2020-05-13, 02:17
Medlem
Envarmsnopps avatar
Musslor i vitt vin till förrätt och Biff med sallad till huvudrätt
Efterrätt valfri glass med smält choklad o bär.

Flesta fruntimmer idag kan inte laga mat.

När du är klar så kommer du fram med en ansiett övertäck med en fin duk och där under duken

DÄR LÅG KUKEN
Citera
2020-05-13, 05:07
Medlem
Custom_mades avatar
Du utrycker dig otroligt luddigt.

Ska du bjuda på dessa rätter under en dejt eller äta själv för att få självförtroende?

Som många skrivit kan inte fruntimmer idag laga mat, så du går till överdrift. Räcker att laga vad som helst typ så blir de imponerade, dom där självständiga kvinnorna!

Bjud på LSD istället och försök mota bort kvinnan när hon försöker ÄTA DIG istället.
Citera
2020-05-13, 07:55
Medlem
brajzillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Du utrycker dig otroligt luddigt.

Ska du bjuda på dessa rätter under en dejt eller äta själv för att få självförtroende?

Som många skrivit kan inte fruntimmer idag laga mat, så du går till överdrift. Räcker att laga vad som helst typ så blir de imponerade, dom där självständiga kvinnorna!

Bjud på LSD istället och försök mota bort kvinnan när hon försöker ÄTA DIG istället.

Det handlar om att maträtterna är goda och att dom blir mätta sen pirrar det till i fittan på dom ärthjärna! fortsätt du att laga fiskpinnar din pundare... pundarbrudar ligger ju utslagna på en soffa hela dagarna så det är väl bara kliva på efter morgonsilen antar jag, bon apetit!
Citera
2020-05-13, 08:12
Medlem
BushwickBills avatar
Maten är förvisso viktig och bör hållas lätt och syrlig, gärna kött och lite sötma så är du hemma sen, men maten är mer ett potentiellt hinder än något annat om du inte har michelinestjärnor. Undvik grädde som pesten och lägg mycket vikt vid presentation!

Promillen däremot det är något som ger direkt effekt på knullchanserna och här bör det mesta krutet läggas. Fördrink och vin får inte vara för stark så att det slår slint för tidigt för då åker garden upp men under desserten bör du försöka jobba in sprit för lite extra skjuts. Öl är no-go och inte för mycket rödvin!
Citera
2020-05-13, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brajzilla
Då är ju dragon eller vanlig rätt safe iaf! kör helst dragon själv men som sagt alla är vi olika...
Det är ju dragon i vanlig bea så vad menar du egentligen med "dragonbea?
Citera
2020-05-13, 09:04
Medlem
carminaburanas avatar
Det som går hem. Med damer är mat som inte är "tung" och som visar att du har skills I köket. Pilgrimsmusslor med blomkålsmos och kaprisssås som förrätt, och sen en god fräsch sallad som huvudrätt, kyckling, lax, räkor etc. Alternativt fondant potatis med kalvfile kanske?

Dryckesväg börjar man med en torr gin Martini eller valfri cocktail, för att sen fortsätta med en torr prosecco under maten. Se gärna till att hon får. Hjälpa till med enklare sysslor under matpreppen, tex "skulle du kunna hacka det här" så att du inte står i 30 min och fokuserar på maten, då känner hon sig utanför och onödig.
Senast redigerad av carminaburana 2020-05-13 kl. 09:07.
Citera
2020-05-13, 10:09
Medlem
Envarmsnopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus

Han är tappad. Menar nog chilibea
Dragon = Eld, Hetta,

Perfekt logiskt enligt Flashback logik
Citera
2020-05-13, 10:13
Medlem
brajzillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus

Finns tydligen nån utan med för jävla allergiker och trams så jag ville understryka det.
Citera
2020-05-13, 10:33
Medlem
brajzillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Maten är förvisso viktig och bör hållas lätt och syrlig, gärna kött och lite sötma så är du hemma sen, men maten är mer ett potentiellt hinder än något annat om du inte har michelinestjärnor. Undvik grädde som pesten och lägg mycket vikt vid presentation!

Promillen däremot det är något som ger direkt effekt på knullchanserna och här bör det mesta krutet läggas. Fördrink och vin får inte vara för stark så att det slår slint för tidigt för då åker garden upp men under desserten bör du försöka jobba in sprit för lite extra skjuts. Öl är no-go och inte för mycket rödvin!

Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Det som går hem. Med damer är mat som inte är "tung" och som visar att du har skills I köket. Pilgrimsmusslor med blomkålsmos och kaprisssås som förrätt, och sen en god fräsch sallad som huvudrätt, kyckling, lax, räkor etc. Alternativt fondant potatis med kalvfile kanske?

Dryckesväg börjar man med en torr gin Martini eller valfri cocktail, för att sen fortsätta med en torr prosecco under maten. Se gärna till att hon får. Hjälpa till med enklare sysslor under matpreppen, tex "skulle du kunna hacka det här" så att du inte står i 30 min och fokuserar på maten, då känner hon sig utanför och onödig.

jävlars här kommer det bra input från alla håll! jag antar att efterrätt kan man bara skippa helt med tanke på att hålla det "lätt och fräscht"?

Citera
Allaballawallas avatar

Moderatormeddelande

Postat av Allaballawalla 2020-05-13, 10:56
Moderator
Det här är ingen språktråd.
Svara på topic eller låt bli att posta.

/Mod
2020-05-13, 11:07
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brajzilla
jävlars här kommer det bra input från alla håll! jag antar att efterrätt kan man bara skippa helt med tanke på att hålla det "lätt och fräscht"?

Den absolut bästa efterrätten är creme brulee, som bör prepareras dagen innan, så slipper du tänka på det på dagen. Sen kan den vara i kylskåpet och plockas fram precis innan servering. Den är sinnessjukt god, lätt och fräsch, samt visar dina skills i köket. Dessutom lite spännande med blåslampa!

Håller med om att undvika rödvin (rödvinständer, dålig andedräkt) ja man ska undvika allt som ger dålig andedräkt, eller som får munnen att se ofräsch ut. Detta kan vara mat som riskerar fasttna mellan tänderna. Ha alltid vatten. Undvik att bli för full själv, det misstaget har jag gjort. Snacks och tilltugg till fördrink är bra, men skulle avråda chips. Ingen tjej vill att killen ska se henne mula chips. Du vill ändå att det ska vara något salt, så att hon dricker mer! Salta pinnar, Oliver med tandpetare, (nötter är gott men mättande)
Senast redigerad av carminaburana 2020-05-13 kl. 11:14.
Citera
2020-05-13, 11:13
Medlem
brajzillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Den absolut bästa efterrätten är creme brulee, som bör prepareras dagen innan, så slipper du tänka på det på dagen. Sen kan den vara i kylskåpet och plockas fram precis innan servering. Den är sinnessjukt god, lätt och fräsch, samt visar dina skills i köket. Dessutom lite spännande med blåslampa!

Okej då får jag ta en liten googling på det för den har jag aldrig provat på.

Men jag har ett litet tips om ni vill bjuda på te! koka upp lite extra vatten för då kan ni ju bara värma på det dagen efter sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in