2020-05-13, 19:06
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Så då är det inget problem menar du? Om något så minskar det antalet smittade totalt kontra tidigare beräkningar.

Du tog upp höga tal av nya smittade som ett problem, jag gav dig en förklaring till varför talen gått upp.

Ser inget problem med varken höga eller låga tal då mörkertalet är stort, men visst är det bra att antalet sjuka som testas positivt för Kinapesten verkar gå ner.
Citera
2020-05-13, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urgt
Tror man får en realistisk bild av hur det ser ut när man mörkar men ändå har en total katastrof genom att kolla på Ryssland.
Och vad är det du ser när du "kollar på Ryssland"? Personligen kom jag just hem från en lång promenad. Allt verkade vara precis som vanligt där ute, hur mycket jag än kollade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Hmm undrar varför viruset spridit sig över hela Sverige.. jag lägger mina pengar att det beror på påskfirandet.

Men det har ju inte alls spridit sig över hela Sverige i särskilt stor omfattning.

Överdödligheten i ganska många regioner är ju knappt någon skillnad mot andra år medans några regioner till och med har LÄGRE överdödlighet hittills.

Medans en del har högre då givetvis som Sthlm, Dalarna, Västra Götaland
Citera
Medlem
Imnshos avatar
Jag känner en familj som är flockimmun! Det är visserligen ett ensamhushåll, men alltid något sa fan när han fick se Åmål.

Tror mig veta att ett äldreboende i närheten också har flockimmunitet. 78% av personalen har redan haft corona, och t.o.m. utan att ha haft munskydd! I och med att alla gamlingar redan har dött där så har man nått upp till 78%.

Bra jobbat!
Citera
2020-05-13, 19:09
Medlem
AnnaDeas avatar
Björn Olsen är skrämd över att myndigheterna har förändrat våran syn på Sverige.

https://www.facebook.com/115481450140212/videos/vb.115481450140212/278848813516419/?type=2&theater
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Och vad är det du ser när du "kollar på Ryssland"? Personligen kom jag just hem från en lång promenad. Allt verkade vara precis som vanligt där ute, hur mycket jag än kollade.

250 000 smittade och 2000 döda...

Lägst dödlighet på Jorden. Ryssar är ju inte direkt kända för sin folkhälsa annars
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Kanske att flockimmunitet har börjat uppstå bland de som sprider smittan mest, som vårdspersonal som kommer i kontakt med smittade hela dagarna. Även äldreboenden bör ha börjat utveckla flockimmunitet.
Var inte hela tanken bakom flockimmunitet att den immuna flocken skulle hindra tex äldreboenden att bli smittade?
Om det är flockimmunitet även där som är målet så vill vi helt enkelt bara smitta alla.
Citera
2020-05-13, 19:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Som jag skrev, högt uppsatta personer är oftast väldigt skyddade och svåra att komma åt, vad de än gör. Precis som vi sett här under våren i Sverige. Man kan låta vad som helst hända i Sverige helt utan påföljder, så länge man är skyddad genom ställning.

Covid har även satt rättsväsendet ur spel verkar det som. Ovanpå det andra då med ett stort antal döda, en tyst presskår och en trasig ekonomi...

Säger nu inte vad AT gjort eller inte gjort. Men att FHM som myndighet och regeringen måste granskas, och en del personer som minst borde få avgå, det borde vara uppenbart för de flesta, om man inte är totalt hjärntvättad. Men jag har sett dina inlägg så jag vet var du står i det. Tack för svar iaf.
Det är inte en granskning som inte kommer att göras av polisen eftersom polisen utreder lagbrott, inte om någon har rätt eller fel i att rekommendera regeringen att inte stänga skolor och frisersalonger.
Citera
2020-05-13, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Det är bara så tröttsamt att detta ganska triviala inte kan sjunka in hos internetexperterna. Vecka efter vecka poppar de upp och "OMG titta idag dog 145! Snart är svensken utrotad!".

Att andra länder, som i övrigt kan förväntas vara välutvecklade, inte har centrala befolkningsregister lär också komma som en total chock för dessa internet superstars.

Danmark har et Centralt Personregister (CPR)
https://www.borger.dk/samfund-og-rettigheder/folkeregister-og-cpr/det-centrale-personregister-cpr

https://da.wikipedia.org/wiki/CPR-nummer
Senast redigerad av Esrum 2020-05-13 kl. 19:18.
Citera
2020-05-13, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Björn Olsen är skrämd över att myndigheterna har förändrat våran syn på Sverige.

https://www.facebook.com/115481450140212/videos/vb.115481450140212/278848813516419/?type=2&theater

Olsen´s enda kanal som han har kvar nu är ju Facebook. Säger en del om honom. TV-tiden har minskat i takt med de felaktigheter han spyr ur sig. Han kunde inte ens räkna Italiens dödsiffror kontra Sveriges på ett korrekt sätt och ungefär där dog hans mediatid totalt.

Nu är han bara bitter.

Gillade honom också i början men nu tycker jag han ballat ur fullständigt. En clown.
Citera
2020-05-13, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Olsen´s enda kanal som han har kvar nu är ju Facebook. Säger en del om honom. TV-tiden har minskat i takt med de felaktigheter han spyr ur sig. Han kunde inte ens räkna Italiens dödsiffror kontra Sveriges på ett korrekt sätt och ungefär där dog hans mediatid totalt.

Nu är han bara bitter.

Gillade honom också i början men nu tycker jag han ballat ur fullständigt. En clown.

Björn Olsen är hundratals gånger mer trovärdig än Tegnell och resten av det inkompetenta packet på FHM, de har ju slängt ut sig felaktigheter och grodor sedan innan Corona ens började i Sverige.
Citera
2020-05-13, 19:17
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren

Nu är han bara bitter.

Vad har han haft fel om?

Inte ens hans kanal och den enda som är bitter är du som vanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in