Citat:
Jag har inte använt ordet "lägenheter", utan "hyreskontrakt".
Citat:
Det ver du som skrev "Sverige landet där det råder brist på hyreskontrakt".
Citat:
Prissättningen är fri, kommunen kan sätta priset på rätt nivå om man vill. Varför ska kommunens invånare subventionera billiga bostadsrätter till vissa utvalda hyresgäster?
Citat:
Det är inte hyresgästernas lönsamhet som avgör om fastigheten ska ombildas eller inte, utan kommunens politiska agenda. Borgerligt styrda kommuner vill sälja av politiska skäl, och då gör man det.
Citat:
Det resonemanget stämmer om det är en privat glasskiosk som drivs av vinstintresse. Men i fallet med utförsäljningen av hyresrätterna ägs dessa av kommunen, som inte har till uppgift att tjäna pengar.
Det är så enkelt att ett barn kan lista ut det.
Om jag har en glasskiosk där jag säljer glass på sommaren och lagen tvingar mig att sälja glassarna för halva marknadspriset. Får jag då ut det egentliga värdet om jag vill sälja kiosken,, vs om jag fått ta fullt betalt?
Hur många exempel ska man behöva ge dig innan polletten trillar ner?
Om jag har en glasskiosk där jag säljer glass på sommaren och lagen tvingar mig att sälja glassarna för halva marknadspriset. Får jag då ut det egentliga värdet om jag vill sälja kiosken,, vs om jag fått ta fullt betalt?
Hur många exempel ska man behöva ge dig innan polletten trillar ner?
Nu har man valt att beröva marknaden några hundra hyresrätter, allt för att minska kommunens ägande och istället överföra detta till privat ägande.