2020-04-15, 08:06
Medlem
Dosering gällande R och S isomer? Densamma?

Ketamin blir nog månadens nya drog som jag ska testa.

Gäller oavsett om den är R eller S? https://i.imgur.com/rr5ik28.png
Citera
2020-04-15, 22:48
Medlem
Kan ketamin bota olika ångesttillstånd? Hur länge varar effekten?
Citera
2020-04-16, 11:46
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vQCJMvvh
Dosering gällande R och S isomer? Densamma?

Ketamin blir nog månadens nya drog som jag ska testa.

Gäller oavsett om den är R eller S? https://i.imgur.com/rr5ik28.png

R-isomeren är en smula svagare, så ta 15-20% mer i dosering.

Den är dock betydligt mer potent som antidepressiv än S-isomeren, då utvecklingen av esketamine som antidepressivum, baserades på premissen av att de antidepressiva egenskaperna berodde på NMDA-antagonism, vilket ej stämmer såhär i efterhand.

Esketamine is approximately twice as potent as an anesthetic as racemic ketamine.[14] It is eliminated from the human body more quickly than arketamine (R(–)-ketamine) or racemic ketamine, although arketamine slows its elimination.[15]

A number of studies have suggested that esketamine has a more medically useful pharmacological action than arketamine or racemic ketamine[citation needed] but, in mice, that the rapid antidepressant effect of arketamine was greater and lasted longer than that of esketamine.[16]. The usefulness of arketamine over eskatamine has been supported by other researchers.[17][18][19]

R-isomeren är betydligt mer psykedelisk dessutom, och har en högre affinitet för sigma-receptorer.

R-isomeren är under kliniska prövningar för depression som du kan läsa mer om här;
https://www.atai.life/science-of-arketamine/
Senast redigerad av QxZtVyPrQ9981AZX 2020-04-16 kl. 11:51.
Citera
2020-04-16, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX

Den är dock betydligt mer potent som antidepressiv än S-isomeren, då utvecklingen av esketamine som antidepressivum, baserades på premissen av att de antidepressiva egenskaperna berodde på NMDA-antagonism, vilket ej stämmer såhär i efterhand.

Esketamine is approximately twice as potent as an anesthetic as racemic ketamine.[14] It is eliminated from the human body more quickly than arketamine (R(–)-ketamine) or racemic ketamine, although arketamine slows its elimination.[15]

A number of studies have suggested that esketamine has a more medically useful pharmacological action than arketamine or racemic ketamine[citation needed] but, in mice, that the rapid antidepressant effect of arketamine was greater and lasted longer than that of esketamine.[16]. The usefulness of arketamine over eskatamine has been supported by other researchers.[17][18][19]

R-isomeren är betydligt mer psykedelisk dessutom, och har en högre affinitet för sigma-receptorer.

R-isomeren är under kliniska prövningar för depression som du kan läsa mer om här;

Intressant. Lägger en beställning på båda delar. Den ena för flum och den andra för experiment.
Citera
2020-04-16, 15:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xhamstern
Blev en liten resa i helgen, fick tag i riktigt bra K och kom iväg ordentligt.

Ca 15 minuter efter första dosen (120 mg) upplevde jag att jag låg och tittade upp i ett litet nyckelhål. Det kändes lite ovant så jag släppte inte taget helt. Var jag precis på kanten på K-hole då?

En känsla jag alltid får på K är att jag ser ett landskap, eller stadsscen, men att jag alltid är i utkanten av bilden sas. Ofta har jag känslan av att ligga i ett litet utrymme, typ ett dike, i ett bagageutrymme, eller som i helgen, under en bil.
ketamine är faktiskt bland den enda drogen ja inte testat. Och jag tror att det absolut är den drogen som skulle passat mig bäst. Psykadelisk och avslappnande.. eller hur ni beskriver den,

får bli att testa den senare.

Hursomhelt, varför jag citerade dig...

Brukar själv få såna visualls när jag inte sovit en eller två dagar. Fast då utan droger, eller ibland kommer det när ja va nyktrer helt o hållet. Plus att jag sovit bra.

