Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-12, 16:22
  #25549
Avstängd
Orderud.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Takk! Jeg tror ikke at politiet fortalte VG på forhånd om den planlagte opgripelsen. I artikkelen i journalisten er bl.a. dette beskrevet om de VG-journalistenes arbeid:

"Vi har vært mye i området. Innom iallfall hver uke. Det er også en stor del av bakgrunnen for at vi var der, sier Sandnes. Andersen kaller det «et resultat av å kunne tyde værmeldingen». – Vi visste etter hvert at det måtte skje noe denne våren. Dermed har vi intensivert vår overvåkning av stedet."

"Og for å ha noen sjanse til å kunne lese politiuttalelser som andre leser værmeldingen, er man nødt til å kunne fordype seg skikkelig og ha orden i sysakene"

"Når svarene endrer seg
Med systematikk blir man i stand til å tyde værmeldingen. Eller se elefanten i rommet, som Andersen også kaller det.

Man kan spørre en informasjonsarbeider, hver eneste mandag, om det skjer noe denne uka, og få til svar: Skjer ingenting. Men så plutselig får man et litt annerledes, rart svar. Da skjer det noe denne uka, beskriver han.

Et annet eksempel:

Vi har intervjuet Tommy Brøske (politiinspektør og leder av etterforskningen, journ. anm.) 30-40 ganger nå. Underveis har vi spurt systematisk: Hva er status på ektemannen? Vi vet når svarene endret seg. Vi vet når han ble rar i ansiktet. Det er ikke hokuspokus."

https://journalisten.no/gordon-ander...-vinter/412093

Ja, vg har jo holdt til i skogholtet på andre siden av den gangveien, men denne gangen gikk de rundt huset med kamera. Hvis de hadde holdt seg bare i skogholtet og ikke løpt i gatene med kamera, så hadde vel ikke politiet trengt å forandre planene. Ergo, så må de ha fått informasjon om spesifikt klokkeslett for arrestasjonen, fra politiet.
__________________
Senast redigerad av Orderud. 2020-05-12 kl. 16:31.
Citera
2020-05-12, 16:24
  #25550
Medlem
https://www.dt.no/nyheter/lier/polit...s/5-57-1066111

Noen forklaring på hvorfor dette skjedde? Bare med henne?
Citera
2020-05-12, 16:24
  #25551
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Ja, vg har jo holdt til i skogholtet på andre siden av den gangveien, men denne gangen gikk de rundt huset med kamera. Hvis de hadde holdt seg bare i skogholtet og ikke løpt i gatene med kamera, så hadde vel ikke politiet trengt å forandre planene. Ergo, så må de ha fått informasjon om spesifikt klokkeslett for arrestasjon fra politiet.

VG jobber tett på saken og merker raskt når noe er i gjære.
Så de trenger ikke ha fått informasjon om når ting skal skje.
Citera
2020-05-12, 16:28
  #25552
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rd7320
https://www.dt.no/nyheter/lier/polit...s/5-57-1066111

Noen forklaring på hvorfor dette skjedde? Bare med henne?

Interessant

Mulige årsaker:

1. De har satt inn sikkerhetstiltak for flere, men bare for henne har blitt bekreftet
2. Hun har bedt om det selv, mens de andre ikke har
3. De anser henne ekstra utsatt, av en eller annen grunn som vi gjerne skulle ha visst
Citera
2020-05-12, 16:29
  #25553
Avstängd
Orderud.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
VG jobber tett på saken og merker raskt når noe er i gjære.
Så de trenger ikke ha fått informasjon om når ting skal skje.

Så klokkeslettet han skulle arresteres på, er ren magefølelse mener du?
Citera
2020-05-12, 16:34
  #25554
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
De vurderer om bevisene er vurdert rett, 2 sider av samme sak.

Nei. Du får lese deg opp.
Jeg tror uansett at den som har gjort dette blir tatt til slutt. Det er en uten empati som står bak. En som ikke gjør vurderinger på samme grunnlag som en frisk person. Synd TH ikke vil la seg avhøre. Men det var som ventet. Nå er han hjemme på åstedet, der kona ble brutalt drept, avkledd og slept ut. Nattesøvnen har vel uansett aldri vært god.
Citera
2020-05-12, 16:35
  #25555
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nordnord1
Har fulgt saken en god stund men ikke skrevet noe her enda. Fant dette skrevet av RU og en kompis av han på en norsk krypto gruppe.

https://i.imgur.com/Zf7ViMv.jpg

Merkelig ordbruk, pluss kan RU ha blitt såppass irritert på TH for avisning av bitcoin prosjektet at han ville ta hevn/ ev tenkte i andre baner for å skaffe pengene han ønsket?
--
En annen observesjon er vennskapet mellom MPU og en tidligere dømte drapsmann og"It fyr" Tor* B*hrfod (byttet navn fra Tor* I*ersen etter fengsel). De liker hverandres FB og IG poster. Helt tilbake i 2017. Om dere sjekker ig kontoen hans der han omtaler seg som "techgeek, developer, entrepreneur" instagram.com/bahrfo* kan dere se han poser med klokker til flere millioner kroner, samt bilder av bunker med tusenlapper + klokker (MPU har likt flere av disse). Hvor får han pengene til disse klokkene fra? Jeg tenkte kanskje de var fake, derfor viste jeg bildene til en kompis som jobber i klokkebutikk og han sa at ut i fra det han kan se på IG så ser det ekte ut, og noen hadde prislapp på oppmot 700k NOK.
Noe spessielt for en man som nettopp har sittet over 10år bak murene?

