2020-05-13, 14:46
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Fick en reflex igår där jag för 1 sekund övervägde att smälla till min nya 47 tummare pågrund av precis det du tar upp. Floskler, idioti och arrogans på den där presskonferensen som sänds varje jävla dag.

Fick mig att inse att det är lika bra att vänta tills frågorna från reportrarna istället. Men även där uppenbarar sig vreden gentemot dessa clowner.
Jag förstår dig men akta din TV, det är bara du som förlorar på att slå sönder den😆🤷🏼‍♀️

Jag tittar inte så ofta längre, det är en plåga att höra på dem ( framförallt Tegnell ).
Citera
2020-05-13, 14:46
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Singapore rejects “herd immunity” as a strategy in the fight against covid19 and signaled it will continue to contain transmission until a vaccine is ready. The country pivoted recently to mass testing in lieu of its previous selective testing strategy.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-05-12/singapore-rejects-herd-immunity-as-strategy-to-tackle-pandemic
Tänk vad annorlunda många länder agerar.

Personligen litar jag fullt ut på Löfven och hans hejdukars strategi...
Citera
2020-05-13, 14:48
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Tegnell avråder från att åka kollektivt.

Ja det var förvånande. Han ansåg ju inte att det spreds där, det var så liten tid man stod nära varandra så smittspridningen där var minimal. Men han har nog fått lite påstötning från region Stockholm?
Citera
2020-05-13, 14:48
Medlem
Danmark har stängt sina gränser sedan nästan två månader tillbaka.

I går registrerades 6 döda och 37 som fick intensivbehandling.

Jag jobbar i Danmark och ser speciellt de senaste två dagarna att det är mer folk på gatan nu i och med att danskarna har lättat på det hela, Tivoli öppnar igen den 8 juni och Bakken öppnar igen den 23 juni.

Som t.ex. danska högsta serien i fotboll börjar spela igen om 15 dagar.
Citera
2020-05-13, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Vilka medborgare? Dom som sitter på en full buss? Eller ett fullt smockat tåg? Eller menar du dom som fortfarande går ut och festar på andra lång gatan i göteborg där det är 200 pers?
De som inte gör det. Visst skulle man kunna göra mer men det finns ingen tvekan att smittspridningen minskat på grund av att vissa följer uppmaningarna.
Vi kommer förmodligen se en liten ökning i dödsfall (~10 extra per dag typ) de kommande veckorna på grund av krogbesöken för några veckor sedan.
Citera
2020-05-13, 14:49
Medlem
sannes avatar
Det blir mycket som FoHM ska svara på i slutet av maj.

* immunitet
* antikroppar
* semester

Ja och alla andra frågor som de tagit med sig, och ska svara på om några veckor.
Citera
2020-05-13, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Essen
Antalet döda är lågt för folk under 50 men sedan stiger det till tresiffrigt.

Nu har jag inte orkat räkna ut det men du får också tänka på att deomgrafin - dvs hur många det finns i varje åldersgrupp.

https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/manniskorna-i-sverige/sveriges-befolkningspyramid/

Andelen 80-89 år i Sverige är väldigt liten men antalet 80-89 år som avlidit i Covid 19 är väldigt högt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Det blir mycket som FoHM ska svara på i slutet av maj.

* immunitet
* antikroppar
* semester

Ja och alla andra frågor som de tagit med sig, och ska svara på om några veckor.
Ja enligt tom britton skulle sthlm nå immunitet nu i maj. Han är ju gud för förnekarna på fb.
Citera
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Journalisterna sitter som en apflock på FHM:s presskonferenser.

Vad gör dom ens där..?
Citera
2020-05-13, 14:52
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
Du verkar rätt lost... Men hursomhelst, vaccin brukar inte ge 100% skydd. För influensan ex 60% skydd,men har ändå en kraftigt inbromsande effekt särskilt avseende dödligheten då riskgrupper vaccineras. Massvacination, om det nånsin blir av, lär nog dröja några decennier. Gigantiska risker att massvaccinera unga (typ <60år) frisk där corona i princip är ofarlig (åtminstone i förhållande till många andra vardagsrisker) innan man fullständig kontroll över biverkningar på längre sikt, kräver många många år av kliniska tester. Min killgissning är att majoriteten av världens befolkning blivit immuna (partiellt eller fullständigt) via smitt långt innan dess.

Visst killgissa du och lek att du begriper nåt...

och att du ser större risker med vaccinering än att "alla ska smittas" är ju horribelt, totalt ovetenskapligt och rena rama idiotierna, milt sagt.
Citera
2020-05-13, 14:53
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandskille88
Välkommen till klubben, det har har väl varit uppenbart en månad nu? Spelar ingen roll hur många döda det är, fhm kommer ALLTID säga de har saker under kontroll och använda ord som lugnar befolkningen.
Se upp med ordet "stabil" som Tegnell verkar använda sig av. Mäklarbranschen brukar säga att marknaden är stabil när huspriserna gått ner för att de vill försöka hålla priserna och sina marginaler uppe. Ordet låter bra men säger ingenting.
Citera
2020-05-13, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteMuhammed
Danmark har stängt sina gränser sedan nästan två månader tillbaka.

I går registrerades 6 döda och 37 som fick intensivbehandling.

Jag jobbar i Danmark och ser speciellt de senaste två dagarna att det är mer folk på gatan nu i och med att danskarna har lättat på det hela, Tivoli öppnar igen den 8 juni och Bakken öppnar igen den 23 juni.

Som t.ex. danska högsta serien i fotboll börjar spela igen om 15 dagar.

Om Danmark och Norge inte får samma antal döda fram till jul så tror jag att det kommer kosta S valet 2022.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in