2020-05-12, 17:43
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men man ser väl var datorn kopplar upp, alltså masten?
Ja det har du rätt i , inte så bra ur alibiperspektiv i så fall.
Citera
2020-05-12, 17:47
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
En sida som skickar ut ett nytt popup fönster, likt en del där vi lagrar domar och fupar? Hur ser de ut i historiken? Om jag stänger ned ett så är det ju jag som användare som gör något, men låt säga att jag går iväg från datorn eller telefonen en kortare ellerlängre stund och lämnar sidan (minfil, docdroid etc) öppen, hur ser en "popup" ut som inte stängs ned, kan det se ut som att jag öppnat den?
Jag pratar inte om popup-fönster utan om att sidor som är öppna ibland kan uppdatera sig själva utan att man gör någonting som användare. Det händer vare sig man sitter vid skärmen eller bara har lämnat sidan öppen och gjort något annan en stund.
Citera
2020-05-12, 17:50
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Känner Mats Berg och Stefan också varandra?

Jaao.. Smutsigt som sagt! Riktigt smutsigt.

Det kommer inte komma något vettigt.. Eftersom det inte finns något att hitta där.

Bra sammanfattning av Stefan i ditt inlägg dock!

This!!!! Det fetade 👆.
Smuts stinker, men inte enbart, det brukar ju även lämna urskiljbara spår i mikroskopen hos NFC ganska på stört. Så man kanske ska leta efter en "ren" (istället för den skabbiga älgen) då?
Citera
Medlem
Citat:
Men man ser väl var datorn kopplar upp, alltså masten?
Gör man det även om den går på eget batteri? Jag kan absolut inget alls om det där. Jag tänker på om han använde LWs mobil som hotspot och kopplade upp sig mot den så syns bara LWs mobil som uppkopplad? Eller? Som sagt - jag kan inte mycket om sånt.
Citera
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squama
Det finns en poäng i det tack vare motivbilden mot den upproriske älskarinnan och de faktiska dödshoten. I sann kontradiktorisk anda är det ju också något som talar scenariot emot. Om det är en så listig och planerad gärning, varför då dödshota offret och dessutom i garanterat dokumenterad form? Det om något borde ju vara synonymt med att rikta strålkastaren mot sig själv när alibit dessutom är så omdebatterat.

Håller med om åklagarens städningsjobb. Uteslutandet av försmådda pojkvänner, plastpåsespatserande och bedragen exfru som pepprat psykofarmaka borde kanske ha fått lite större utrymme under rättegången.

Ditt resonemang är alltså att han mer eller mindre spontant utfört mordet och sedan efter att polisen varit långsamma i sann opportunistisk anda börjat agera förslaget? Återigen, en sådan listig gärningsman borde väl, bara som exempel, rimligen ha raderat komprometterande filer innan han står utanför dörren på polisstationen?

Vi är i alla fall överens om att åklagarens bästa chans för att driva åtalet hon uppenbarligen tror på ligger i att tydligare röja undan andra möjliga gärningsmän. Inget som fäller hennes misstänkte rakt av men det skulle i alla fall undvika att även Hovrätten i princip tar upp egna alternativ.

Det var ju exakt det han gjorde, raderade saker direkt efter mordet.
Radering och överskrivning behöver inte ha skett samtidigt iof, men det kanske är fastställt att det var så det gick till?
Tänker om han nu mördat LW, gjort sig av med bevis, mordvapen och annat kringjobb lär han knappast sovit den natten.
Ingen står emot naturlagarna, räcker att missa en natts sömn så är hjärnan påtagligt påverkad och kognitivt nedsatt.
En virrig SD kanske kom på detta med överskrivning i sista stund?
Citera
2020-05-12, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det är en mycket intressant fråga som vi inte har fått något svar på.
Har det överhuvudtaget diskuterats?

