2020-05-13, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallbackshjonet
I ett rakt och klokt land hade det blivit livstid. Dömer man för det (mitt) fetade är han ute om 8 år. Kanske t o m med hänsyn till hans ålder, 23 år tror jag det var. Hur fan kan det bli annat än mord utan massa förmildrande omskrivningar.
Livstid inget annat, ute först om 25 år.
Det aset trodde han skulle gå fri, vilket han mycket väl kan göra bortsett från griftefridsdomen om det går till HD, och behöll Wilmas huvud som fetisch för sina kommande seanse med henne,
Han kunde inte sklijas från henne efter döden, helt. Den sjuke jävlen.
Och sedan sitta och tiga eller "inga kommentarer" som om han var den som var offer här, det kurdiska narcissistskräpet.
Till HD går inte detta. Finns inget prejudicerande i det här. Men kanske HR om TR är för snäll i sin dom. Tror inte på åldersrabatt heller - det brukar inte bli det efter man fyllt 21. Men kan man inte bevisa överlagt mord utom rimligt tvivel så blir det nog inte livstid.
Citera
2020-05-13, 10:59
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matte01
– Pojkvännen nekar till brott och säger att Wilma försvunnit efter att han gjort slut med henne, säger Sten-Rune Timmersjö.

Pajas, du har huvudet i en resväska... Fan tror han, att han kommer gå fri???

Dessutom återfanns alla (utom mobilen) tillhörigheter, som han påstod att hon tog med sig, i lägenheten...
Citera
2020-05-13, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jajamensan - och jag pudlar hundra gånger! Det var alltför fantastiskt för att vara sant. Hur i helvete kan man vara så dum så man har huvudet i sin garderob. Hur i helsicke kunde hundarna missat detta?

Jorå - jag ber om ursäkt
Om jag förstod det jag läst i media rätt, tog det såpass lång tid just för att de väntade in hundar, bla 1 från Tyskland, och att polisen inte ville kontaminera platsen innan hundarna var på plats.
står ju även att hunden gick och markera direkt.. att han skulle behålla huvudet hemma låter som taget från en 80 tals skräckis.. vem tusan tror att en kille på 23 år styckar sin flickvän, eller ja sitt ex och behåller henne hemma.. undrar om det var medvetet att behålla för att ha henne nära? ännu mer sjukt isåfall... tänker att han kanske inte ville släppa taget om henne ens när hon är död.. denna killen borde sys in på psyk för all framtid..släng nyckeln!
Citera
2020-05-13, 11:00
Medlem
Rastades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Efter domen? Lena Wesström lade upp under tiden som rättegången hölls. Eller när den led mot sitt slut.

Det ser nog olika ut från tingsrätt till tingsrätt när de gäller utlämnade. Har med beställt massa ljudfiler fårn olika fall men tack vare "Rättegången" på youtube så har jag knappt behövt beställa längre av de fall man intresserat sig mest för.

Jag ska fråga igen om de vet mer exakt när de kommer att kunna ladda upp ljudupptagningar från denna rättegång. Återkommer med svar.
Citera
2020-05-13, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Vad det vid första husrannsakan som de hittade henne eller hade de varit i lägenheten flera gånger och helt enkelt slarvat för de letade efter en hel kropp? Dvs kollade enbart under sängen och liknande.

Om det är slarv så måste polisen skärpa till sig då det inte är första eller sista gången som folk styckar människor.

Det beskrivs att många spår fanns att undersöka samt att teknikerna var ytterst försiktiga. Dessutom letade man inte efter kroppsdelar inledningsvis.