Fant dette fra en gammel artikkel om han i dagbladet ang en nettside der han hengte ut politiet og kjendiser:
"I tillegg er Iversen daglig leder i selskapet ISC Security. Selskapet, som skal være helt nystartet, tar mål av seg til å kunne levere vektere, personlig sikkerhet, overvåking, konsulenter, transport og utstyr."

Kilde: https://www.dagbladet.no/nyheter/dra...rnett/65809744

Jeg begynner å tenke tanken om at det er RU, MPU og TB som har pønsket ut en mesterplan her?
Hva er deres tanker rundt disse punktene?
Interessant med klokkene, da regner jeg med at han ikke er lovlydig i alle fall.
Jeg tror det er TH som står bak. RU tror jeg bare har hjulpet TH med å lære seg kryptovaluta, tviler på at han har gjort stort mer. MPU vet jeg ikke, kanskje begge brødrene har hjulpet med kontakter. Sønnen mistenker jeg også er involvert eller vet hva som har foregått. TB kan ha blitt innleid til å gjøre grovarbeidet. Jeg tror ikke det er TH som har gjort selve arbeidet med å bli kvitt fruen.
Citera
2020-05-12, 16:36
  #25556
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -TomHagen-
Du misforstår hvis du tror jeg er her inne for å svare for meg eller bli stilt til veggs. Jeg vil at denne slarven og sladderet opphører her inne. Retten har avgjort at det ikke er hold i politiets beskyldninger. Det bør dere også kunne respektere.

Vem hjälpte dig att öppna konto på Flashback? Var det advokaten Holden som har normal datakunskap? Har han haft tid att lära dig att smsa?

Vi sladdar inte. Vi utbyter information.

Det du kallar för retten, har dömt fel. De har felbedömt bevisningen och bevisbördan.

Hälsa utomjordingarna och advokat Holden som sladdrade om att Tom Hagen inte har några kunskaper om modern teknologi. Sen tycker jag att den unge mannen ska ha betalt för den tid han lagt ner på att lära Tom Hagen om krypto.
Citera
2020-05-12, 16:47
  #25557
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nordnord1
Vil tro det er så enkelt som at politiet tror TH drepte hun i huset, men fikk hjelp av noen andre til å frakte hun bort.

Altså at det kun er bortføring av et lik den unge mannen er siktet for, og derfor slapp de han ut , og siden ikke avhørt han mer? Alt er jo mulig altså ..
Citera
2020-05-12, 16:56
  #25558
Medlem
Hei!

Helt ny her, men har fulgt denne tråden ganske lenge.

Jeg har et spørsmål som muligens er dumt, men er det overhode ingen muligheter for politiet og spore opp de 10 millionene som ble betalt som «løsepenger»?
Citera
2020-05-12, 16:57
  #25559
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Ja det er noe regissert over dette. Lurer veldig på hvordan den telefonsamtalen har foregått. Jeg tror ikke TH overlater noe til tilfeldighetene. Hvordan kan han event. ha fått AE til å ringe på akkurat dette tidspunktet? Noen tanker og ideer om det?
Vi har snakket om tvillingkort her inne tidligere, men jeg vet ikke hvordan det fungerer.

Vissa vittnen är mer tillförlitliga än andra i en domstol. Personer som är parter, närstående, eller i underordnad ställning, är inte helt tillförlitliga sanningsvittnen.

Vittnesmål från nannyn, sekreterare, älskarinnan, kontoristen, kontordamen, mamma, etc ska man ta med en nypa salt.

Det förekommer ofta att vittnen ur denna kategori sitter och ljuger i domstol under ed, och tycker ändå att de är goda medborgare. Därför är ju teknisk bevisning så viktig. Polisen måste ha lagt ner 100 tals med timmar på dessa telefonsamtal som det påstås var från EH.

Min slutsats är att det gjordes telefonsamtal från EHs telefon. Men det var gärningsmannen som ringde in sitt alibi.
Citera
2020-05-12, 16:57
  #25560
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Altså at det kun er bortføring av et lik den unge mannen er siktet for, og derfor slapp de han ut , og siden ikke avhørt han mer? Alt er jo mulig altså ..
"En mann i 30-årene er siktet for medvirkning til grov frihetsberøvelse. "
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...har-endret-seg

"§ 255. Grov frihetsberøvelse
Grov frihetsberøvelse straffes med fengsel inntil 10 år. Ved avgjørelsen av om frihetsberøvelsen er grov skal det særlig legges vekt på dens varighet, om den har voldt ualminnelige lidelser, død eller hatt betydelig skade på kropp eller helse til følge."
https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2..._2-9#%C2%A7266

Jeg tenker da at det betyr at han er siktet for å ha medvirket til grov frihetsberøvelse ved å gjøre noe mens hun fremdeles var i live.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback