Citat:
Ursprungligen postat av
Myketowers
Uppgången baserades väl snarare på att det skulle öppnas upp länder och ekonomier igen efter en tids ovisshet om det. Att stänga ner länder längre perioder är ohållbart för ekonomierna, vilket världens ledare vet om. Finns väl ingen som tror att det ska vara tillbaka till normalt i sommar, detta kommer ta 2-3 år att återhämta sig ifrån. Skulle det komma en andra våg med ökade dödstal och ytterligare karantän så blir det nog en ännu värre dipp på börsen då är det riktigt allvarligt, men som sagt det vet vi inte än och därav en viss optimism som börsen alltid har.
Hög volatilitet fram till i höst sen kan vi nog se nån någorlunda tendens över hur framtiden kan te sig framöver. Bara passa på att köpa i dipparna nu när tillfällen ges, onekligen en spännande tid att vara på börsen. Det är nu många nya miljonärer kommer skapas samtidigt som många konkar..
Tror väl snarare att uppgången i april berodde på en rekyl efter kraschen i mars. I någon mån kanske motiverat, men den var för kraftig. Nu finns det ingen som tror att det blir normalt till sommaren, men i mars fanns det en hel som trodde det. T.ex. Trump, i vart fall sade han det, han pratade ju om att han hoppades på fulla kyrkor på påskdagen m.m.
Visst är det en spännande tid på börsen nu, själv sålde jag mitt aktiesparande igår. Kommer inte bli miljonär, men köpa tillbaka 10-15% billigare räknar jag med.