En blodbildsexpert från Stockholm kallades in. Denna kunde inte komma ner förrän 26/11.
Det finns inga likhundar i Sverige för tillfället,, så efter förfrågan ut i Europa kom 2 likhundar från Tyskland 28/11, och de markerade så kroppsdelen hittades då av hundarna.
Citera
Medlem
Citat:
Till HD går inte detta. Finns inget prejudicerande i det här. Men kanske HR om TR är för snäll i sin dom. Tror inte på åldersrabatt heller - det brukar inte bli det efter man fyllt 21. Men kan man inte bevisa överlagt mord utom rimligt tvivel så blir det nog inte livstid.
Igen, om jag fattat rätt är det trubbigt våld, mot huvudet så kan man med all sannolikhet även döma efter det.. plus griftefriden. för visst sa de grovt kraftigt våld med trubbigt föremål?
Citera
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matte01
Huvudet hittades i en resväska i MG lägenhet, 28 november.

Det är bara för hemskt!

Men HUR kunde det dröja så lång tid innan polisen hittade det?! Vilken tur att han inte hann röja undan!!!
Citera
2020-05-13, 11:02
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
Om jag förstod det jag läst i media rätt, tog det såpass lång tid just för att de väntade in hundar, bla 1 från Tyskland, och att polisen inte ville kontaminera platsen innan hundarna var på plats.
står ju även att hunden gick och markera direkt.. att han skulle behålla huvudet hemma låter som taget från en 80 tals skräckis.. vem tusan tror att en kille på 23 år styckar sin flickvän, eller ja sitt ex och behåller henne hemma.. undrar om det var medvetet att behålla för att ha henne nära? ännu mer sjukt isåfall... tänker att han kanske inte ville släppa taget om henne ens när hon är död.. denna killen borde sys in på psyk för all framtid..släng nyckeln!
Vissa vill ha en trofé - vissa vill ha offret nära som en ägodel, Tror eg vi inte kommer få veta orsaken varför han behöll huvudet!
Citera
2020-05-13, 11:03
Medlem
Om man som tjej gör slut med en våldsam kille ska man ALDRIG träffa den personen själv efteråt. I kommentar till att Wilma var där för att hämta sina saker efter att de gjort slut
Citera
Medlem
Citat:
Jajamensan - och jag pudlar hundra gånger! Det var alltför fantastiskt för att vara sant. Hur i helvete kan man vara så dum så man har huvudet i sin garderob. Hur i helsicke kunde hundarna missat detta?

Jorå - jag ber om ursäkt

Tack. Som jag sa sällan jag skriver nåt här. men läser en hel del, särskilt de intressanta trådarna.
Jag håller med dig, det lät otroligt….men jag har SÄKRA källor, som jag ej kan avslöja.

Hursomhelst, vi får hoppas på fällande dom för mord….. Han får det tuft i fängelset oavset. Och ännu tuffare när/om han kommer ut.
Citera
Medlem
Fallet är mycket märkligt hanterat från myndigheternas sida. Varför har man dragit ut på detta så länge? Varför har man hållit på och letat efter bevis när bevis har funnits hela tiden. Har man verkligen hittat offrets huvud i lägenheten inpackat i en påse med gms fingeravtryck på, då är det case closed. Det finns ingen anledning att dra ut på det. Det leder bara till spekulation och onödiga kostnader. Dessutom utdraget lidande för de anhöriga.
Det är som att det har gått inflation i detta med bevis. Om det är dödsorsaken man letar efter så är det ju bara löjligt. Har man styckat och gömt en kropp så är man skyldigt till mord. Är man det inte så måste man kunna bevisa motsatsen och det har han ju inte gjort. Det är precis som med Peter Madsen. Han försökte få det till en olyckshändelse. Men ingen skulle stycka och gömma en kropp efter en olyckshändelse.
Sedan är ju frågan vilken påföljd det blir, fängelse eller psykvård, men det är ju en annan sak. Skuldfrågan borde varit avklarad för länge sedan.
Citera
2020-05-13, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
Åklagaren väljer att åtala både för mord och för brott mot griftefriden. Hängslen och livrem, mao. Går inte det ena, så kanske det andra? Minnes fiaskot med det s.k . DaCostafallet i Sth.
Faen tro, att processen mot Tishko blir....rättssäker!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in