2020-05-13, 19:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ronkmonken
Ett imponerande och läsvärt inlägg.
Tyvärr tappar du allt i sista stycket där du tycker dig ha rätt att bedöma på vilka grunder han har sin övertygelse.

Det tycker jag var ointelligent och visade brist på respekt.

Man måste stå för sin sak och vise versa! Jag motiverade varför jag tyckte motsatsen!

Kan förstå att vissa har en annan uppfattning än jag. Vidare kan jag respektera att andra har en annan uppfattning och ha förståelse för detta. Tar vi det vidare kan jag ogilla, förakta och bli förbannad för ytterligheterna.

Någonstans i detta måste man visa vad man tycker och inte tycker. Att bedöma handlar om subjektivitet. Jag har min fulla rätt att ge min syn!
Citera
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Regeringen Löfven mottog år 2015 rapporten från en utredning som handlade om beredskap för en kommande pandemi. Rapporten rekommenderade att beredskapslager med medicinsk skyddsutrustning borde börja byggas upp per omgående. Regeringen Löfven struntade fullständigt i att lyda den rekommendationen. Så ja, regeringen Löfven är definitivt skyldig till dagens situation.

Att det ser ut som det gör i Sverige idag är nog även tidigare regering skyldig till.
Varken vänstern eller högern arbetar för Sveriges bästa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Det är inte en granskning som inte kommer att göras av polisen eftersom polisen utreder lagbrott, inte om någon har rätt eller fel i att rekommendera regeringen att inte stänga skolor och frisersalonger.

Det har dragits tidigare i tråden, att en folkrättsforskare t.ex. anser att Sverige bryter mot mänskliga rättigheter. Jag kan tänka mig att ett stort antal andra brott har begåtts, i samband med Covidkrisen, brott mot liv och hälsa. Att man kanske sedan inte lyckas lagföra någon för det, kan snarare ses som en brist i rättsväsendet, än att brotten ej begåtts. Men jag lämnar detta nu för det riskerar snart gå lite för OT.
Citera
2020-05-13, 19:19
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Björn Olsen är skrämd över att myndigheterna har förändrat våran syn på Sverige.

https://www.facebook.com/115481450140212/videos/vb.115481450140212/278848813516419/?type=2&theater
Det där har jag också tänkt på ett tag nu. Vad fan hände? Från cykelhjälmar och försiktighetsextremism till renodlat lägervaktsbeteende... Från Humanitär Stormakt och Alla Ska Med till iskallt kalkylerande med döda gamlingar. Vad fan hände?

Trådens förnekare anser sig representera allmänheten men framstår enbart som renodlade psykopater... Sverige har definitivt förändrats. Undrar hur förnekarkräken förväntar sig att bli omhändertagna när det är deras tur att vara svaga? Personligen skulle jag kasta dessa egoistiska kräk under bussen på två röda, de har lagt ribban och förtjänar att bli behandlade som de behandlar andra.

Och nej, jag försöker inte vara bättre än någon annan här, jag bara trodde att det för en gångs skull var läge att vara solidarisk men jag misstog mig. Nuvarande Sverige är ett friluftsdårhus, jag kan också vara dåre om det krävs för att stå ut.
Senast redigerad av Sharm0ta 2020-05-13 kl. 19:21.
Citera
2020-05-13, 19:19
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Jag menar att både Sydkorea och Japan inte har gjort så mycket egentligen. Båda har klarat sig rätt så bra ändå.
Det är fantastiskt med flashback.
Här trodde jag på FN och alla experter i hela världen som lyfter fram Sydkoreas effektiva och snabba hantering av pandemin.

Citat:
On Thursday, the Republic of Korea recorded no locally transmitted COVID-19 cases, prompting praise from UN Secretary-General António Guterres
Citat:
He puts the country’s success down to self-discipline, effective measures and testing.
https://news.un.org/en/story/2020/05/1063112

Men så visar det sig att JeppeNil på flashback i Sverige sitter inne med sanningen som är en helt annan.... Snopet.
Citera
2020-05-13, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Björn Olsen är hundratals gånger mer trovärdig än Tegnell och resten av det inkompetenta packet på FHM, de har ju slängt ut sig felaktigheter och grodor sedan innan Corona ens började i Sverige.

