2020-05-11, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Vem är störst knarkare av Söderholm och Soneby då?

Är väl ett ganska solklart fall av självprojicering här ifrån Martins sida.

Glada, glada "jag måste skita i paus"-tiderna gör sig påmind. Nej Martin, du måste ta en nyckel och Martin skiter på sig snarare av Söderholms intåg.
Citera
2020-05-11, 23:01
Medlem
bfjs avatar
Dagens historier och saltning av bögklubbar är nog det värsta sen Marcus Berggren började på P3.

Herregud, de blir inte bättre om man spär på dom.
Citera
2020-05-12, 09:14
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik-Heinrich
Men om du längtar till Gott snack går om AMK i patreons måste du väl ändå tycka att Gott snack är bättre? Eller vill du bara att Martin inte ska va nummer ett mer?

Tycker ju Gott snack inte har en chans på AMK.

Nu är Gott Snack större än AMK! Hurra! Det visar vem som är den nya kingen i stan.

Citat:
Ursprungligen postat av Theomania
Ja, tyckte det var sött ändå att Söderholm verkar ha fått så otroligt ont i fittan. Tycker Martin sköter hela den här töntiga fejden på absolut bästa sätt: don't mention the competition. Blir ju rätt tydligt vem av de två som lider av ett mindervärdeskomplex i alla fall.

Haha, Det är ju för att Martin bara har att förlora på det. Om Martins lyssnare inte blir medvetna om konkurrensen så kommer de fortsätta att slentrianmässigt lyssna på AMK. Jag var i samma båt. Men sedan såg jag folk nämna Gott Snack här på Flashback och fick upp ögonen för att det faktiskt finns välproducerad morgonradio/snackpodd. Skulle Martin nämna Gott Snack skulle han bara förlora ännu fler lyssnare. Visar vem som är beta och alpha i gänget.

Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Vem är störst knarkare av Söderholm och Soneby då?

Soneby är ju helt klart mest cringe när han berättar i radion om sina drogäventyr. 43åring som lever för att knarka, pratar om sitt karantänliv med bara TV-spel och Netflix, etc.

Citat:
Ursprungligen postat av Theomania
Ja, det märks ju verkligen att Martin fått liiiite mer eld i baken nu när Gott Snack knappar in på honom. Själv fattar jag inte riktigt grejen. Visst att de har intressanta gäster, men tycker grundgänget är så jävla tråkiga och det hela känns så himla långsamt. Försökt lyssna under arbetspassen men dagarna känns typ dubbelt så långa. Helt outhärdlig skit. MEN, bra att det ger Martin lite incitament att anstränga sig något mer. Tycker han varit alldeles för slapp, sa upp min patreon av ren princip för att jag inte känner för att ge pengar åt en snubbe som försover sig på veckobasis. Synd, för jag gillade ändå extrapoddarna.

Du får väl då fortsätta lyssna på My Gudmundsdotter, Sebastian Järpehag, Kathryn Leroux, Clara Kristiansen, Sandra Ilar, etc... Ingen som hindrar dig om du tycker att det är bättre...
Citera
2020-05-12, 09:34
Medlem
Skillnad är att AMK marknadsför sig som humorpodd med komiker som gäster.

Dock är det knappt några komiker kvar som gästar och jag höjer mer sällan på smilbanden. T.ex. gårdagens avsnitt med Gustaf Dahlin var rent humorguld. Samtidigt som de har intressanta gäster som får sakliga frågor och utrymme att säga vad dom vill utan att någon skiter på sig.

Gott Snack har kört över AMK helt enligt mig, kommer inte kunna lyssna på AMK något mer.
Citera
2020-05-12, 20:18
Medlem
LemPicas avatar
Tja

Jag får inte upp något nytt AMK-avsnitt idag.
Kör via acast.
Släpptes det något avsnitt idag?
Citera
2020-05-12, 23:00
Medlem
Smurfanerlites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LemPica
Tja

Jag får inte upp något nytt AMK-avsnitt idag.
Kör via acast.
Släpptes det något avsnitt idag?

Du missade ingeting, återigen Sebastian "tiggaren" Järpehag (verkar vara någon slags jävla inventarie i studion nu, bor han där kanske?) med sin parhöna My Gud...dotter. ---> Delete.
Citera
2020-05-13, 17:31
Medlem
TureJanzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfanerlite
Du missade ingeting, återigen Sebastian "tiggaren" Järpehag (verkar vara någon slags jävla inventarie i studion nu, bor han där kanske?) med sin parhöna My Gud...dotter. ---> Delete.

