Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-10, 23:05
  #24961
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Känner är vänner och bekanta, inte familj. Mindre bundet än relation skulle jag säga. Ingift kanske också kan räknas till relation.

Enig, men tror du dem hadde skrevet "familie" i media hvis det var via sønnen? Kan de skrive kjenner for å skåne dem fra media?
Hvis svaret er ja, så må det være enda en person begge de mistenkte kjenner, men hvem kan det være?
Citera
2020-05-10, 23:06
  #24962
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Oppsiktsvekkende?

Postet info om dette for over 1 år siden på tråden.
Har til og med repostet med kommentar om at tråden ikke syntes interessert i dette åpenbare påbegynte generasjonsskiftet.

Ok, men jeg har ikke lest alle 25.000 innleggene i denne tråden. Spesielt ikke de som du har skrevet. Men det er jo fint at vi er enig om noe
Citera
2020-05-10, 23:08
  #24963
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Overrasker meg ikke at han har solid alibi, for jeg tror ikke det er han som har bortført og/eller drept henne.
Hvis man har penger og planlegger i lang tid på forhånd, hvorfor skulle man gjøre drittarbeidet selv, noe som i tillegg øker faren for å bli tatt for forbrytelsen?
Enig, hvorfor gjøre det selv når det er planlagt så langt i for veien. For å utføre det selv må han være veldig kald, og klare å utføre det uten følelser.
Eneste fordelen er at jo færre som vet om det, jo enklere er det å ikke bli tatt...
Citera
2020-05-10, 23:10
  #24964
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjakkmatt
Det betyr "Hvis man skal legge dette opptaket til grunn, og at det er Tom Hagen som kjører bilen, er han ikke til stede i Sloraveien når den kriminelle handlingen mot kona trolig finner sted."
Polisen har väl inte någon uppfattning om när den kriminella händelsen ägde rum, man har till och med börjat att tumma på 9.14 samtalet verkligen va det sista livsbevis et på EH.
Citera
2020-05-10, 23:11
  #24965
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Enig, men tror du dem hadde skrevet "familie" i media hvis det var via sønnen? Kan de skrive kjenner for å skåne dem fra media?
Hvis svaret er ja, så må det være enda en person begge de mistenkte kjenner, men hvem kan det være?
Jag tror absolut inte sonen är inblandad, inte medvetet i alla fall. Är det familj borde de skriva "relation".
Citera
2020-05-10, 23:11
  #24966
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Ja, det kan være en annen person også, men hvem vet jeg ikke?

De ser vel bilen kjøre inn i videoen, men de har vel ikke gode nok opptak til å se om det faktisk er han som kjører bilen.
Jeg antar da også at han ikke må logge seg inn på et vis for å komme inn.
Det kan vel være at han ikke har blitt observert gå inn i bygget/på kontoret sitt av vitner på det tidspunktet. Kan han ha gått ut av garasjen og kommet tilbake senere?
Leste jo også i tidligere artikler at det er flere hull i arbeidstiden hans de ikke kan redegjøre for hvor han er. Så selv om kontordamen kan ha sett han kl 11.30, så betyr det vel ikke at han har sittet der hele tiden?
Takk! Jeg vet heller ikke hvem det kan være.
Du har gode poeng!

Citat:
Ursprungligen postat av sjakkmatt
Det betyr "Hvis man skal legge dette opptaket til grunn, og at det er Tom Hagen som kjører bilen, er han ikke til stede i Sloraveien når den kriminelle handlingen mot kona trolig finner sted."
Takk! Jeg forstår fremdeles ikke setningen. Det fetade gjør meg usikker på hva setningen betyr.
Citera
2020-05-10, 23:13
  #24967
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sozzen
https://www.rb.no/tom-hagen-vurderer...s/5-43-1307311


Hvis fyren er uskyldig fatter jeg ikke hvorfor det er så viktig å bo i det huset akkurat nå. Han bør vel la politiet få jobbe seg ferdig og sjekke han ut av saken da..
Helt enig här! Är han oskyldig så sätter han sig still i båten och betraktar undersökningen. Han borde vara tacksam att polisen fortfarande bryr sig hans försvunna fru trots att det gått ett och ett halvt år. Det är inte alla som blir eftersökta så länge, det skall gudarna veta.
Citera
2020-05-10, 23:15
  #24968
Medlem
Spørsmål;

Dersom det er sant og stemmer at 32-åringen og TH kun hadde forretningsmøter ang. krypto, så må han jo ha vært litt interessert i å høre om det i og med at det var 10 stk +?
Dette foregikk før AE ble borte, og stopper deretter. Det kan være av naturlig årsaker som at han har vært opptatt med andre ting.
Burde det ikke ringt en bjelle for TH at han kunne ta kontakt med han igjen å høre hva han tror om brevene og kontoene? Få hjelp av han til å undersøke, vite mer, og finne ut av hvor kona er?
Burde ikke TH ha nevnt dette for politiet, og sagt at han hadde forretningsmøter tidligere, og at han kanskje kan hjelpe dem?