På vilket sätt är han trovärdig menar du? Med tanke på att han inte ens kunde räkna på dödstal...

Vad har han gjort som är trovärdigt mer än att han nu sitter på Facebook och är bitter? Där har ni kanske nått gemensamt, men i övrigt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Svensk välfärd har varit ett luftslott väldigt länge trots extremt skattetryck. Jag skyller på alla dessa människor som slänger sin röst på partier inte kan lägga ihop 1 och 1, som i sin övertygelse att vara "god" inte reflekterar över att människor som kan språket i inte heller kommer bidra till sagda välfärd. Sorry för OT.
Jag håller med. Sverige har ridit på gamla meriter ganska länge. Nedmontering av välfärd och annat har pågått ganska länge men svensken har fortsatt betala troget skatt in till staten. Som inte finns när individen behöver den. Se bara på de gamla som nekas vård, inkompetent UD som verkar fortfarande inte ha flugit hem alla sina strandade medborgare medan många andra länder redan har gjort det. För mig personligen finns det inte något vettigt alternativ att rösta på, de existerande partierna som upptar riksdagsplatser är bara ett skämt. Jag tycker att folk i Sverige bör starkt ifrågasätta saker och ting, vi borde anamma beteende i t ex Frankrike när det kommer till att visa missnöje. Men jag tror inte att det kommer att hända...
Senast redigerad av starshipp 2020-05-13 kl. 19:24.
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Enligt rutiner sen 20 år tillbaka.

Konstigt att du börjata gapa just nu och inte tidigare

IVA vård ska man vara restrektiv med. Det är ingen lek och passar långt ifrån alla. Vilket gäller även dem under 60.

Nu handlade inte artikeln om enbart IVA vård.
Det har inte alls varit rutiner sen 20 år tillbaka.
Citera
2020-05-13, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Vad har han haft fel om?

Inte ens hans kanal och den enda som är bitter är du som vanligt.

En alarmist som mer och mer går på känslor snarare än vetenskap. Det är en mycket dålig egenskap i sådana här lägen.

Som sagt, började bra och nyanserat men har tappat det fullständigt. Detta Facebookklipp är ytterligare ett bevis på detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Det kanske är så att väldigt många i befolkningen gömmer sig, jag vet i alla fall personligen minst 4 personer som gömmer sig undan och inte vill vara med i "flocken"... Då går det inte så bra ifall "för många" där ute gör likadant. Då blir det ingen flockimmu, som de vill ha... Men jag förstår de som gömmer sig och inte vill bli sjuka.

Ibland undrar jag om alla som tycker flockimmunitet är det vi måste sträva mot nu, om de går ut och är oförsiktiga, så att de verkligen skyndar på flockimmuniteten... Eller om de ändå inte vill bli smittade själva, men att andra 60% får sköta den biten.

Ibland tänker jag att flockimmunitet känns som Heliga Graal, som man aldrig kommer hitta.

Ja jag bara längtar nu i alla fall tills dagen man kan höra noll döda i covid. Jag fick massor av svar i tråden, det tackar jag för.

Håller kvar ett litet hopp om att det kanske dämpas ner till nästan noll under sommaren nu i alla fall, så att sjukvården klarar att återhämta sig... Om det stämmer som teorin var, att viruset trivs sämre på sommaren så kanske man får en andningspaus, i alla fall.

Jag tror de flesta förnekare lever i en bunker och försöker övertala stackars alarmister att gå ut å offra sej
Citera
Medlem
”Finns inga kända fall där covid-19 smittat på flyg”
Då har vi snart en ny groda av Tegnell
Citera
2020-05-13, 19:23
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Det är bara så tröttsamt att detta ganska triviala inte kan sjunka in hos internetexperterna. Vecka efter vecka poppar de upp och "OMG titta idag dog 145! Snart är svensken utrotad!".

Att andra länder, som i övrigt kan förväntas vara välutvecklade, inte har centrala befolkningsregister lär också komma som en total chock för dessa internet superstars.
Bara nyfiken.
Menar du att länder som inte har ett centralt befolkningsregister då inte kan räkna sina döda?
Hur funkar den "logiken"?

"Kolla här är en döing men han kan vi inte räkna för vi har ingen central databas""
Typ så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in