2020-05-13, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Löfvén sade på PK att ekonomin är inget problem i äldrevården, all utrustning och personal som behövs ska finnas tillgänglig.
Då ställer man ju sig ännu mera undrande till varför det inte fanns tillgängligt tidigare och inte finns det nu.
Vilka andra grunder finns till att inte skydda våra äldsta och svagaste?

Fler och fler från köttberget (40-talisterna) kostar bara pengar, det klargjorde sossen Pär Nuder för länge sedan !
Senast redigerad av Iakttagaren-2019 2020-05-13 kl. 17:29.
Citera
Medlem
Muadarams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
FHM får börja rapportera endast de som har avlidit samma dag, dvs idag endast 1.

Snillena här kan ju inte för sitt liv förstå att man vissa dagar kör igenom register för att hitta de som ska inkluderas i Kinapest-döda på t.ex. äldreboenden och andra platser som många andra länder bekvämt missar eftersom de inte ens har några register att köra.

Pandemiexperterna på nätet klarar tyvärr inte av att hantera denna information så det blir bättre om FHM mörkar allt så dessa slipper bli så upprörda var och varannan dag då FHM gör sitt jobb.
Du förespråkar med andra ord att dölja saker från folket?
Säger mer än du önskar om hurdan du är!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det är så det fungerar, skulle det sedan komma en andra våg som är farligare än denna så kommer vi nog vara glada över att vi redan har 10% som är immuna medan andra länder har under det.
Bevis på att 10% är immuna?
Citera
2020-05-13, 17:26
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Är det jag? Eller har jag ställt TV:n uppochner för jag ser inga nedåtgående kurvor.

Menar du på allvar att du ser kurvorna gå uppåt?
Citera
2020-05-13, 17:26
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honken55
Har jag sagt hela tiden. Sverige får skit för att vi är världsbäst på statistik.

Det är bara så tröttsamt att detta ganska triviala inte kan sjunka in hos internetexperterna. Vecka efter vecka poppar de upp och "OMG titta idag dog 145! Snart är svensken utrotad!".

Att andra länder, som i övrigt kan förväntas vara välutvecklade, inte har centrala befolkningsregister lär också komma som en total chock för dessa internet superstars.
Citera
2020-05-13, 17:28
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muadaram
Du förespråkar med andra ord att dölja saker från folket?
Säger mer än du önskar om hurdan du är!

De kan publicera allt bakom ett logiskt test som de med IQ över 90 klarar.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
UD har förlängt sin avrådan till alla länder, t.o.m. den 15 juli. Min fråga: om man reser ändå (förutsatt att något land skulle släppa in personer från Sverige i dessa dagar). Har man då på samma gång avsagt sig all rätt till hjälp från UD? Om det t.ex. skulle bli ett nytt smittutbrott, tvångskarantän, missad hemresa, inställda färjor och flyg, och allt det igen..?

Jag har inte tänkt göra så, jag bara undrar vad som gäller.

Men man får nog ställa in sig på att den här sommaren blir förstörd...
Citera
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Nu är Anders Tegnell polisanmäld för vållande till annans död. Inget skämt alltså. En ordentlig formulerad anmälan föreligger:

Jon Tallinger
4 tim ·
Polisanmälan mot Tegnell upprättad. OBS!!!! DET ÄR INTE JAG SOM GJORT ANMÄLAN. Jag fick pdf:en skickad till mig för publikation.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2601149703481089&set=pcb.2601150003 481059&type=3&theater

Gud, vad sjukt. Så folk polisanmäler alltså en tjänsteman på en statlig myndighet som har hur många som helst anställda?!
Citera
2020-05-13, 17:29
Medlem
Scarecrows avatar
Några tankar om dagen: En helt meningslös presskonferens från statsministern som egentligen inte innehöll något nytt.

Vi fortsätter att öka avståndet döda mot våra grannländer, både i antal och per capita.

Nu har det dött fler än alla invånare i Överkalix kommun. Vi får se hur många vi kommer upp i. i slutändan.
Citera
2020-05-13, 17:30
Medlem
eternussermos avatar
Death rate uppe på 40% igen, obehaglig sjukdom denna och verkar ofta ha ett långt förlopp innan man dör, eller friskförklaras.
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
FHM får börja rapportera endast de som har avlidit samma dag, dvs idag endast 1.

Snillena här kan ju inte för sitt liv förstå att man vissa dagar kör igenom register för att hitta de som ska inkluderas i Kinapest-döda på t.ex. äldreboenden och andra platser som många andra länder bekvämt missar eftersom de inte ens har några register att köra.

Pandemiexperterna på nätet klarar tyvärr inte av att hantera denna information så det blir bättre om FHM mörkar allt så dessa slipper bli så upprörda var och varannan dag då FHM gör sitt jobb.

Rapporteringssystemet har slöat ner något otroligt. Det var förmodligen inrapportering per telefon till regional samordnare och sedan till FHM. Men nu får det hämta in själva via dödsfallsregistret och det kanske matas in i systemet av administratörer i regionerna, från en skriven blankett inskickad av läkaren som dödförklarade personen.

Utan full insyn i byråkratin vet man inget om orsaken till scenförändringen. Från ett väl fungerande system till den manyana-republik Sverige blivit på senare år.
Citera
Medlem
Att inte Ann Linde kan gå till frissan. Hon ser ju ut som ett spöke med det långa håret på pressträffen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in