(Jeg vet jo ikke om han faktisk har nevnt dette til politiet, og at det er det som gjør at de hadde han som vitne i 2018, men da må det være noe annet som har dukket opp slik at de har siktet han nå? De kan vel ikke sikte han bare på grunn av noen innlegg på et forum, de må vel ha mer på han?)

Hvorfor har ikke Holden kommentert siktelsen enda, og deres relasjon og forretningsforbindelser?
Hvordan skal han forsvare over ti samtaler om krypto når han har presisert at han ikke en gang kan svare på sms? Ja, han har sagt at han avviste forretningsideen og ikke var interessert, men det henger ikke på greip for ti møter? Han må ha vært noe interessert?
Citera
2020-05-10, 23:15
  #24969
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Jag tror absolut inte sonen är inblandad, inte medvetet i alla fall. Är det familj borde de skriva "relation".

Ok, det var det jeg lurte på, da hadde dem skrevet relasjon og ikke kjenner. Takk.
Citera
2020-05-10, 23:18
  #24970
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Takk! Jeg vet heller ikke hvem det kan være.
Du har gode poeng!


Takk! Jeg forstår fremdeles ikke setningen. Det fetade gjør meg usikker på hva setningen betyr.


Det betyr "Hvis man skal legge dette opptaket til grunn, og at det er Tom Hagen som kjører bilen, er han ikke til stede i Sloraveien når den kriminelle handlingen mot kona trolig finner sted."

Tror det betyr; Hvis opptaket er ekte, og Tom kjører bilen, så er han ikke huset når drapet antagelig skjer.

De skriver antagelig "Hvis" fordi de ikke er sikre på om det er Tom som kjører bilen. Dersom det ikke er det så kan de ikke legge opptaket til grunn for at han ikke er tilstede når handlingen trolig skjer.
Trolig må de jo skrive, fordi de kan jo ikke skrive at de vet at drapet skjedde nøyaktig da. Ingen vet jo det helt sikkert, men bevisene tilsier det.
Citera
2020-05-10, 23:25
  #24971
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Det betyr "Hvis man skal legge dette opptaket til grunn, og at det er Tom Hagen som kjører bilen, er han ikke til stede i Sloraveien når den kriminelle handlingen mot kona trolig finner sted."

Tror det betyr; Hvis opptaket er ekte, og Tom kjører bilen, så er han ikke huset når drapet antagelig skjer.

De skriver antagelig "Hvis" fordi de ikke er sikre på om det er Tom som kjører bilen. Dersom det ikke er det så kan de ikke legge opptaket til grunn for at han ikke er tilstede når handlingen skjer.
Takk!
Dette er en vanskelig sak, når det er ting det er usikkerhet rundt.

VG skrev dette om AEs 9:14-samtale: "Samtalen er betegnet som det siste sikre livstegnet etter henne.".
Link:
Da er de plutselig sikre på at det er et sikkert livstegn? En stund ble den samtalen omtalt som det siste kjente livstegnet.
Citera
2020-05-10, 23:26
  #24972
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Spørsmål;

Dersom det er sant og stemmer at 32-åringen og TH kun hadde forretningsmøter ang. krypto, så må han jo ha vært litt interessert i å høre om det i og med at det var 10 stk +?
Dette foregikk før AE ble borte, og stopper deretter. Det kan være av naturlig årsaker som at han har vært opptatt med andre ting.
Burde det ikke ringt en bjelle for TH at han kunne ta kontakt med han igjen å høre hva han tror om brevene og kontoene? Få hjelp av han til å undersøke, vite mer, og finne ut av hvor kona er?
Burde ikke TH ha nevnt dette for politiet, og sagt at han hadde forretningsmøter tidligere, og at han kanskje kan hjelpe dem?

(Jeg vet jo ikke om han faktisk har nevnt dette til politiet, og at det er det som gjør at de hadde han som vitne i 2018, men da må det være noe annet som har dukket opp slik at de har siktet han nå? De kan vel ikke sikte han bare på grunn av noen innlegg på et forum, de må vel ha mer på han?)

Hvorfor har ikke Holden kommentert siktelsen enda, og deres relasjon og forretningsforbindelser?
Hvordan skal han forsvare over ti samtaler om krypto når han har presisert at han ikke en gang kan svare på sms? Ja, han har sagt at han avviste forretningsideen og ikke var interessert, men det henger ikke på greip for ti møter? Han må ha vært noe interessert?
Bra tankar. Mötena var nog för att lära sig mycket om krypto. Bistert för RU som fick nobben efter tio möten. RU får man en rätt positiv bild av på fb så man vill helst inte att mötena var en mordkomplott.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback