Citat:
Ursprungligen postat av
Waji
Då kom det första Turismlarmet som jag varnat för. (TT)
Grekland går ut med att lätta på reglerna så att turister ska komma till Grekland.
De är tydliga att det gäller länder som Covid 19 minskar kraftigt och där länderna lyckas tydligt med sin strategi att begränsa smittspridningen.
Våra nordiska länder är välkomna men Sverige var inte det.
Nu tror jag fler länder kommer följa Grekland och Svenskar kommer inte vara välkomna
En länk
https://www.gp.se/ekonomi/coronakrisen-sl%C3%A5r-h%C3%A5rt-mot-grekland-1.27832564
Citat:
Ursprungligen postat av
Ronkmonken
Jättebra nyhet.
Då kan inte svenskarna delta i den onödiga och miljöförstörande turistindustrin.
- Vågar man hoppas att den ännu mycket mer miljöförstörande migrations-industrin kommer att haverera? Eller kommer folkvandringen att öka när det blir bostäder lediga i Europa?
Har grekerna lärt sig bevaka sina gränser, till glädje för hela Europa?
Citat:
Ursprungligen postat av
wakkawalla
Om du tror att viruset enbart kommer härja i Sverige närmsta åren så tror jag motsatsen.
- Jag tror inte att Sverige kommer att vara ensamt om att ha Covid-19 innanför gränserna. Men jag tror att Sverige kommer att ha Covid-19 i avsevärt större omfattning än många andra länder.
Länder som har Covid-19, men försöker hålla smittspridningen nere, kommer förmodligen inte att entusiastiskt välkomna smittbärare från Sverige. Svenskar kan få vänta länge innan vi kan resa obehindrat till andra länder. Jag tror att invånarna i smittfria länder kommer att kunna resa mycket mer obehindrat än svenskarna.