Det lixom dyker upp en bild för ögonen så kan man se, ofta för mig är landskap eller något liknande.
börjar först som ett litet nyckelhål och sen kan jag zooma in i den bilden, men känns alltid som att man är lite utanför bilden. Gillar din beskrivning.

Så ännu mer ett tecken på att jag borde utforska K-Hole ordentligt. Känns som att jag kommer älska
ketaminet mer än allt annat-
o då har ja tagit nästan all psykadelia plus en o annan hostmedicin, som också är dissociativ,
och Hippie crack har ja testat ett par gånger.

så orimligt varför ja inte tagit detta.
Men jag sparar väl det bästa till sist!
Senast redigerad av Detevigaaviga 2020-04-16 kl. 15:06.
Citera
2020-04-16, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX

Vad jag vet är S-isomer mer psykadeliskt och R-isomer är mer sederande och racematiskt är en mix. Nu har jag inte tagit så mycket av varken R-isomer eller racematiskt men för mej är S-isomer mer psykadeliskt.
Citera
2020-04-16, 20:29
Medlem
Xhamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detevigaaviga
ketamine är faktiskt bland den enda drogen ja inte testat. Och jag tror att det absolut är den drogen som skulle passat mig bäst. Psykadelisk och avslappnande.. eller hur ni beskriver den,

får bli att testa den senare.

Hursomhelt, varför jag citerade dig...

Brukar själv få såna visualls när jag inte sovit en eller två dagar. Fast då utan droger, eller ibland kommer det när ja va nyktrer helt o hållet. Plus att jag sovit bra.

Det lixom dyker upp en bild för ögonen så kan man se, ofta för mig är landskap eller något liknande.
börjar först som ett litet nyckelhål och sen kan jag zooma in i den bilden, men känns alltid som att man är lite utanför bilden. Gillar din beskrivning.

Så ännu mer ett tecken på att jag borde utforska K-Hole ordentligt. Känns som att jag kommer älska
ketaminet mer än allt annat-
o då har ja tagit nästan all psykadelia plus en o annan hostmedicin, som också är dissociativ,
och Hippie crack har ja testat ett par gånger.

så orimligt varför ja inte tagit detta.
Men jag sparar väl det bästa till sist!

Du måste testa ketamin! Fantastisk upplevelse som inte liknar något annat.

Förutom känslan att vara i utkanten av allt, är en annan känsla jag alltid får att jag drömmer i olika nivåer. Har du sett filmen Inception? Precis så är det!
Citera
2020-04-17, 22:08
Medlem
Jormapormas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SerpentFang
Kan ketamin bota olika ångesttillstånd? Hur länge varar effekten?

I mitt fall ja. Sitter i upp till 2 v, mer på vissa. Men depressioner är olika så alla får inte den effekten tyvärr.
Citera
2020-04-27, 21:49
Medlem
trippelmumss avatar
Jag vet att många avfärdar IV som administrationssätt när det gäller ketamin, men jag vill med detta inlägg slå ett slag för denna förbisedda metod.

Det som framför allt skiljer intravenös injektion från andra metoder är att ketaminet slår DIREKT.
Då menar jag alltså omedelbart med full kraft, ofta i samma ögonblick som man drar sprutan ur armen. Ingen ökande väg uppåt eller ens någon snabb stegring, utan 0/1, av/på, helt nykter/K-hole på ett ögonblick, eller på några sekunder i segaste fallet.
0 till 100 på tre sekunder kan vara en intensiv upplevelse, och du kan inte få den med någon annan ROA. Det ger även upphov till en rush där man väldigt snabbt känner allt "släppa" och uppnår mer eller mindre omedelbar dissociation både fysiskt och i sinnet, vilket är en väldigt speciell känsla.

Jag vet att det snabba påslaget är förenat med viss risk, som framför allt består i att användaren skulle tappa all motorisk kontroll innan han hinner dra ut sprutan eller försätta den i ett säkert läge. Det får många att utesluta IV som metod, men man lär sig snabbt att hantera detta. Jag har själv runt 150 keta-injektioner bakom mig, och har aldrig varit i närheten av att göra illa mig själv.
Allra bäst är såklart att inte vara ensam när man gör detta utan ha en person man litar på i närheten som kan ta hand om verktyget när du är färdig och som ser till att allt går säkert till.

