2020-05-12, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Nei, jeg har ikke fråget etter hans telefonnummer. Jeg sa at jeg redan HAR hans telefonnummer som starter på 908. Det er jo han selv som sier at han heter Tom Hagen, og jeg ber han verifisere dette.

Unnskyld. Men var försiktig.
Citera
2020-05-12, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Altså at det kun er bortføring av et lik den unge mannen er siktet for, og derfor slapp de han ut , og siden ikke avhørt han mer? Alt er jo mulig altså ..

Tror de har noen andre i tankene når det gjelder bortfrakting av lik. Denne JRU har nok kun stått for oppsettet av konto og digital plattform. De mener han burde visst hva det skulle benyttes til, og da blir siktelsen korrekt.
Den som har hjulpet TH med å frakte AE må være en han stoler veldig på. Kanskje er det samme mannen som har løyet om alibi? Et møte på Kvitfjell eller hvor det var, som han sa ble holdt 31.10.18, men som ikke ble holdt før 01.11.18. Tiden vil vise. Men jeg synes å ane at de leter etter levningene rundt 20 mil fra Oslo, og langs strekningen dit.
Senast redigerad av agvvv 2020-05-12 kl. 17:08.
Citera
2020-05-12, 17:11
Medlem
Citat:
Thankx
Var det noe spesielt nytt og eventuelt intervjuer med noen i den krimpodden, og er den verdt å høre?
Jeg har ikke hørt den.
Citera
2020-05-12, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
"En mann i 30-årene er siktet for medvirkning til grov frihetsberøvelse. "
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/mR2dxp/tom-hagens-forsvarer-ut-mot-politiet-forstaar-ikke-hva-som-har-endret-seg

"§ 255. Grov frihetsberøvelse
Grov frihetsberøvelse straffes med fengsel inntil 10 år. Ved avgjørelsen av om frihetsberøvelsen er grov skal det særlig legges vekt på dens varighet, om den har voldt ualminnelige lidelser, død eller hatt betydelig skade på kropp eller helse til følge."
https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2005-05-20-28/KAPITTEL_2-9#%C2%A7266

Jeg tenker da at det betyr at han er siktet for å ha medvirket til grov frihetsberøvelse ved å gjøre noe mens hun fremdeles var i live.
Ja. Men politiet sier at hun ble drept i hjemmet, da kan hun ikke ha blitt bortført i lovens forstand. Loven legger til grunn at det er bortførelseshandlingen som forvolder døden .
Citera
2020-05-12, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orakfisk
Hei!

Helt ny her, men har fulgt denne tråden ganske lenge.

Jeg har et spørsmål som muligens er dumt, men er det overhode ingen muligheter for politiet og spore opp de 10 millionene som ble betalt som «løsepenger»?
Det står litt om det her. Det er visst veldig vanskelig, men vet ikke om det er helt umulig:
https://www.aftenposten.no/norge/i/L0z9dq/verdien-av-kryptovalutaen-monero-har-falt-siden-forsvinningssaken-ble-kjent
Her er bedre forklaring:
https://www.aftenposten.no/norge/i/m6o5jO/kidnapperne-tar-ekstra-risiko-med-kryptovaluta?
Dette er interessant:
"Hvis politiet anholder den kriminelle og tar kontroll over nøklene til monero-kontoen løsepengene er sendt til, vil de spore både transaksjonen og alle tidligere transaksjoner."
Senast redigerad av Ariel70 2020-05-12 kl. 17:17.
Citera
2020-05-12, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Var det noe spesielt nytt og eventuelt intervjuer med noen i den krimpodden, og er den verdt å høre?
Jeg har ikke hørt den.

Nei. Milli var nokså spak og fåmælt, eneste som var mystisk var bakgrunnsmusikken
Citera
2020-05-12, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orakfisk
Hei!

Helt ny her, men har fulgt denne tråden ganske lenge.

Jeg har et spørsmål som muligens er dumt, men er det overhode ingen muligheter for politiet og spore opp de 10 millionene som ble betalt som «løsepenger»?

Om disse pengene er betalt i Monero så er det helt umulig å spore.
Citera
2020-05-12, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Tror de har noen andre i tankene når det gjelder bortfrakting av lik. Denne JRU har nok kun stått for oppsettet av konto og digital plattform. De mener han burde visst hva det skulle benyttes til, og da blir siktelsen korrekt.
Den som har hjulpet TH med å frakte AE må være en han stoler veldig på. Kanskje er det samme mannen som har løyet om alibi? Et møte på Kvitfjell eller hvor det var, som han sa ble holdt 31.10.18, men som ikke ble holdt før 01.11.18. Tiden vil vise. Men jeg synes å ane at de leter etter levningene rundt 20 mil fra Oslo, og langs strekningen dit.

Altså pga at han har oppsøkt TH og blitt avvist gjentatte ganger så er han siktet for grov frihetsberøvelse og løslatt ?
Citera
2020-05-12, 17:16
Bannlyst
Citat:
Altså at det kun er bortføring av et lik den unge mannen er siktet for, og derfor slapp de han ut , og siden ikke avhørt han mer? Alt er jo mulig altså ..

Han har fått ny men mildere siktelse, men som dekker for samme hendelsesforløp. Handlingen regnes som forsettlig handling i stedet for gjordt med overlegg, noe som man kom fram til etter avhør. Og hva forteller det? Jo at TH snart ryker inn igjen.
Citera
2020-05-12, 17:18
Medlem
Citat:
Ja. Men politiet sier at hun ble drept i hjemmet, da kan hun ikke ha blitt bortført i lovens forstand. Loven legger til grunn at det er bortførelseshandlingen som forvolder døden .

Takk! Kan det eventuelt være slik at politiet mener at 32-åringen må ha forstått at det han medvirket med mens AE var i live var å medvirke til grov frihetsberøvelse (og at han ikke var på åstedet under forbrytelsen)?

Citat:
Nei. Milli var nokså spak og fåmælt, eneste som var mystisk var bakgrunnsmusikken
Takk!
Citera
2020-05-12, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Han har fått ny men mildere siktelse, men som dekker for samme hendelsesforløp. Handlingen regnes som forsettlig handling i stedet for gjordt med overlegg, noe som man kom fram til etter avhør. Og hva forteller det? Jo at TH snart ryker inn igjen.

Tenker at det som har kommet frem i media tilsier at det ikke er noe i dette.
Politiet sier alrås at hun er både bortført fra hjemmet og at hun er drept i hjemmet. Jeg kan ikke forholde meg til sånt.
Citera
2020-05-12, 17:21
Medlem
Citat:
Altså pga at han har oppsøkt TH og blitt avvist gjentatte ganger så er han siktet for grov frihetsberøvelse og løslatt ?

Han kan knyttes til trusselbrevet som de fant i Sloraveien 4. Han står bak krypto-opplegget. Men jeg tror ikke han skrev trusselbrevet. Mulig han heller ikke visste hvem som skulle kidnappes, men i etterkant burde han skjønt det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in