Besiktningen kanske var inplanerad innan semestern beviljats och han inte ville lämpa över den på någon annan?
Det låter inte så underligt, jag har åkt in åtskilliga gånger påsemesterdagar någon timma för saker som varit bökigt att flytta på. Det är ju inte krångligt om man inte redan har åkt bort.
Citera
2020-05-12, 18:21
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Menar du förhör under rättsförhandlingen? Eller finns det ljudinspelningar från polisförhören som hölls när han satt häktad? Jag har inte lyckats hänga med till 100% kring vad som gjorts tillgängligt även om jag besökt tråden varje dag.

Det du citerar säger mycket, man kan fråga sig varför han uttrycker sig så osympatiskt? Är han verkligen så inkompetent på att leverera ett normalt och mer sympatiskt svar? Att han ser på HD och andra ur den självcentrerade vinkeln är inte överraskande alls men nog bör han vara en tillräckligt slipad skådespelare för att i detta offentliga uttalande uttrycka sig på ett sätt som får honom att se bättre ut? Kanske att han efter allt som avslöjats kring mordutredningen och insikt i att han kommer betraktas som skyldig oavsett hur domen faller bestämt sig för att omfamna en mer skräckinjagande "persona". Han kan tro att detta är den rätta rollen för honom nu, krävs dessutom mindre förställning av honom då. Han väljer att inte betona att han är oskyldig utan mer att myndigheterna inte kan få honom fälld pga bristande bevisning etc. Vi har redan sett det i hans svar kring mordet till vännen JG och andra då han njuter av osäkerheten och förmodad rädsla. Han kanske insett hur mycket mer tillfredställande det är för honom med en mer skräckinjagande "visningsbild".
Det finns inga publicerade ljudinspelningar från förhören vad jag vet.
Jag är rätt säker på att jag hörde hans kommentarer och att det inte var något jag läste.

Det förhör det handlar om är mycket längre än mina korta meningar och jag tror att det var från förhöret under rättegången och om hans relation till Hann.
Han beskriver deras relation när hon var frisk i mycket positiva ordalag. När hon däremot var sjuk är det som om han beskriver en gammal tvättmaskin som inte fungerar, då var hon bara "söt att se på".
Citera
2020-05-12, 18:25
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Jag har full respekt för din datakunskap, men jag misstror heller inte IT-teknikern som har uttalat sig om en förklaring till 23:34. - Kan det förhålla sig så att många vägar kan leda till 23:34-beteendet?

Hypotesen att datorn skulle ha öppnats kl 23:34 är heller ingen logisk följd av det inkomna mejlet två minuter innan. Flera mejl inkom under kvällens lopp.

Däremot: om aktiviteten 23:34 har en naturlig förklaring som inte inbegriper en mänsklig hand vid datorn, faller hela alibit. Denne man hade en hel timme på sig att locka LW till platsen, utföra mordet, cykla iväg med mobilen och vara hemma innan midnatt.
Övriga aktiviteter på hans dator krockar heller inte med besökstiderna hos LWs mobil. Enligt egen berättelse handlar det om tre turer under natten för växelkontroll, bl a över motorvägsbron som går ovanför F*rdemansgatan (vilken gata hamnar vi på då?).
Uppe och fixar med vattenspridaren kl 02.00 under natten (LWs mobil avstängd kl 01.47).

Och jag hävdar, med en dåres envishet, att man faktiskt hinner från BP till SD:s bostad på i runda slängar 1 minut.
Med cykel.
De 17 slagen kan ha hunnit utdelas säg 23.33
Rent av 23.32
Det är i alla fall åtminstone 1 minut och 16 sekunder tills datorn behöver få sej en liten tryckning som för övrigt ledde till vadå? Det myllrar annars av aktiviteter som man kan redogöra för, google, blocket, radio, GC, jobbmail, hotellbokningar... men just det som hände 23.34.16 är väldigt intetsägande.

