2020-04-14, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnaldinho
Någon som stött på den förmodat hemlösa mannen som man mer eller mindre alltid stöter på, oavsett tid vid Stadsbibliotekets busshållplats? Ber alltid om en cigg och man undrar hur han har tid och dricka bärs eller fixa sig käk när han frågar om cigg hela dagen.

Yes! Relativt ung? Riktig lirare, går förbi mer eller mindre varje dag och killen verkar lyckas rätt fint med sina ciggrundor.
Citera
2020-04-14, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barnboksmoralism
Yes! Relativt ung? Riktig lirare, går förbi mer eller mindre varje dag och killen verkar lyckas rätt fint med sina ciggrundor.
Tror jag sett till en yngre med men fenna är nog närmre 70, skäggig och allmänt sliten och går runt och frågar alltifrån barn till pensionärer om det är någon som har nån cigarett.
Citera
2020-04-14, 03:59
Medlem
Det får mig att tänka på när jag bodde i Helsingborg på 80-talet, där fanns sheriffen som iförd
cowboyhatt, sheriffstjärna samt pistolhölster och han patrullerade på färjestationen.
Sen hade vi löjligafamiljen de bestod av en kvinna samt en man och hans vuxna son, far och sonen
kämpade hela tiden om kvinnans gunst och de hade en jävla massa hundar som märkligt nog
ändrade ras då och då. Sen hade vi bussleif som inte gjorde annat än åkte buss. Slutligen fanns där
Anne, hon jobbade på ett hamburgerhak kallat Wimpy, har aldrig sett en så tjock brud och det första
man såg när man kom in var henne som åt oavbrutet. Hon köpte senare en Volvo 343 och när hon körde
så hade bilen slagsida.
Citera
2020-04-14, 09:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Det får mig att tänka på när jag bodde i Helsingborg på 80-talet, där fanns sheriffen som iförd
cowboyhatt, sheriffstjärna samt pistolhölster och han patrullerade på färjestationen.
Sen hade vi löjligafamiljen de bestod av en kvinna samt en man och hans vuxna son, far och sonen
kämpade hela tiden om kvinnans gunst och de hade en jävla massa hundar som märkligt nog
ändrade ras då och då. Sen hade vi bussleif som inte gjorde annat än åkte buss. Slutligen fanns där
Anne, hon jobbade på ett hamburgerhak kallat Wimpy, har aldrig sett en så tjock brud och det första
man såg när man kom in var henne som åt oavbrutet. Hon köpte senare en Volvo 343 och när hon körde
så hade bilen slagsida.
Åt människan som skulle servera, själv, hela tiden? Kan inte varit bra för affärerna
Citera
2020-04-15, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Åt människan som skulle servera, själv, hela tiden? Kan inte varit bra för affärerna
Hon serverade inte hon lagade maten. De kursade senare och vår teori var att det var hennes fel av
två orsaker. 1. hennes oavbrutna ätande samt 2. folk kom igen och det första de såg var denna feta
sugga och då tappade de aptiten.
Citera
2020-04-19, 22:24
Medlem
Intelligentdesigns avatar
Några som kan bidra med lite updates om följande gatupersonligheter tro:

- Skäggiga mannen i shorts, förr om åren (ganska länge sen) gick det omkring en skäggig man med bar överkropp, oavsett om det var sommar eller vinter, vet vi nåt om honom?

- Hallå-hej-köpa cd-skiva/vykort - höll till på Fridhemsplan, håller han på fortfarande eller åkte han hem till nån av dom där barnbyarna i Afrika eller vad det var?

- Ernesto Guerra?

- Lagerkransmannen - en äldre gubbe med typ lagerkrans på huvudet och grekisk (?) flagga runt axlarna
Citera
2020-04-21, 07:48
Avslutad
Visst, kommer ihåg flera
Det var en liten svartklädd äldre dam som spelade flöjt i Gamlastan på 70talet
Kommer ihåg hur hon plockade upp halvätna korvar på Tyskabrinken och åt.
När hon sedan dog, när det nu var, har jag för mig hon lämnade en förmögenhet på 3,5miljoner
Sedan en äldre man uppe vid Puckeln, han var något ranglig, lite kolerisk men fan vad stark.
Han lyfte en bil framme i kofångaren rätt upp, hade kostym och en väldigt dread, tovigt hår, kunde skälla ut oss barn fast vi sprang mest när han var på dåligt humör
Nittiotalet fram till ca 2003 (sista gången jag såg han) var det en grek(?) som åkte tunnelbana året runt i badbyxor och freestyle, han dansade med sin lönfeta kropp badbyxor och jogging skor, det var allt han hade på sig även i smäll kalla vintern.
Det var nog fler lite udda människor som syntes på den tiden då höginkomsttagare inte sökt sig in i den o renoverade delen av Stockholm.
Citera
2020-05-12, 01:30
Medlem
suun925s avatar
Folk påstår att Jesus tanten är död någon som sett henne?
Citera
2020-05-12, 02:43
Medlem
dobbelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suun925
Du menar antagligen Maria Johansson, dog 2002
https://sv.wikipedia.org/wiki/Maria_Johansson_(musiker))
Citera
2020-05-12, 05:32
Medlem
Custom_mades avatar
Jag åkte röda linjen ut mot Fittja då en ung tjej, kanske runt 20 frågar efter pengar.
Hennes pitch var att om hon inte fick pengar skulle hon vara tvungen att sälja sin kropp.

Jag gav henne inga pengar, men tog hennes hand och sa: ...

Nä men hon fråga om pengar och sa att hon skulle prostituera sig annars. Kändes mer som ett hot än snyfthistoria vilket kändes märkligt
Citera
2020-05-12, 11:03
Medlem
GudStraffarStatens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Jag åkte röda linjen ut mot Fittja då en ung tjej, kanske runt 20 frågar efter pengar.
Hennes pitch var att om hon inte fick pengar skulle hon vara tvungen att sälja sin kropp.

Jag gav henne inga pengar, men tog hennes hand och sa: ...

Nä men hon fråga om pengar och sa att hon skulle prostituera sig annars. Kändes mer som ett hot än snyfthistoria vilket kändes märkligt
Och vad är det för konstigt med det här? Många tjejer jobbar som eskorttjejer/prostituerade nuförtiden. Hon gör inget som konstigt genom att klaga på sin inkomst och be om pengar.
Citera
2020-05-12, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suun925

Ja snälla, behöver ett svar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in