2020-05-13, 10:25
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squama
Ja, det verkar tydligt att man tidigt ställt in siktet på SD och därmed haft silkesvantarna gentemot övriga med möjligt motiv. Förefaller märkligt att man börjar i den änden hellre än att ha sin utgångspunkt i sånt som är konkreta bevis.

Vilken är den hypotes du själv anser är mest sannolik?

1) SD, HD och SOA i en eller annan kombination.

Sedan kommer i fallande skala:
2) JS eller någon annan förfördelad fd
3) Någon förfördelad vän
4) Någon som anförtrott sej åt LW och inte längre litar på att hemligheten kommer att förbli en hemlighet
5) Någon av HD:s kompisar som köpt hennes version av LW
6) Någon av SD:s kompisar som köpt hans version av LW
5) MH
6) Random galning
10.000.000) Mållgan
Senast redigerad av StudebakerHog666 2020-05-13 kl. 10:32. Anledning: tagit bort ett "annan"
Citera
2020-05-13, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
ÅH måste väl ha en chef som är med och fattar beslut om ev överklagan?
Du tänker förstås på Morgan Johansson?
Fast det blir väl påpekanden om ministerstyre kan jag tro.

För egen del skulle jag ha svårt stt se honom som min chef. Men det är jag det..
Citera
2020-05-13, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Nedanstående handlar om slutpläderingen i tingsrätten och som kontot Parasolltroll gärna hade velat ta del av:

Om jag skulle ge mig på en gissning, lite lagom syrlig såklart, så går det nog att få ut den 2020-05-28.
Det vill säga dagen efter att den friande domen vunnit laga kraft.
Det vill säga att domen vunnit laga kraft genom att åkl Åsa Hiding vid vägs ände hon då insett att hon hamnat just där. Vid vägs ände.
Och därför valde att inte överklaga.

Vad tror ni om det?

Om slutpläderingarna benämns som "arbetsmaterial", tolkar jag det som att de används av åkl inför en eventuell överklagan om TR:s beslut att ogilla åtalet.

När det blivit slutgiltigt beslutat om hur göra, tror jag materialet släpps. Det kan då ske före det magiska datumet 27 maj eller på pricken kl 11 (om det var sluttiden). Vi får se hur det blir.
Citera
2020-05-13, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag undrar vad de här föremålen kan ha för betydelse eftersom de är med i stämningsansöka:

"3. Det yrkas att beslaget av följande egendom, som tagits i beslag på
brottsplatsen, ska bestå till dess domen vinner laga kraft. Därefter ska
egendomen hävas (ingen anspråkstagare).
• Metallbit och tre aluminiumburkar (2018-5000-BG52903 p 14-15)
"

Det måste ju finnas mängder av annat beslagtaget, men just dessa nämns.

Fynd av en metallbit gjordes också på brottsplatsen. Vad den metallbiten härrör
från har ej kommit fram.

Citat:
Ursprungligen postat av Petitoo
Det jobbas vidare av våra detektiver. Ligger lite efter men måste tvunget skriva så alla som inte läst reviews inläggs får lite att tänka på. Men fanns det alltså armeringsjärn på fyndplatsen som kan ha utgjort ett vapen?

Vi var ju tidigare inne på hammare eller mindre hacka som bidrog skadorna i trädet. Är inte det mer "handy" att ha innanför rocken? Tänker att det vapnet kan vara någonstans rakt framför näsan. Kanske på SD:s jobb? Utmed/vid de platser hen rörde sig före det var dags förhör. Ja, eller där hen var strax därefter. Skulle väl träffa en del "klienter" den dagen. Syftar på 15 maj.

Nu lyckades jag inte få de citerade inläggen i rätt ordning, men Pettitoo undrar:
"...Men fanns det alltså armeringsjärn på fyndplatsen som kan ha utgjort ett vapen?"...

