2020-05-13, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
EU länderna har för mycket aparta intressen. Ett flertal länder är med bara för att få transferringar från andra länder men mer utvecklad industri. När alla drabbas av pandemin vem ska hjälpa vem. Är det tänkt att samtliga äldre över 70 ska dö så vi kan skicka våra skyddskläder och respiratorer till Italien, Spanien och Frankrike??

EU borde delas upp i EU -öst, EU-syd och EU-nord vi är mer lika varandra har samma intressen kan betydligt tajtare unioner. Man kan behålla tullunioner och och standardiserings regler etc. Men inte öppna gränser.

Ja, dom har visat hur dom egentligen tänker bakom sina dyra EU-masker.

Dela upp EU i 27 länder och återgå till handelsavtalen som var förut !

Alla länder slipper den mäktiga klubbavgiften och slipper försörja 7820 st anställda + alla politiker och den

månaktliga flytten mellan Bryssel och Strasbourg (kostar ung 1 miljard SEK/år !!
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madchance
Vad gör dom ens där..?

De får betalt? Jag hade också suttit där om jag fått betalt.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Flera svenskar har fått coronastöd av amerikanska staten.

Nu meddelar skatteverket i USA att man förväntar sig att pengarna återbetalas.

”Låta pengar ligga kvar på kontot”

Det var den 25 mars som Donald Trump och senaten enades om ett gigantiskt stödpaket på 20 000 miljarder för att bromsa den ekonomiska krisen till följd av coronaviruset.

En del i var att varje amerikan med en årslön under en miljon skulle få en check på mellan 600 och 1 200 dollar (cirka 11 700 kronor) rakt in på bankkontot för att kunna avvärja akuta ekonomiska problem. På checken, en signatur av Donald Trump.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Jo8w0b/amerikanska-staten-kraver-tillbaka-corona-pengarna

Sedan klagar folk på Trump. Tänk om vi fått det? 11 700 kronor extra bara sådär.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Tegnell sa att eftersläpningen kan vara då stor som 3 veckor.

Fast du måste förstå hur eftersläpningen påverkar.
Om du titta på platz, c19 mfl, så får du siffrorna som gäller för rapporterade per dag.
Där kan du se trenden. Dessa siffror påverkas inte av eftersläpningen.
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
Pressträff med Stefan Röfven kl 16:00..

Nu öppnar vi Sverige igen!
Citera
2020-05-13, 14:55
Medlem
Jag har inte varit inne men såg hastigt något om 147 döda. Vad FAN liknar detta? Är det så att man samlar in eftersläpningar för att dom inte skall bli för gamla eller vad är det frågan om.

Sätt folk i arbete för (helvete) och se till att inräkning även sker under helger,

Jag hade förhoppningen om att detta skulle gå nedåt kraftigt nu denna veckan. Jag tvingas studera detta mycket mer för att förstå. Återkommer endast om jag har något konstruktivt att tillföra diskussionen.
Citera
2020-05-13, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Ja enligt tom britton skulle sthlm nå immunitet nu i maj. Han är ju gud för förnekarna på fb.

Enligt en undersökning från slutet av april var andelen smittade 2,3% i Stockholm. Det är ca 53000. Det skulle innebära ett dödstal på över 3%. Eller en kvarts miljon döda innan den eventuella flockimmuniteten kickar in...
Citera
2020-05-13, 14:56
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Ja enligt tom britton skulle sthlm nå immunitet nu i maj. Han är ju gud för förnekarna på fb.

Ja men han kanske har rätt. Han kunde sätta sitt hus i pant att det var iallafall 50 000 som var smittade i Stockholm sa han för några veckor sen.
Flockimmunitet är deras analyser från influensa, c19 är inte influensa. Därför blir deras tidiga beräkningar helt felaktiga (FoHM alltså).
Citera
2020-05-13, 14:57
Medlem
Det blir nog mask på alla flyg.

Geneva - The International Air Transport Association (IATA) supports the wearing of face coverings for passengers and masks for crew while on board aircraft as a critical part of a layered approach to biosecurity to be implemented temporarily when people return to traveling by air. IATA does not support mandating social distancing measures that would leave ‘middle seats’ empty.

https://www.iata.org/en/pressroom/pr/2020-05-05-01/
Citera
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
De får betalt? Jag hade också suttit där om jag fått betalt.

Jag hade inte betalat dig för att sitta där.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Nu har jag inte orkat räkna ut det men du får också tänka på att deomgrafin - dvs hur många det finns i varje åldersgrupp.

https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/manniskorna-i-sverige/sveriges-befolkningspyramid/

Andelen 80-89 år i Sverige är väldigt liten men antalet 80-89 år som avlidit i Covid 19 är väldigt högt.

Tog en åldersgrupp:

50-59 år - tot 1.297.863 personer - 108 avlidna = 0,0083% avlidna.
80-89 år - tot 436.679 personer - 1422 avlidna = 0,32% avlidna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Enligt en undersökning från slutet av april var andelen smittade 2,3% i Stockholm. Det är ca 53000. Det skulle innebära ett dödstal på över 3%. Eller en kvarts miljon döda innan den eventuella flockimmuniteten kickar in...

Du fattar verkligen ingenting...
Hur i helvete kan du ens med att skriva ett inlägg här med hänvisning till den siffran..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in