2020-05-12, 17:36
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
” The syndrome, a toxic-shock-like inflammation that affects the skin, the eyes, blood vessels and the heart, can leave children seriously ill, with some patients requiring mechanical ventilation. Many of the symptoms bear some resemblance to a rare childhood illness called Kawasaki disease, which can lead to inflammation of the blood vessels, especially the coronary arteries.”

https://www.nytimes.com/2020/05/09/health/mysterious-coronavirus-illness-claims-3-children-in-new-york.html

New York reports 15 cases of rare illness in children possibly linked to Covid-19

New York City’s health department has reported 15 cases of a rare but potentially lethal inflammatory syndrome in children that may be linked to coronavirus infections.

More than 100 cases of the unusual illness have now emerged in at least six countries, with doctors in Britain, the US, France, Italy, Spain and Switzerland investigating the condition.

https://www.theguardian.com/us-news/2020/may/05/children-coronavirus-illness-new-york-rare-cases

Fruktansvärt tragiskt. Det får aldrig drabba våra barn detta. I alla fall allra minst våra barn och deras hälsa. Vissa kanske förlorar sina mor- och farföräldrar för tidigt och det är hemskt nog. Men drabbas våra barns hälsa så ska alla åtgärder vidtas nu för att förhindra det. Aftonbladet borde skämmas för att ta betalt för dessa artiklar. All information kring Covid-19 borde vara gratis för att nå ut till så många som möjligt. Rika som fattiga. DN föregår med gott exempel och har alla artiklar rörande corona gratis! Skäms på Aftonbladet.
Citera
2020-05-12, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Nja i norra Italien har 50-60 % höga antikroppsnivåer nu.

Ge gärna en källa på det påståendet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Jag har inte sagt något annat snälla du. Jag förstår inte att du påstår något annat när vi pratar om två olika saker. Dels säger jag att de lyckats bra med sin strategi och dels pratar jag om framtida resor.

Att jag ställde över frågan till dig vad du tror, och att du sedan hävdar något som jag inte sagt så blir det lite fel.
Att du sedan hävdar till att de lyckas genom en Lockdown gör mig lite förvånad. Har du inte sagt att Lockdown är fel och hyllat Sveriges strategi??
De är på väg att överge sina framgångar om de släpper in massa turister. Lockdown fungerar bara om man håller kvar vid den.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Begrav myten om att Sydkorea har testat bort viruset med andra ord.

Ja vi som vet hur det funkar i dessa länder jämfört med Västvärlden inser att det är väldigt enkelt: man agerar snabbt, man agerar hårt och man har en befolkning som har utvecklats med både piska och morot.
Citera
2020-05-12, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sibbann
Ja vi som vet hur det funkar i dessa länder jämfört med Västvärlden inser att det är väldigt enkelt: man agerar snabbt, man agerar hårt och man har en befolkning som har utvecklats med både piska och morot.
Inte i Japan. De har varken haft lockdown eller masstestning.
Citera
2020-05-12, 17:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skorge
Och då tycker du det är ett rimligt antagande att det är bekräftat Covid-infekterade som har testats? Hur tycker du det går ihop med att 20% av de anställda på Danderyds sjukhus testades positivt för antikroppar (https://www.svd.se/femtedel-av-sjukhuspersonal-har-haft-corona)?

Med din slutledningsförmåga så har alltså mellan 200 och 2000% av alla anställda på Danderyds sjukhus haft Covid.

Har man testat alla på Danderyds sjukhus`? Sen pratar vi fortfarande om de studier WHO nämner. Inte Danderyds.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Det handlar om markera och det handlar om att visa hur man styr ett land och vad som krävs för att man ska hjälpa varandra.
Jag beundrar att man gör så jag tycker det är lysande.

Det är därför vi har 3000 st mer döda än Norge på mindre än 2 månader och tyvärr kommer bara avståndet öka pga av Sverige värdelösa strategi.

Det är för tidigt att döma ut stategin, det är utförandet som falerat, döda på äldreboenden står tillsammans med hemtjänst-"kunder" för 90% av mortaliteten. Vidare vet vi att ickeeuropeer har en rejäl överdödlighet, det framkom i början, men det är det tyst om nu. Vi har en 20-25% av befolkningen från utom Europa, det har inte våra grannar......
Citera
Medlem
Citat:
Nej, du har inte alls förklarat det. Du har skrivit massa länkar om att Sydkorea har masstestat, vilket inte ens är sant.

Som jag sa, läs på bättre. Sydkorea var en hot spot. Jag svarar inte dig mer nu, eftersom du ändå inte verkar läsa det man skriver.
Citera
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Jag tror att det beror på att Sverige och Grekland har valt olika strategier.

Grekland har utgått ifrån att man kan kväva viruset och hålla det borta, Sverige har utgått ifrån att man inte kan det.

Vad tror du är skillnaden?

Jag tror varken att Greklands eller Sveriges taktik fungerar för övrigt och jag är ingen regimkramare så kan vi lägga de förolämpningarna åt sidan.

Jag tror Grekland gjort rätt och Sverige gjort allt fel. Om inte så hänvisar jag till dödstalen samt hur det ser ut i tabellerna just nu.
Tror många länder har lyckats men på olika sätt. Men att Sverige är det land som förmodligen misslyckats mest i hela världen är jag helt övertygad om. Och det kommer vi märka under en lång period framåt.
Att andra länder redan nu börja öppna upp och komma på banan är ett sunt tecken.
Citera
2020-05-12, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Ge gärna en källa på det påståendet.

Länkad tidigare:

https://translate.google.com/translate?sl=it&tl=sv&u=https%3A%2F%2Fbergamo.corr iere.it%2Fnotizie%2Fcronaca%2F20_maggio_07%2Fcoron avirus-bergamasca-fatt i-7212-test-sierologici-6264a618-9080-11ea-b981-878bbbd902eb.shtml
Citera
Bannlyst
Citat:
Det är samma sak. Stänga gränser och ha 14 dagars karantän.

Hm, nej. Prova igen.
Citera
Medlem
Citat:
Inte i Japan. De har varken haft lockdown eller masstestning.

Nej men ALLA bär mask
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in