Förutom den snabba effekten finns det två saker till som har gjort IV till det huvudsakliga sättet jag tar mitt ketamin på, och det är:

Den höga potensen. Med mitt nuvarande S-ketamin av god kvalitet räckte det med 70 mg för att jag skulle nå K-hole, utan minsta tveksamhet. Jag ska strax prova med 60 mg för att se om det räcker.
Vill jag ha en kort men intensiv tripp brukar jag ta 40-50 mg, och är då tillbaka till noll på 20-30 min. För en liten "kittling"/tease tar jag 30 mg, gärna i samma lösning med en annan substans.
Jag har inte heller märkt av någon egentlig toleranshöjning, utan 40 mg ger samma effekt även nästa gång och gången efter, osv.

Den relativt korta verkningstiden kan vara både en fördel och en nackdel. Man kan som sagt besöka k-hole lite snabbt på lunchrasten och 20 minuter senare vara tillbaka på kontoret helt nykter, vilket är kul i sig. Å andra sidan vill man ju många gånger att det varar längre än så. Då är det iofs bara att administrera samma dos igen, eller injicera samma lösning i muskeln om man så vill. Är det bara K-hole man vill åt spelar ju tiden ändå ingen roll, och 15 minuter kan kännas som flera timmar.

Smidighet är det andra skälet. Jag brukar lösa upp ett halvgram ketamin i 5 ml destillerat vatten, filtrera med mikronfilter, och sen förvara lösningen i en steriliserad glasflaska (håller minst ett par dagar i kylskåp utan problem).
Sedan är det hur enkelt som helst att bara dra upp och administrera önskad mängd med hjälp av en vanlig insulinspruta.
Insulinare väljer jag eftersom de nästan alltid rymmer 1 ml, och dessutom har den millilitern uppdelad på 100 insulinenheter (units). Detta gör det väldigt bekvämt att mäta upp önskad dos, då jag får exakt 1 mg/enhet och 100 mg/ml. Dessa sprutor möjliggör också mycket noggrann uppmätning ned till enstaka milligram, vilket är särskilt viktigt med keta där 10 mg kan vara skillnaden mellan K-hole och medvetslöshet.

Man kan såklart göra lösningen mer koncentrerad (eller mer utspädd, om man inte är så noggrann och vill öka felmarginalen vid dosering), även om jag vill minnas att ketaminets maximala löslighet i vatten ligger just någonstans runt 100 mg/ml. Jag kan dock ha fel, och man kan ju alltid klämma in mer i en varm lösning, men det har jag inte experimenterat med, då jag är nöjd med koncentrationen ovan.

Så om du brukar administrera ditt knark som proffs även annars, eller ändå IM:ar ditt keta, så rekommenderar jag att du provar på IV - det är värt ett försök! Men om du inte redan använder sprutor, så är inte ketamin rätt substans att ta jungfrufixen med. Spara den till någon annan drog. Eller ännu hellre: hoppa över sprutorna helt, och lämna detta sätt till mer erfarna användare.
Citera
2020-05-12, 17:44
Medlem
Magnituds avatar
Hur stor dos är 300mg oralt? Nasalt vet jag att det är bra nog men oralt?
Citera
2020-05-12, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnitud
Hur stor dos är 300mg oralt? Nasalt vet jag att det är bra nog men oralt?

Ingen aning har endast provat nasalt. Har du tagit oralt förut? Hur skiljer sej ruset jämfört med nasalt? Det vanliga...längre rus, långsammare påslag, inte lika intensivt? Något mer?
Är det värt att prova oralt? Tycker det funkar utmärkt i snoken.
Citera
2020-05-13, 09:51
Medlem
Magnituds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bacca
Ingen aning har endast provat nasalt. Har du tagit oralt förut? Hur skiljer sej ruset jämfört med nasalt? Det vanliga...längre rus, långsammare påslag, inte lika intensivt? Något mer?
Är det värt att prova oralt? Tycker det funkar utmärkt i snoken.
Hahaha det är ju det jag frågar sen frågade du mig samma sak XD
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in