2020-05-11, 07:26
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Det vore intressant om polisen och socialen plötsligt var så solidariska att de skyddar varandra genom sådant - olagligt - mörkande. Den nyheten kan du sälja till Expressen.
Däremot är erfarenheten att det inte läggs alltför många strån i kors för att få fram dödsorsaken snabbt. Åtminstone inte vad gäller P.

Sverige har väl haft en radda skandaler inom rättsväsendet där Karl Hedin är den sista. Där har polis och åklagare manipulerat bevis och när bevisen var tunna så dras förundersökningen ut i oändlighet. Ett annat exempel är Julian Assange är förundersökningen bara rullade på år ut och år in.

Bägge dessa fall var/är utgången inte vad polis/åklagare velat se och då agerar man rättsvidrigt.
Citera
2020-05-11, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
Hyresvärden från helvetet hade dödat ett spädbarn - minns ej om det blev vållande eller inte.

När han kom ut hade han hyresgäster som han trackasserade och plågade på de mest vedervärdiga sätt. Han tvingade killen i paret att misshandla sin tjej. Hon borrades i örat med en borrmaskin bla. Det hela slutade med att killen tvingades bränna upp henne levande om jag inte minns fel.

Han kallas även "torteraren från Aspa" och hans riktiga namn tänker jag inte maska. Kjell-Åke Johansson vill bli frikänd. Hoppas han aldrig blir det.

Här finns artikel om detta: https://www.expressen.se/gt/torterade-sitt-offer-till-dods--fikar-nu-i-frihet/
Citera
2020-05-11, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Har du lust att länka?

Det jag skrev är tillräckligt för att du ska kunna googla Kjell-Åke Johansson och hitta allt som finns om honom - Aspa ligger utanför Lidesberg (Örebro)
Citera
2020-05-11, 15:00
Medlem
PippiAvdesyvhavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
Det jag skrev är tillräckligt för att du ska kunna googla Kjell-Åke Johansson och hitta allt som finns om honom - Aspa ligger utanför Lidesberg (Örebro)

Her er trådet om fallet, och det ligger flere dommar der.
(FB) Kjell-Åke Johansson - hyresvärden från helvetet
Citera
2020-05-12, 09:32
Medlem
Troligen omhäktning idag och sedan åtal senare i veckan enligt denna artikel.

"Åklagaren Anna Lander säger till TT att hon kommer att väcka åtal mot mamman den här veckan.

– Jag väntar på besked från försvararen hur många dagar de behöver på sig. Men jag tror att det blir den här veckan i alla fall."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0ndlK6/atal-denna-vecka-om-trearings-dod
Senast redigerad av Nivla 2020-05-12 kl. 09:36. Anledning: Bytt länk
Citera
2020-05-12, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AthenaArtemis
Har man fått fram dödsorsaken på Patrik ännu?
Inget som är officiellt iaf
Citera
2020-05-12, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nivla
Troligen omhäktning idag och sedan åtal senare i veckan enligt denna artikel.

"Åklagaren Anna Lander säger till TT att hon kommer att väcka åtal mot mamman den här veckan.

– Jag väntar på besked från försvararen hur många dagar de behöver på sig. Men jag tror att det blir den här veckan i alla fall."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0ndlK6/atal-denna-vecka-om-trearings-dod
Försvaret har fått fup och allt nu, advokaten tyckte att det var mycket att läsa (1400 sidor tror jag han sa).
Jag läser lätt 1000 sidor på en dag men han ska väl göra anteckningar och fundera över hur han ska lägga upp försvaret, det kan ju ta lite tid.
Hoppas att det här blir avslutat så fort som möjligt. Stan behöver få ett avslut. Någon eller några behöver ta ansvar.
Citera
2020-05-12, 12:09
Medlem
Klart nu att åtal väcks på fredag

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/trearing-dog-hemma-mamman-atalas-pa-fredag
Citera
2020-05-12, 12:23
Medlem
Lalle46s avatar
När kan man få ut fup?
Citera
2020-05-12, 12:43
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalle46
När kan man få ut fup?

Fredag.
Citera
2020-05-12, 12:45
Medlem
Lalle46s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Fredag.
Tack!
Citera
2020-05-12, 13:34
Medlem
CharlieRs avatar
Jag begär ut FUP på fredag kring lunch då det bör gå att få ut då. Länkar så fort jag har den tillgänglig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in