I nedanstående inlägg av PeterNoster har postaren länkat en bild samt tillhörande
text, från BP/FP:

Föremål anträffat på brottsplatsen, K574218-18

...Men på marken något dolt av vegetationen, strax intill där huvudet var placerat
vid anträffandet av kroppen fanns en del av ett järnrör. Rördelen var välvd och på
underdelen fanns det jord som var formad efter välvningen, såg ut att ha legat en
längre tid på platsen.

Längst ner på fotot från BP/FP:
Bild 1. Bild från anträffandet av kroppen. I bilden är rördelen markerad. Skulle
kroppen rullas mot höger så skulle huvudet hamna ungefär vid rördelen.

Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Dokument visar bild på rördel:
https://forumbilder.com/i/roIh

Det är definitivt inget armeringsjärn.
Det är inte ens ett rör utan kanske något som varit ett rör.
Men det finns ju folk i tråden som inte kan skilja på ett rör och ett armeringsjärn.

Det ser ut som en skölp.

Något armeringsjärn som kan ha varit ett vapen har alltså ej hittats på BP/FP.
Citera
2020-05-13, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Om slutpläderingarna benämns som "arbetsmaterial", tolkar jag det som att de används av åkl inför en eventuell överklagan om TR:s beslut att ogilla åtalet.

När det blivit slutgiltigt beslutat om hur göra, tror jag materialet släpps. Det kan då ske före det magiska datumet 27 maj eller på pricken kl 11 (om det var sluttiden). Vi får se hur det blir.
Jag är fullt medveten om allt du där skriver.

Att jag satte ett absolut "slutdatum", alltså 2020-05-28, berodde ju förstås på att det är den maximala tiden att behöva vänta på besked om åkl Åsa Hiding kommer att välja att överklaga.
Hon kan under tiden fram till dess ändra sig både en och två gånger.
Citera
2020-05-13, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jag är fullt medveten om allt du där skriver.

Att jag satte ett absolut "slutdatum", alltså 2020-05-28, berodde ju förstås på att det är den maximala tiden att behöva vänta på besked om åkl Åsa Hiding kommer att välja att överklaga.
Hon kan under tiden fram till dess ändra sig både en och två gånger.

Jag tycker att det är mycket bra om KammarÅklagaren Åsa Hiding överklagar Björn Lindén's Kurt Olsson spektakel och får SD att svettas lite extra.

Vad tror 78:an Carinah om ovan skrivet ?

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-05-13, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Ja du, det var en riktig smäll-karamell som du framfört angående just en ficklampa.

Det kan mycket troligen ha varit en hård ficklampa som Gärningspersonen brukade som tillhygge bakom bullerplanket när vederbörande dödsmisshandlade L*na Wesstr*m.

Mvh/ @JokerMannen

Jag har inte läst FUPen men har lyssnat på rättegången, förstår inte varför man inte någon gång tar upp frågor om ficklampan. SD ska ha haft med sig en ficklampa när han ”letade efter ungdomarna som var hotfulla”. Föremålet ska enligt tekniker, rättsmedicin? Varit ett avlångt och rundat föremål. En ficklampa är ett ultimat mordvapen i det här fallet, det är inte misstänkt att gå runt med ficklampa om kvällen. Helt övertygad om att han slog ihjäl henne med en ficklampa och denna fick sedan skjuts till tippen av svärfar. Usch och fy.
Citera
2020-05-13, 11:21
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag har inte lyssnat på det som kommit ut från rättegången.

Är det någon som vet om HD fick frågan under sitt förhör?
Ja och hennes röst förändras tydligt när hon insisterar att Lena berättat för henne om allt blod och gymnastiska sexakter i hela huset och fan vet var. Hon ljuger så det står härliga till.

Jättekonstigt för sen pratar hon även om hur stackars Stefan har såna ryggproblem att han inte ens kan knyta skorna själv 😢
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Är det ingen som törs rapportera om S förutom nicket smarfor som flikar in något kort ibland?

