2020-07-13, 01:20
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Du har så svårt att tänka logiskt. Det fanns gott om plats för folk att sitta utan att trängas axel mot axel då 2/3 av lokalen var tom.

1% av 6200 .... ja jisses ... som någon slags rysk roulette ...
Ja, folk fick sitta var de ville. Ett medvetet val är ett medvetet val. Rysk roulette har ca 15% negativt utfall. Varför vill du att Trump ska bestämma var du får sitta?
Citera
2020-07-13, 01:25
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Du har så svårt att tänka logiskt. Det fanns gott om plats för folk att sitta utan att trängas axel mot axel då 2/3 av lokalen var tom.

1% av 6200 .... ja jisses ... som någon slags rysk roulette ...
Dessutom är smittorisken väldigt låg. Säg runt 1% den också. Med tanke på att åldern hos de som bevistade mötet ligger på 50 år, kanske en enda riskerar att dö. För mig är ekvationen solklar. Jag hade gått dit!
Citera
2020-07-13, 01:31
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jaja. Klart alla 500 miljarder dollar gick till Trumps hotell. Vi säger så. Det är mer än halva USAs militärbudget. Men så är det nog. Kanske det var 1000 miljarder. Eller varför inte 10000 miljarder? Du har rätt och är inte längre att betraktas som en byfåne. 500 miljarder dollar. Bara ca tre gånger Sveriges BNP. Fan Trump kan nu starta en egen nation. Han drar in mer pengar än Californien.

Jag tror säkert att fler kommer bli smittad, men jag bryr mig mer om individuell frihet än statliga mandat och direktiv. Däremot är jag glad över att dödstalen minskar drastiskt.
Verkar som du inte ens förstår konceptet av en fråga, vart tog dessa miljarder vägen som skulle vara COVID-19 pengar?
Varför skulle de inte vara spårbara för?

En sak är säker dock, någon drastisk minskning är det då inte, men det ändrar sig snart med tanke på alla dessa smittade som trumpen varit delaktig i att öka med sina rallies.
Galet svag och inkompetent president trumpen är, hur kan någon vara så vek och vända sitt folk och medborgare ryggen i en så stor kris som detta.

Individuell frihet innebär död, hade man inte haft en så svag och inkompetent president, så kanske riktiga råd hade kunnat kommer ur trumpens mun och man kunde hålla smittspridningen på såpass låg nivå att sjukvården hann med, men ICKE!!!

Hade man haft en president som agerade på hemmaplan och när smittan var uppenbar.
Istället för prata om mirakel och dödliga kurer, så kanske sjukvården hade haft möjligheter att rädda mer liv.
En galet svag och inkompetent president detta är och en katastrof för det Amerikanska folket.
Citera
2020-07-13, 01:33
Medlem
Andra länders ledning tar ordentliga tag för att rädda liv. Skillnaden mellan USA och Sydafrika är mycket stor. Vet inte vad folk skulle säga om USA ville göra något liknande. Att rädda sitt land och ta hänsyn till varje invånare är gott. Tror inte något sådant skulle funka i USA. Vad som i slutändan visar sig fungera återstår att se. Ekonomin ska ju fungera också.

Sydafrika återinför förbudet mot alkoholförsäljning och inför dessutom utegångsförbud mellan klockan 21 och 04, på grund av den snabba ökningen av bekräftade coronafall i landet.

President Cyril Ramaphosa säger i ett tv-sänt tal att sjukvården inte har råd att ta hand om alla alkoholrelaterade skador.

– Detta är en kamp för att rädda varje enstaka liv, och vi måste spara varje sjukhusplats, säger Ramaphosa.

Sydafrika har det högsta antalet bekräftade coronafall i Afrika, och ligger på plats fyra i världen i antalet bekräftade nya fall per dag.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset
Citera
2020-07-13, 01:35
Medlem
Citat:
Dessutom är smittorisken väldigt låg. Säg runt 1% den också. Med tanke på att åldern hos de som bevistade mötet ligger på 50 år, kanske en enda riskerar att dö. För mig är ekvationen solklar. Jag hade gått dit!

Är smittorisken låg? var har du fått det ifrån?
Citera
2020-07-13, 01:36
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Andra länders ledning tar ordentliga tag för att rädda liv. Skillnaden mellan USA och Sydafrika är mycket stor. Vet inte vad folk skulle säga om USA ville göra något liknande. Att rädda sitt land och ta hänsyn till varje invånare är gott. Tror inte något sådant skulle funka i USA. Vad som i slutändan visar sig fungera återstår att se. Ekonomin ska ju fungera också.

