2020-05-13, 21:26
Medlem
Vindpinads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Jag måste inflika, du kan inte räkna dödlighet på det viset, det blir fel, för högt tal.

Om totalt 2 350 000 har smittats, och 27 000 av dessa har avlidit, så blir det ca 1,15%.
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Med tanke på hur många av er som vill se hårdare tilltag kring krisen är det anmärkningsvärt hur många mycket känsliga grinollar det är i den här tråden. Vi har en epidemi som bränner genom landet och ni sitter och grinar över att sverigebilden havereras utomlands medans andra länder får göra ditten och datten i sommar. Patetiskt minst sagt.
Sluta svamla din jävla mupp. Jag fattar inte vad du får ut av att sitta och gagga skit i tråden som om nån jävel brydde sig om vad du vill ha sagt? Jag är inte för en lockdown och skiter i Sverigebilden så ta ditt svammel och dra åt helvete. Det enda som retar mig är att ni förnekafittor beskär mina alternativ framöver, allt detta för att du ska få sitta och leka hård på nätet. Gör din plikt och dra i dig lite corona så att du förtjänar den fåniga stilen du kör med, gissar dock att du sitter och hukar bakom tangentbordet livrädd för att smittas som den sorgliga sittkissare du är... klapp klapp svenne.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
För ett tag sen sa Tegnell att man inte blir smittad i en mataffär. Nu påstår han att man inte kan blir smittad på ett flygplan

Kan inte någon bara täppa till truten på honom?

Det finns inga kända fall av covid-19 som uppstått på flyg i Europa.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/pLqjMR/tegnell-om-flygbolagens-krav-pa-munskydd-forstar-det-inte

Skulle vara verkligen roligt att se honom sitta på ett plan med munskydd på. 😂

Tegnell läser rapporter som djävulen läser bibeln ungefär.
Citera
2020-05-13, 21:27
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
reaktioner?

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-coronaviruset

5% (FEM!!) av spanjorerna är/har varit smittade, eller mer korrekt, har antikroppar.
Detta i ett av de värsta drabbade länderna.

Jag tror nog AT känner en gnagande oro över linjen vi valt, men nu är vi där och måste göra det bästa av läget.

Spanien har 580 döda per miljon.
Sverige har 343 döda per miljon.

Logiskt borde Sverige då ha färre antikroppar allt annat lika, matematiken säger 3%. Detta ligger i linje med vad WHO varnar för.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Jag tror man får ta denna träd för vad den är.

Vi som tycker att Sveriges linje är något vi kan sympatisera med har ju fått gehör för det i verkligheten.

De som är kritiska mot den svenska linjen vill givetvis uttala sitt motstånd/hat/kritik och gör det i denna tråd.

Det är vanligtvis just så att de som är missnöjda är de som frekventerar olika forum för att vädra sitt missnöje.

De som är ”nöjda” har mindre intresse av att engagera sig i olika forum.

Gissningsvis så är det tvärtom i andra länders forum.
De som varit emot lockdown har varit mest aktiva i de länderna.

Rätt naturligt.

God kväll.

Vi ligger ju just nu per capita på medaljplats vad det gäller dödsfall per varje miljon. Bland världens 287 länder.

Så var bara tyst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Läste om det där tidigare idag.
Kul att räkna på vad antalet döda blir om hela länders befolkningar smittas.

Ändå tillåts vansinnet fortgå.

Både de styrande politikerna och FHMs folk borde ställas inför rätta.
Tyvärr lever vi i Sverige så det kommer inte att ske.

Folkmord, fittnylle m.m och ni förväntar er att vettigt folk ska ta er på allvar.
Suck...
Citera
2020-05-13, 21:28
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
På Aktuellt på Svt kom det nästan fram att länder som t ex Grekland inte vill att Svenskar ska komma på semester eftersom det är så stor andel smittade här. Däremot var Danskar välkomna.

Helt väntat. Iaf av många här i tråden.
Citera
2020-05-13, 21:29
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Bra! Äntligen får vår psykos och vanstyre konsekvenser. Nu hoppas man på embargo, inreseförbud, karantäner och exportförbud.

Kan utlandet bidra till att vältra regimen är det önskvärt.

Ja och gärna också hela EU.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av victortich
Vi ligger ju just nu per capita på medaljplats vad det gäller dödsfall per varje miljon. Bland världens 287 länder.

Så var bara tyst.

Finns ingen anledning för mig att vara tyst.
Att ni s.k alarmister bara framstår som de hatiska människor ni är mot oliktänkande är inte mitt problem.
Oliktänkande åldringar hade väl spärrats in också. Trots den påhittade vurmen för våra äldre.
Citera
Medlem
Svårt för personalen och brist på skydd

Sjuksköterskor har fått kraftigt försämrade arbetsvillkor under coronakrisen. Det visar en undersökning som Vårdförbundet har gjort. ”Vi måste beta av arbetsmiljöskulden”, säger Sineva Ribeiro, ordförande.

Bara fyra av tio sjuksköterskor uppger att de har haft tillgång till all skyddsutrustning som behövs under coronakrisen. En av tre upplever att de inte kan ge den omvårdnad de vill ge patienterna som en följd av covid-19, och tre av tio tror inte att de får den sommarsemester de önskar i år.

https://www.vardfokus.se/webbnyheter/2020/maj/vardforbundet-kraver-krispaket/
Citera
2020-05-13, 21:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Finns ingen anledning för mig att vara tyst.
Att ni s.k alarmister bara framstår som de hatiska människor ni är mot oliktänkande är inte mitt problem.
Oliktänkande åldringar hade väl spärrats in också. Trots den påhittade vurmen för våra äldre.

Look at the stats dude.
Citera
2020-05-13, 21:30
Medlem
Enligt platz.se har antalet inlagda på IVA senaste dygnet minskat från 422 till 411. Det är en positiv faktor.

Nu redovisar också platz.se 3479 döda istället för FHM:s 3460. Det vore mycket underligt om FHM i morgon håller det under 3500 döda totalt. Skall vi tippa på 70 döda och då 3530 avlidna totalt?

Jag blir inte riktigt klok på att man vissa dagar kommer med så stora upphämtade eftersläpningar. Skapas det stora eftersläpningar hela tiden eller är man på väg att hinna ifatt? Det går ju bättre i Stockholm nu och därför borde antalet döda minska märkbart. Ja det var lite allmänna funderingar. Sverige gick för några dagar sedan förbi Nederländerna i dödlighet och vi drar ifrån. Men avståndet till Frankrike är fortfarande stort. Jag tror dock att Sverige kommer att gå förbi Frankrike i denna destruktiva och sorgliga liga om vilka som är sämst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in