2020-05-13, 14:44
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
1500 döda igår och då är det ändå med eftersläpningar från Fre-lör-sön inräknat. brukar ligga på 2000-2500 under tis-ons

Så det ser ut som att influensan verkar dö ut i USA som det brukar när det blir varmare lol

De röda staterna har börjat öppna upp nu medan super vänster städer som LA och NY kommer vänta ett tag till.
Varför pratar du om influensan?

Men på tal om miraklet, det var nu i Maj det skulle vara borta.
Bara en till lögn i den lååånga raden av lögner av trumpen och pga hans inkompetens att förstå sakfrågor.
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag har inte skrivit 10 000 miljoner någonstans. Du verkar har tappat det totalt nu när jag kräver källor. Samtliga mina påståenden är bekräftade med pålitliga källor.

Din länk visar inte ens antal tester, utan antal bekräftade fall. Du förstår uppenbarligen inte ens skillnaden. Djupt tragiskt. Din bristande intelligens gör att jag upplever mig som en GUD som försöker föra ett samtal med en GET.
Vi inser du skriver en massa utan ens uppgifter existerar, det berättar helt klart en sak för ALLA.
Citat:
Ursprungligen postat av MorbrorFranz
Är det Corona eller Trump som sett till att GOP vänt sitt första Congress Seat i Kalifornien sen Clinton tryckte upp en cigarr i underlivet på en praktikant? Och republikanerna vinner det med 10 % enheter. Nu har ju ändå CAs demokratiska Guvernör skött Kinaviruset 100 ggr bättre än Cuomo i NY som tvingat in sjuka på ålderdomshem och hem för underutvecklade.

Lololol
Ett distrikt Republikaner haft många ggr.
Citera
2020-05-13, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Varför pratar du om influensan?

Men på tal om miraklet, det var nu i Maj det skulle vara borta.
Bara en till lögn i den lååånga raden av lögner av trumpen och pga hans inkompetens att förstå sakfrågor.

Vi inser du skriver en massa utan ens uppgifter existerar, det berättar helt klart en sak för ALLA.

Ett distrikt Republikaner haft många ggr.

Nope enligt New york times :

Ska ta vara 200k fall och 3000 dagliga döda med början vid 1 juni från källor i Vita Huset med Fauci i spetsen.

https://www.nytimes.com/2020/05/04/us/coronavirus-live-updates.html

Ser inte ut att bli så lol
Citera
2020-05-13, 16:32
Medlem
klybans avatar
Citat:
Nope enligt New york times :

Ska ta vara 200k fall och 3000 dagliga döda med början vid 1 juni från källor i Vita Huset med Fauci i spetsen.

https://www.nytimes.com/2020/05/04/us/coronavirus-live-updates.html

Ser inte ut att bli så lol
Inte ett enda ord om influenza i länken, COVID-19 är ingen influensa.

Och miraklet skulle skett i April, nu är det Maj.
Vad hände?
Undrar då du nu pratar om Juni, Juni är inte April om du inbillade dig detta.(Vilket du msåte gjort och med tanke på April som trumpen ljög ihop om.)

Det mest humoristiska i det hela, detta är rätt allmän information att virus regresserar in i sommaren.
Dock magiskt och med mirakel, så inser vi att det är borta i April var bara en i lång rad av inkompetens ifrån trumpen.
Intressant att du inbillar dig annat än vad trumpen faktiskt sade.

Det tog 2 år för den stora depressionen att få 20miljoner arbetslösa, för trumpen tog det mindre än 2 månader.
Och nått säger mig att vi inte ens är nära med USA och arbetslöshets mängden, men det återstår och se först.

Och vad ska du säga när Juli är här, och om smittan är kvar?
Ska du flytta stolparna igen och inbilla dig nått som nu?
Jag väntar tålmodigt, och jag hoppas du har rätt och för allas skull.
Citera
2020-05-13, 16:48
Medlem
Citat:
Inte ett enda ord om influenza i länken, COVID-19 är ingen influensa.