Sydafrika återinför förbudet mot alkoholförsäljning och inför dessutom utegångsförbud mellan klockan 21 och 04, på grund av den snabba ökningen av bekräftade coronafall i landet.

President Cyril Ramaphosa säger i ett tv-sänt tal att sjukvården inte har råd att ta hand om alla alkoholrelaterade skador.

– Detta är en kamp för att rädda varje enstaka liv, och vi måste spara varje sjukhusplats, säger Ramaphosa.

Sydafrika har det högsta antalet bekräftade coronafall i Afrika, och ligger på plats fyra i världen i antalet bekräftade nya fall per dag.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset
Du får jobba på att sälja in det sydafrikanska politiska systemet!
Citera
2020-07-13, 01:36
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Är smittorisken låg? var har du fått det ifrån?
Från vetenskapen. I Sverige ligger den på ca 1%
Citera
2020-07-13, 01:38
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Verkar som du inte ens förstår konceptet av en fråga, vart tog dessa miljarder vägen som skulle vara COVID-19 pengar?
Varför skulle de inte vara spårbara för?

En sak är säker dock, någon drastisk minskning är det då inte, men det ändrar sig snart med tanke på alla dessa smittade som trumpen varit delaktig i att öka med sina rallies.
Galet svag och inkompetent president trumpen är, hur kan någon vara så vek och vända sitt folk och medborgare ryggen i en så stor kris som detta.

Individuell frihet innebär död, hade man inte haft en så svag och inkompetent president, så kanske riktiga råd hade kunnat kommer ur trumpens mun och man kunde hålla smittspridningen på såpass låg nivå att sjukvården hann med, men ICKE!!!

Hade man haft en president som agerade på hemmaplan och när smittan var uppenbar.
Istället för prata om mirakel och dödliga kurer, så kanske sjukvården hade haft möjligheter att rädda mer liv.
En galet svag och inkompetent president detta är och en katastrof för det Amerikanska folket.
Du har rätt KLyban. 500 miljarder gick till Trumps hotell... Jag kollade just upp det på CNN och de är fakta.
Citera
2020-07-13, 01:42
Medlem
Citat:
Från vetenskapen. I Sverige ligger den på ca 1%

Visst pratar vi om USA nu i allmänhet och rallyt i Tulsa i synnerhet?

Man kan tycka att Sydafrika tar abrupta beslut nu men USA å andra sidan verkar driva vind för våg.
Citera
2020-07-13, 01:42
Medlem
klybans avatar
Citat:
Du har rätt KLyban. 500 miljarder gick till Trumps hotell...
Jag ställer frågan vart COVID-19 pengar gick till och varför det var så viktigt att de inte skulle vara spårbara och märkta för nått.
Och det är också en frågan om de gick till trumpens hotell.
Förstår du konceptet av en fråga?

Och för vem är trumpen president för egentligen, nu när vi vet att det inte är för folket och dess medborgare?
Det är också en stor frågan nu efter COVID-19.
Detta är en massa besvärande frågor, men verkar som du inte förstår konceptet av en fråga ens.

trumpen är en katastrof för det Amerikanska folket och när han sviker dom totalt i kris som detta.
Citera
2020-07-13, 01:59
Medlem
Citat:

Det tror jag säkert att du hade gjort.

Citat:
The city of Tulsa is experiencing a surge in coronavirus cases, a little over 2 weeks after President Donald Trump held a campaign rally in an indoor arena there.

Dr. Bruce Dart, Executive Director of the Tulsa Health Department, said in a press conference on Wednesday there are high numbers being reported this week, with nearly 500 new cases in two days and trends are showing that those numbers will increase.

There had been a 20% decline in new Covid-19 cases the week of June 28 through July 4.
https://edition.cnn.com/2020/07/08/us/tulsa-covid-trump-rally-contact-tracers-trnd/index.html

Tulsas siffror gick neråt innan rallyt. Men nu ökar det. Tråkigt för de som blir sjuka eller sjuka och dör utan när man försökt allt för att slippa. Men dårarna bryr sig inte. Det ska bara fram. Därför tror jag att det som görs i Sydafrika kanske inte är så dumt ändå på alla sätt och vis. För folk verkar inte kunna tänka själv.
Citera
2020-07-13, 03:25
Medlem
TrumpIsPresidents avatar
Framkommer nu bevis om att Demokraternas BLM upplopp spridit smittan av covid rejält... Att vänsterpacken tror att hela landet blev smittade av ett rally i Tulsa, Arizona är en annan sak.

Men går man med hundratusentals människor i hela USA och bränner eld på saker, misshandlar och dödar människor så lär man smitta många med Coronaviruset på köpet.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in