Totalt vidrigt avsnitt, jag brukar gilla när Tengwall är med men han är bra instick han kan inte hålla skeppet flytande själv. Sammanfattning: My påstår att motståndet mot LSD beror på "rykten" efter att ha sett en "dokumentär" på Netflix, Järpehag letar beröm för att ha bjudit in Jack Werner och tigger om att få jobba åt Martin, Martin har inte bokat några gäster och ser inte hur dåligt det går.

Men det antyddes att Martin har det tufft nu? Är det den här gott snack-storyn som drar ner honom?
Citera
2020-05-13, 18:56
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfanerlite
Blir bara sämre och sämre. 😂 Hur tänkte Martin att Järpen, My och en till skulle bära ett helt avsnitt.

De kan snart döpa om podden till "Martins och Sebbes fotarbete", så ofta som Järpehagen är med.

Citat:
Ursprungligen postat av TureJanzon
Totalt vidrigt avsnitt, jag brukar gilla när Tengwall är med men han är bra instick han kan inte hålla skeppet flytande själv. Sammanfattning: My påstår att motståndet mot LSD beror på "rykten" efter att ha sett en "dokumentär" på Netflix, Järpehag letar beröm för att ha bjudit in Jack Werner och tigger om att få jobba åt Martin, Martin har inte bokat några gäster och ser inte hur dåligt det går.

Men det antyddes att Martin har det tufft nu? Är det den här gott snack-storyn som drar ner honom?

Har varit så uppenbart så länge att Järpen fjäskar efter en betald plats i AMK. Nu bjöd han in Jack Werner häromdagen och nu lovar Martin honom jobbet som redaktör. Undrar om det innebär att Järp kommer vara med oftare eller mer sällan? Järp är ju redan med i 80% av avsnitten, och skulle han börja vara med i varje avsnitt så är det självmord för poddens kvalité. Hur många kommer fortsätta stötta den ekonomiskt för att få sin dagliga dos av Järpe?
Citera
2020-05-13, 21:31
Medlem
TureJanzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Blir bara sämre och sämre. 😂 Hur tänkte Martin att Järpen, My och en till skulle bära ett helt avsnitt.

De kan snart döpa om podden till "Martins och Sebbes fotarbete", så ofta som Järpehagen är med.

Har varit så uppenbart så länge att Järpen fjäskar efter en betald plats i AMK. Nu bjöd han in Jack Werner häromdagen och nu lovar Martin honom jobbet som redaktör. Undrar om det innebär att Järp kommer vara med oftare eller mer sällan? Järp är ju redan med i 80% av avsnitten, och skulle han börja vara med i varje avsnitt så är det självmord för poddens kvalité. Hur många kommer fortsätta stötta den ekonomiskt för att få sin dagliga dos av Järpe?

Det enda man kan hoppas på är väl en Ellen-situation, men det vore jävligt dåligt för podden. Martin var ju själv inne på att det är dumt att ta in kompisar, just för Ellen-grejen, men nu verkar Sebastian använda sig av poddens kris för att ta sig in. Martin borde tänka till fort och sköta saker professionellt, det är det bästa för podden
Citera
2020-05-13, 22:22
Medlem
Det är på tok för dåligt att inte Soneby orkar lägga mer tid på att få in variation. Den här hangupen på att ta in redaktör: handen på hjärtat, hur lång tid behöver man lägga på att mejla, vänta in svar och sen stämma av med en ny gäst? Max 30 minuters arbete, fördelat på några tillfällen per vecka. Gör man det 1,5 h på en vecka kan man ha tre nya gäster fördelat på en vecka. Och ser man dessutom till att tänka över sammansättningen på gäster så har man en väloljad maskin.
Nä, nu brinner det i knutarna. Patron sen dag ett men saknar tranpsparensen, viljan till förbättring, avskyr förslappningen och den här oförmågan att uppskatta att man har Sveriges största patreonbas. Just det, näst största...
Citera
2020-05-14, 13:31
Medlem
Ja jävlar vad trött man är på karako-killen. Det är nästan inget av intresse som kommer där.
Avsnitt med musiker är generellt tråkiga, fungerar någon gång ibland.

Tänkte det var på grund av corona, och förståeligt. Var ungefär då det började med att han är med 3-4 gånger i veckan. Lite svårare att få in folk.

Hoppas det vänder när corona vänder, att lite fler olika från komikerarsenalen kommer in i avsnitten.

Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Nu är Gott Snack större än AMK! Hurra! Det visar vem som är den nya kingen i stan.
Ge inte AMK några idéer nu att också bli en gniden betalpod som GS.
Senast redigerad av workinman 2020-05-14 kl. 13:35.
Citera
2020-05-14, 14:29
Medlem
Smurfanerlites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av workinman
Ge inte AMK några idéer nu att också bli en gniden betalpod som GS.

Hara bara lyssnat på delar av några avsnitt (30 minuters versionerna), i betalavsnitten körs det reklam även där trots Patreon krav?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in