Jag kan så klart ha fått alla tider om bakfoten.
Citera
2020-05-12, 18:34
Medlem
Citat:
Besiktningen kanske var inplanerad innan semestern beviljats och han inte ville lämpa över den på någon annan?
Det låter inte så underligt, jag har åkt in åtskilliga gånger påsemesterdagar någon timma för saker som varit bökigt att flytta på. Det är ju inte krångligt om man inte redan har åkt bort.

Nej lägg av 😂
Citera
2020-05-12, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
[/spoiler]

Med tanke på att utredarna till viss del ändå verkar ha ställt frågor till andra vittnen avseende JS's personlighet, hans eventuella tendenser till svartsjuka samt hans relation till LW, så undrar man hur mycket utredarna därefter gick vidare för att utreda hans alibi?

Enligt geocacheloggarna befann han sig uppenbarligen i Örebro den 14 maj, för att sedan bege sig till Polen nästa dag. Och hans dåvarande bostad låg i samma mobilmast-/församlingsområde som fångade upp LWs mobilsignal sist. Det är också aningen konstigt att personer i vittnesförhör hade uppfattningen att han var i Polen redan den 14:e, trots att han vid den tidpunkten inte hade åkt än? Om jag uppfattat det rätt så hade hans samtal med LW inte sparats i hans mobil. Undrar om utredarna tog hans mobil för noggrann närmare analys? Onekligen en del frågeställningar som hänger i luften.
Ang mina fetningar:
Ja, onekligen.

Så kanske utredarna inte bara borde titta närmare på hans alibi, utan också som jag tidigare idag nämnde, hans belastningsregister. Det kan säga mer än en Polenresenärs fagra ord till en förhörsledare..

Har nu i tråden läst om en f d flickvän till "Polenmannen" som uttrycker att hon var/blev rädd för honom.
Ingen flickvän blir i normalfall fysiskt rädd för sin pojkvän. Då har det gnisslat till ordentligt.
Just saying.
Citera
2020-05-12, 18:48
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Tillåt mig invända. Utifrån information i FUP och rättegång tolkar jag SD som en handlingens man. Manipulativ, förslagen och utåt sätt kontrollerad. Agerar i lönndom.

Men när han väl "tappar det" så gör han det fullständigt och våldsamt.
Att han slog knytnäven genom en gipsvägg i ilska och frustration över sin trotsande, då blott åttaåriga, dotter är ett för oss känt exempel på detta.

Att han både tänker och uttalar planer på att mörda personer vid flertalet tillfällen, antingen som lösning på egenupplevda problem (spädbarn, fru) eller som kontroll/dödshot (LW, AW) är riktigt allvarligt och synnerligen grovt.
Han har därtill varit fysiskt våldsam samt aktivt kontrollerande mot just självaste BO, i sådan grad att det lett till polisanmälan.

Denna JS vet jag ingenting om, men det som nu citerats i tråden talar för en "ordets man", väsnas mycket och får på så sätt ut sin ilska. Men även sådana män kan ta till dödligt våld (såklart!).
Vad har man på denna man egentligen?
Ni som ser honom som potentiell mördare av LW får gärna berätta varför just han är aktuell.
Han är aktuell för att han är en pontentiell mördare vars alibi utredningen inte har kontrollerat tillräckligt av samma skäl som du avvisar det. Att ni på förhand fom, 2018-04-15 usett en mördare som ni påstår manipulerat brallorna av er som satsat för all prestige på att han är mördaren.

Från start i det slutna villaområdet med många församlingmedlemmar ,Hjärsta där alla känner alla så har detta fall otäckt många ingredienser till den suggestiva brygden tunnelseende.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-05-12 kl. 19:17.
Citera
2020-05-12, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Nej lägg av 😂

Det är synd om människor som har så tråkiga jobb att jobbmoment som utförs på udda tider ses som fullständigt orimligt med reptilhjärnan. Det är väl heller inte lätt att skjuta på en besiktning utan att kunden kan vilja ha kompensation för det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in