Och miraklet skulle skett i April, nu är det Maj.
Vad hände?
Undrar då du nu pratar om Juni, Juni är inte April om du inbillade dig detta.(Vilket du msåte gjort och med tanke på April som trumpen ljög ihop om.)

Det mest humoristiska i det hela, detta är rätt allmän information att virus regresserar in i sommaren.
Dock magiskt och med mirakel, så inser vi att det är borta i April var bara en i lång rad av inkompetens ifrån trumpen.
Intressant att du inbillar dig annat än vad trumpen faktiskt sade.

Det tog 2 år för den stora depressionen att få 20miljoner arbetslösa, för trumpen tog det mindre än 2 månader.
Och nått säger mig att vi inte ens är nära med USA och arbetslöshets mängden, men det återstår och se först.

Och vad ska du säga när Juli är här, och om smittan är kvar?
Ska du flytta stolparna igen och inbilla dig nått som nu?
Jag väntar tålmodigt, och jag hoppas du har rätt och för allas skull.

Skulle enligt Dr Fauci modell just nu vara 2 miljoner döda

Enligt hans modell skulle det senare vara 200 000 döda

Enligt hans modell skulle det med början av Juni vara 3000 döda varje dag.

Som vi ser nu så har han haft fel hela tiden.

Trump har gjort ett fantastiskt jobb då USA färre döda per 1 miljon än de mest utvecklade länderna i världen.

Att ekonomin gått ner är väl självklart när folk slutar gå till jobbet och fabrikerna är tomma kanske lite svårt för en åsna att förstå som du.
Citera
2020-05-13, 16:52
Medlem
klybans avatar
Citat:
Skulle enligt Dr Fauci modell just nu vara 2 miljoner döda

Enligt hans modell skulle det senare vara 200 000 döda

Enligt hans modell skulle det med början av Juni vara 3000 döda varje dag.

Som vi ser nu så har han haft fel hela tiden.

Trump har gjort ett fantastiskt jobb då USA färre döda per 1 miljon än de mest utvecklade länderna i världen.

Att ekonomin gått ner är väl självklart när folk slutar gå till jobbet och fabrikerna är tomma kanske lite svårt för en åsna att förstå som du.
Du väljer prat om annat som väntat.
Nummer ett COVID-19 ingen influensa och nummer två så var det inget mirakel i April, och snart är det Juni och fortfarande inga mirakel.

Så var den "diskussionen" vunnen och per default.
Citera
2020-05-13, 16:57
Medlem
Citat:
Nummer ett COVID-19 ingen influensa och nummer två så var det inget mirakel i April, och snart är det Juni och fortfarande inga mirakel.

Jo covid är en influensa virus bara att man döpt det.

Tror du på allvar att ingen dör av influensa under årets gång och att det bara blir 0 en dag.
Citera
2020-05-13, 17:11
Medlem
Tarstans avatar
Citat:

Fan vad jag hatar din debatteknik.
Så ohederlig och överlägsen på samma gång, lite likt Trump som du kritiserar.

Du snackar så mycket skit så det finns ingen ände. Finns aldrig någon substans eller källor i dina inlägg varför de är lätta att avfärda.
Ditt spammande är ju inte friskt någonstans heller.

Corona viruset påverkar ju ekonomin helt klart, vad kan Trump göra? inget egentligen.
Förövrigt kan man ta Trumps twittrande uttalanden som de är.
Som alla vet säger han bara saker, det är varken lögn eller sanning, ur hans synvinkel.
Citera
2020-05-13, 17:14
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
Fan vad jag hatar din debatteknik.
Så ohederlig och överlägsen på samma gång, lite likt Trump som du kritiserar.

Du snackar så mycket skit så det finns ingen ände. Finns aldrig någon substans eller källor i dina inlägg varför de är lätta att avfärda.
Ditt spammande är ju inte friskt någonstans heller.

Corona viruset påverkar ju ekonomin helt klart, vad kan Trump göra? inget egentligen.
Förövrigt kan man ta Trumps twittrande uttalanden som de är.
Som alla vet säger han bara saker, det är varken lögn eller sanning, ur hans synvinkel.
Ja, COVID-19 påverkar ekonomin, dock mindre påverkan på börsen än vad jag trodde initialt, men nått säger mig detta kommer senare efter 20miljoner på 2 månader är arbetslösa.

