Citat:
Ursprungligen postat av
Walhaz
* Vad är namnet på CAs skytteklubb?
Det pratas om att det ska ha varit
Akademiska Pistolklubben, i Skarpnäck.
Dock, när jag ser på organisationen nu, så ser jag att den skapades först 1998, så antingen är det fel klubb, eller så har CA varit medlem av denna klubb långt efter MOP.
https://www.merinfo.se/foretag/AKADEMISKA-PISTOLKLUBBEN-8024069281/3opbnhd-zxhn
Citat:
Ursprungligen postat av
Walhaz
* Vad vet vi om hans bostadsort efter födseln i Harplinge, fram tills dess att han bor på Hälsingegatan 19? Han borde ha gått i grundskola mellan 1959-68 på en skola i antingen Halland eller Stockholmsområdet.
CA är född 1952. Det finns i denna tråd bilder från hans konfirmation, som borde skett 1966, bilderna ska vara tagna i Harplinge, så han ska iallafall ha bott i Harplinge fram tills han genomfört grundskolan, vilket då borde vara runt 1968?
Vi vet att han vunnit pengar på Solvallatravet något/några år före MOP, så han borde iallafall ha bott i Stockholmsområdet 1985.
Vi vet även att hans far byggde stugan i Tungelsta 1980, självklart kan man ha använt den som semesterbostad och varit fast boende i Halland, men det mer troliga är att familjen faktiskt redan 1980 bodde någonstans i Stockholmsområdet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Walhaz
* FUP-en kring djurplågeriet- någon som gjort ett försök att finna den? Om inte - vad är rimlig källa för ett såpass gammalt fall?
Borde gå att få fram, problemet är att vi varken vet CA:S eller målsägandens personnummer, vilket är obligatoriskt för att få fram FUPen (rätta mig gärna om jag har fel)