2020-05-13, 07:15
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorbrorFranz
Är det Corona eller Trump som sett till att GOP vänt sitt första Congress Seat i Kalifornien sen Clinton tryckte upp en cigarr i underlivet på en praktikant? Och republikanerna vinner det med 10 % enheter. Nu har ju ändå CAs demokratiska Guvernör skött Kinaviruset 100 ggr bättre än Cuomo i NY som tvingat in sjuka på ålderdomshem och hem för underutvecklade.

Lololol

Det är inte direkt första gången Kalifornien har republikanska representanter, Arnold var trots allt deras Guvernör så länge han lagligt fick vara det och han är en äkta republikan
Citera
2020-05-13, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
I början av mars kom riktlinjerna från Vita Huset om social distancing. Tyvärr valde inte Task Force med Fauci att isolera riskgrupper, utan valde att rekommendera lockdown. Ett felaktigt beslut, enligt mig.

Så, med tanke på vad du precis sagt borde du själv inse att Trump agerade fel, med kunskapen att de saknade tester, så borde Trump lagt nån fokus på information.

Vad pratade Trump om? Hur pratade han?
Citera
2020-05-13, 07:46
Medlem
Citat:
10 miljoner tester genomförda. 300 000 tester per dag. Varenda delstat har testat fler än Syd-Korea, som ju var the Gold Standard. 5% döda av alla konstaterade fall, vilket ligger i linje med alla andra länder, utom Sverige som ligger på c:a 13% döda.

100 000 respiratorer som exporteras till behövande länder.

Alla delstater har ett överskott av sjukhusplatser.

"Varenda delstat har testat fler än Syd-Korea, som ju var the Gold Standard. "
Jag kan bara få det till att två delstater testat fler än Sydkorea...
Citera
2020-05-13, 08:07
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
10 miljoner tester genomförda. 300 000 tester per dag. Varenda delstat har testat fler än Syd-Korea, som ju var the Gold Standard. 5% döda av alla konstaterade fall, vilket ligger i linje med alla andra länder, utom Sverige som ligger på c:a 13% döda.

Konstigt. Enligt statistik har enbart NY och Kalifornien testat mer än S Korea.

Och var har du fått att alla har överskott av sjukhusplatser? För några veckor sedan låg man kort +16000 akutplatser.
Citera
2020-05-13, 08:16
Medlem
whogivesafucks avatar
Är man på väg mot deflation nu?

Index på sin lägsta nivå sedan 2008.
Nu på 0,3% för ett år sedan 1,5%
Citera
2020-05-13, 08:19
Medlem
Citat:

Precis, 300.000 tester är en tiondel av vad som behövs enligt experterna för att få lite ordning och reda och överblick översituationen. Och gör man inte tillräckiigt så får man kanske överskott på sjukhusplatser lokalt.
Men bristen på det mesta och avsaknaden av tydliga regler är ju vilket som redan vederlagt av dom som dagligen arbetar med virusutbrottets följder i samhället. Så hyckleriet från Trump är faktiskt rent pinsamt med tanke på coronas fortsatta framfart i USA.
Citera
2020-05-13, 08:45
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
"Varenda delstat har testat fler än Syd-Korea, som ju var the Gold Standard. "
Jag kan bara få det till att två delstater testat fler än Sydkorea...
Jag är ganska trött på att tvingas utbilda er. Era fria fantasier tillför absolut INGENTING. FÖRSÖK, även om det är SVÅRT, att belägga era fantasier med aktuella källor. På så sätt kan ni ju utbilda er själva. Vi bör också inse att alla jämförelser gäller per capita.
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Konstigt. Enligt statistik har enbart NY och Kalifornien testat mer än S Korea.

Och var har du fått att alla har överskott av sjukhusplatser? För några veckor sedan låg man kort +16000 akutplatser.

Se ovan. KÄLLA PÅ DET!
Vi bör inse att alla jämförelser gäller per capita.
Citera
2020-05-13, 09:31
Medlem
1500 döda igår och då är det ändå med eftersläpningar från Fre-lör-sön inräknat. brukar ligga på 2000-2500 under tis-ons

Så det ser ut som att influensan verkar dö ut i USA som det brukar när det blir varmare lol

De röda staterna har börjat öppna upp nu medan super vänster städer som LA och NY kommer vänta ett tag till.
Citera
2020-05-13, 09:48
Medlem
Citat:
Jag är ganska trött på att tvingas utbilda er. Era fria fantasier tillför absolut INGENTING. FÖRSÖK, även om det är SVÅRT, att belägga era fantasier med aktuella källor. På så sätt kan ni ju utbilda er själva. Vi bör också inse att alla jämförelser gäller per capita.