Jobbar S?
Syns han smyga i kvarteren om natten?
Någon som testat om hans nyligen riggade kameror fungerar?
Träffar han barnen (inte utan övervakning, hoppas jag)?
Umgås han med H?
Är han lika glad och fnissig nu som han var i rättssalen?
Har han synts trampa runt vid mordplatsen igen?

Karln blev befriad från älskarinnan, men på köpet rämnade den inbillade hjältefasaden. Superkillen som visade sig vara en lögnaktig tummetott kan bli sjukt farlig?
Extreeeemt bra frågor!

Jag vill veta, snälla någon svara!
Citera
2020-05-13, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Intressant fråga. Känns som det borde vara relativt enkelt för utredare att se både varifrån och varthän 100k flyttats.
Jag vill minnas att de fick mindre än så, typ 50k, från regionen för geoturen, så detta är ngt annat.

Bör vara bland det första polisen kollat upp.
Vi har diskuterat användningen av skoskydd på BP och han köpte faktiskt XC Shoe Cover i slutet av januari 2018. Gör man sökning så kommer det upp olika varianter skydd. Tror att det var handskrivet som pjäxöverdrag. Finns ju förresten skoöverdrag för cyklister också. Bara en tanke strax innan lunch ..
Kanske BO började skrika redan när hon såg GMs skoklädsel?
Citera
2020-05-13, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Ja och hennes röst förändras tydligt när hon insisterar att Lena berättat för henne om allt blod och gymnastiska sexakter i hela huset och fan vet var. Hon ljuger så det står härliga till.

Jättekonstigt för sen pratar hon även om hur stackars Stefan har såna ryggproblem att han inte ens kan knyta skorna själv 😢

Extreeeemt bra frågor!

Jag vill veta, snälla någon svara!

Klart att hon ljuger... varför skulle LW berätta för HD om hon hade problem med återkommande blödningar?
För att HD skulle leta upp blodspår i SD:s hus och säga att jag vet att LW blöder vid samlag och här har ni varit?

När i tid var det som LW skulle ha berättat för HD (om allt blod)?
Var det inte så att HD berättat detta för en kamrat EFTER att LW blev mördad (för att ev hjälpa SD att förklara blod i huset)?
Har för mig att HD fick reda på den senaste affären på planet till USA då SD berättade att han fortsatt med sin "affär".

Nej, så klart hon ljuger (det förstår nog de flesta... kanske inte alla i tråden dock).
Citera
2020-05-13, 11:58
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Bör vara bland det första polisen kollat upp.
Vi har diskuterat användningen av skoskydd på BP och han köpte faktiskt XC Shoe Cover i slutet av januari 2018. Gör man sökning så kommer det upp olika varianter skydd. Tror att det var handskrivet som pjäxöverdrag. Finns ju förresten skoöverdrag för cyklister också. Bara en tanke strax innan lunch ..
Kanske BO började skrika redan när hon såg GMs skoklädsel?

Ja polisen har nog kollat upp den ekonomiska biten och uteslutit det som motiv för det togs inte ens upp i rättegången väl?

Något konstigt kan jag personligen tycka med tanke på hur arg Lena var på att SD och HD spenderade Geotourens pengar för privata ändamål. SD lovade visserligen att sluta med det men vet vi om han höll sitt löfte?
Citera
2020-05-13, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag tycker att det är mycket bra om KammarÅklagaren Åsa Hiding överklagar Björn Lindén's Kurt Olsson spektakel och får SD att svettas lite extra.

Vad tror 78:an Carinah om ovan skrivet ?

Mvh/ @JokerMannen
Av det jag tagit del av hur åkl Åsa Hiding hittills har hanterat det här ärendet, så är det nog mer hon själv än den misstänkte, numera frigivne, som behöver fundera på att köpa extra deo.

Det är vad jag tror.
Senast redigerad av Carinah78 2020-05-13 kl. 12:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in