik, åker iväg för att köpa knark. Går på E6 och blir upplockad av polis och körs hem. Väl hemma styckar han kroppen och gör sig av med den. Han kunde inte jobba den 15:e och det var väl säkert pga han var tvungen att städa bort allt blod.

Tänkte också på det. Flera dagar innan så har han aktivt tackat ja till pass på jobbet, varje gång det har erbjudits ett pass.
Men 1 dag, 15:e så är det ett nej. Sedan är det ja igen den 16:e osv. enligt FUP.
Tydligt att det är ett systematiskt avvikande beteende. Hade det funnits någon "ånger" så hade han tackat nej till fler.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cre8iv
Inte enl tidigare nämnd tidningsartikel. 12 år eller rättspsykiatisk vård med särskild utskrivningsprövning.
"Men det ska han inte jubla över, i hans fall blir det nog längre än ett fängelsestraff" säjer GW.

Betr sjukhusfärden står det följande
"Senare under onsdagskvällen säger Jim Westerberg att han inte hört något nytt, men att han utgår ifrån att händelsen inte är allvarlig."

Men GW vet väl fan inget som handlar om juridik. Är detta uttalande efter åtal eller innan?
Känns lagom ljummet oavsett. Väldigt få döms till vård.
Citera
Medlem
Phuu, efter att jag nu läst nästan hälften och dem mest "uppenbara" sakerna i fupen, måste ja säga att jag är positivt överraskad av bevisningen, (indicier), dem har mer än jag trodde på honom. Känner mig lättad och tror på en fällande dom för svinet
Citera
2020-05-13, 22:14
Medlem
KnasTramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Ja, så kan det mycket väl vara.
Resväskan med kropp kan ju ligga i något vattendrag i Uddevalla och att hans plan var att ta nästa resväska sen men att det blev ett så snabbt sök efter Wilma att han inte hann/vågade gå iväg med väska 2.
Det kan ju också vara så att han hade resväska 1 enbart som redskap till bilen och att han sedan grävt ner henne. Det som är förbryllande är att han var smutsig och betedde sig konstigt genom att gå med utsträckta armar utmed E6 när polisen fann honom den 14.11. samt att Wilmas pappa tyckte att golvet såg lerigt ut när han tittade genom brevlådan.
Hoppas han blir knäckt under huf och erkänner samt berättar var kroppen finns
Det finns ett vittne som har sett någon med signalement likt MGM hoppa upp ur ett dike/bäck
(s. 793-794 FUP). Detta ska ha skett i Ljungskile vid 20:30 tiden. Jag skulle gissa att denna händelse är ursprunget till smutsen/leran.
Citera
2020-05-13, 22:14
Medlem
T34Panzers avatar
Man blir ju helt matt...av hans dumhet

Sid 921

” Men så sitter det ju även på tejpen på fyndet
– det är en bra fråga det med, men så mina fingeravtryck sitter på tejpen med

Ja, på aluminiumfolien och förpackningen.
– det kommer inte jag ihåg, de asså tejp liksom, om jag tar ut rulltejp då har jag mina fingeravtryck på den, om nån kommer in och lägger hennes huvud i min lägenhet och använder min tejp då har man på sig plasthandskar. Då är de redan där, det har inte jag tänkt på men det kan va så.

Den här personen då som ska ha planterat det här hos dig har onekligen kommit med huvudet opackat då?
– det kan eller i nått annat

Det har inte varit packat i din folie i alla fall förrän det kommer in i din bostad.
– ja det är vad jag antar om man inte har plockat upp mina fingeravtryck från någon annanstans i lägenheten.

Det skulle vara de då, men jag tänker det att den kan inte vara packat när det kommer i alla fall in i din bostad utan det måste packeteras i din bostad eftersom du har folien där.
– foliet måste ha kommit från min bostad, jag vet inte”

Javisst kan hans fingeravtryck på tejpen redan innan ..men max 20 cm av det som är exponerat runtom.
Här handlar det ju om flera meter, iallafall 1-2 m, som använts på de olika lagren

Gud ge mig styrka , vilka lama förklaringar .
Han har nog ju rökt bort en del av sin IQ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in