Att prata om annat är en debatteknik för undvika fel man gör i diskussion och för undvika tråkigheter för ens agenda.
Det är exakt vad seeeg gjorde, pratade om annat.
Och han fick betala priset att se bortgjord ut.
Citera
2020-05-13, 17:16
Medlem
Verkar ha varit en relativr givande frågestund i senaten där Fauci m.fl utfrågades och gav sin syn på saken. Tänk ändå vad konstruktiva samtal kan vara när inte Trump är närvarande. En sund oenighet verkade råda där frågor och svar bollades fram och tillbaka och inga sandlådefasoner a la Trump syntes.

Kontentan blev väl att USA hanterat det hela alltifrån hyfsat till rent uselt beroende på främst då partitillhörighet. Men överlag så hyllades ju inte Trump för sin sätt att hantera krisen även om man nog undvek att nämna Trump vid namn om det nu inte krävdes.
Och att USA liksom dom flesta länder fortfarande har det värsta framför sig oavsett virusets status är nog få som betvivlar. Att sedan Trump utropar seger över viruset får väl ses mer som ännu en i raden av olyckliga uttalanden när han startar upp hjärnkontoret.

Bara hoppas botten snart är är nådd i USA eftersom det påverkar oss i allra högsta grad. Så Kan en mycket försiktig omstart av ekonomin ske och man även kan få igång dom masstester som efterfrågas samt kontinuerligt ge allmänheten en ärlig bild av läget så är ju mycket vunnet. Fast under Trump katastrofala ledarskap är väl det för mycket begärt kanske.
Citera
2020-05-13, 17:43
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Verkar ha varit en relativr givande frågestund i senaten där Fauci m.fl utfrågades och gav sin syn på saken. Tänk ändå vad konstruktiva samtal kan vara när inte Trump är närvarande. En sund oenighet verkade råda där frågor och svar bollades fram och tillbaka och inga sandlådefasoner a la Trump syntes.

Kontentan blev väl att USA hanterat det hela alltifrån hyfsat till rent uselt beroende på främst då partitillhörighet. Men överlag så hyllades ju inte Trump för sin sätt att hantera krisen även om man nog undvek att nämna Trump vid namn om det nu inte krävdes.
Och att USA liksom dom flesta länder fortfarande har det värsta framför sig oavsett virusets status är nog få som betvivlar. Att sedan Trump utropar seger över viruset får väl ses mer som ännu en i raden av olyckliga uttalanden när han startar upp hjärnkontoret.

Bara hoppas botten snart är är nådd i USA eftersom det påverkar oss i allra högsta grad. Så Kan en mycket försiktig omstart av ekonomin ske och man även kan få igång dom masstester som efterfrågas samt kontinuerligt ge allmänheten en ärlig bild av läget så är ju mycket vunnet. Fast under Trump katastrofala ledarskap är väl det för mycket begärt kanske.

Det ända pandemin egentligen gör är att bevisar för omvärlden att USA är en failed state, de lever på övertid och den dagen dollarn slutar att vara världsvalutan så är det över, då lär nationen balkaniseras
Citera
2020-05-13, 17:45
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Jo covid är en influensa virus bara att man döpt det.

Tror du på allvar att ingen dör av influensa under årets gång och att det bara blir 0 en dag.

Covid-19 är ett Novel Corona virus, influensa virus är H1N1 och inte Novel Corona
Citera
2020-05-13, 19:17
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Ursäkta mig jag skrev fel. Klarar du av den ursäkten?
Du är väl inte så van att höra sådana, Trump har inte klarat av ens en enda ursäkt.

Trevligt att du har dem bekräftade - var då?

Men det är rätt länk, klarar du inte av en vanlig hemsida?
Tips klicka på USA, och sedan rutan till höger om antalet döda....
Geten, din länk handlar om antalet döda. Finns ingen info om antal tester. Att du sitter och ljuger om din egen länk, är ett resultat av den HYSTERI du upplever. Patetiskt är bara förnamnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in