Se ovan. KÄLLA PÅ DET!
Vi bör inse att alla jämförelser gäller per capita.

LOL. Det var du som började - var är din källa?

Och sen, vad är din utbildningsnivå? Om du tar ett antal, skriver 10 000 miljoner men.... egentligen menar per capita så.. tyvärr, du bör gå tillbaka till skolbänken.

https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6
Vi har då stöd för vårt påstående, att bara två delstater testat fler än Sydkorea.
Din tur.

Sen Sydkorea behöver inte testa så många längre, USA måste göra det eftersom hela februari var det öppen spelplan för smittan i USA.

Första dödsfallet 6e februari. Från en som INTE ens varit i utomlands, INTE (medvetet) ens träffat någon som varit utomlands. ... Smittan var alltså redan då utan kontroll.
Så värdelöst dålig hantering i början.
Citera
2020-05-13, 10:23
Medlem
Citat:
...
Sen Sydkorea behöver inte testa så många längre, USA måste göra det eftersom hela februari var det öppen spelplan för smittan i USA....

Förtydligar - det blir ju tydligt att en effektiv testning, snabbt igång och man kan dra ned rejält på testande efter en tid. Sydkorea behöver ju inte testa lika hårt längre.

USA, sega, tröga att komma igång med tester, dålig plan, inga riktlinjer från ledarna.
De måste testa, mer och mer - det har knappt planat ut i USA - de har en lång kurva "ned" när det ska plana ut. Med stor risk för återfall. Testning är nödvändig.

Trump har stort ansvar i varför det är så många döda.
Den som inte förstår att det fanns tusentals bättre saker att göra med februari... är homosexuell. Totalt megakär i Trump, han kan inte göra fel.
Vi ska tänka på det, inte störa era fina känslor för er älskling.
Senast redigerad av Garre74 2020-05-13 kl. 10:42.
Citera
2020-05-13, 11:51
Medlem
Japhys avatar
Citat:
LOL. Det var du som började - var är din källa?

Och sen, vad är din utbildningsnivå? Om du tar ett antal, skriver 10 000 miljoner men.... egentligen menar per capita så.. tyvärr, du bör gå tillbaka till skolbänken.

https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6
Vi har då stöd för vårt påstående, att bara två delstater testat fler än Sydkorea.
Din tur.

Sen Sydkorea behöver inte testa så många längre, USA måste göra det eftersom hela februari var det öppen spelplan för smittan i USA.

Första dödsfallet 6e februari. Från en som INTE ens varit i utomlands, INTE (medvetet) ens träffat någon som varit utomlands. ... Smittan var alltså redan då utan kontroll.
Så värdelöst dålig hantering i början.
Jag har inte skrivit 10 000 miljoner någonstans. Du verkar har tappat det totalt nu när jag kräver källor. Samtliga mina påståenden är bekräftade med pålitliga källor.

Din länk visar inte ens antal tester, utan antal bekräftade fall. Du förstår uppenbarligen inte ens skillnaden. Djupt tragiskt. Din bristande intelligens gör att jag upplever mig som en GUD som försöker föra ett samtal med en GET.
Citera
2020-05-13, 13:55
Medlem
Citat:
Jag har inte skrivit 10 000 miljoner någonstans. Du verkar har tappat det totalt nu när jag kräver källor. Samtliga mina påståenden är bekräftade med pålitliga källor.

Din länk visar inte ens antal tester, utan antal bekräftade fall. Du förstår uppenbarligen inte ens skillnaden. Djupt tragiskt. Din bristande intelligens gör att jag upplever mig som en GUD som försöker föra ett samtal med en GET.

Ursäkta mig jag skrev fel. Klarar du av den ursäkten?
Du är väl inte så van att höra sådana, Trump har inte klarat av ens en enda ursäkt.

Trevligt att du har dem bekräftade - var då?

Men det är rätt länk, klarar du inte av en vanlig hemsida?
Tips klicka på USA, och sedan rutan till höger om antalet döda....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in