Citat:
Ursprungligen postat av
Ulf-Utredaren
Mitt säger att det mycket väl kan bli 200 smitthärdar ombord på ett flygplan som folk pillar på precis HELA tiden och sen överför viruset på sina händer på precis alla tänkbara platser.
Aldrig sett så mycket folk pilla sig i ansiktet med dessa masker.
Och för effekt ska de ju bytas var 20:e minut som i sjukvården. Ska man hålla på med det i flygplanen också?
Eller ska du sitta där med den blöta disktrasan under en 4 timmars flight?
En person som via luftvägar utsöndrar så mycket vätska att ett munskydd (kirurgiskt, ej FFP2/3 eller motsvarande) blir blött är en person som inte skulle kunna borda ett plan, ty det hade varit för uppenbart att personen uppvisat symptom på förkylning, grav allergi eller covid-19.
Ifall vi har en population (population är en mängd personer inom en viss kontext) där 100% bär någon form av skydd som bärs framför dennes luftvägar, och samtliga som vistas i publika luftrum inte påvisar direkta symptom för covid-19 så finner jag sannolikheten försvinnande låg att man ens skulle bli smittad om så att man satt bredvid en asymptomatisk person i dennes mest smittbara stadium i sjukdomsförloppet, såvida ens handhygien är av godkänd standard.
Vad försöker du framföra med din Dunning-Kruger-kommentar? Att du är svagt begåvad framgår av dina tidigare inlägg på forat och om du aktivt försöker öka smittspridningen i Sverige kan jag bara tacka dig, då en ökad smittspridning bara gagnar mig själv ekonomiskt. Men som tidigare nämnt är det tydligt att du är svagbegåvad och då tackar jag dina föräldrar för att de valde att sprida sina gener vidare.