2020-05-12, 12:12
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derAltmeister
Under vilken tidsperiod? Väldigt lågt om det skulle vara i närtid.

Det finns en helt fantastisk sökmotor kallad Google som du kan använda för att ta reda på det om det intresserar dig.

Mitt svar var till en person som behövde bekräftelse på att man faktiskt blev immun, så jag gav, nej upprepade, personen ifråga ett citat där en forskare säger just det. Tydligen behövdes det två gånger för att det skulle gå in i hjärnan på dumskallen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming
Du frågade inte hur man skulle utrota det, och det var inte heller vad vi pratade om.
Man har inget vaccin till HIV heller, men man har antivirala mediciner.
Men HIV är inte ett dugg smittsamt. Att utrota HIV skulle vara en barnlek jämfört med att utrota ett coronavirus. Ändå är det inte utrotat.

HIV har hittills i år dödat 288,000 personer, baserat på 2018 års siffror. Alltså ganska exakt lika många som COVID-19 har officiellt dödat (287,615).
Senast redigerad av aw 2020-05-12 kl. 12:17.
Citera
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronkmonken
Jättebra nyhet.
Då kan inte svenskarna delta i den onödiga och miljöförstörande turistindustrin.

Det var ju också en sett att se på det hela Jag ser gärna att vi får flyga och besöka andra länder men det lär Tegnell och co sabbat på ett bra tag framöver
Citera
2020-05-12, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Undvik att blanda ihop mig med någon annan.

Ditt förslag om tvångspermittering/tvångspensionering av 60+ och riskgrupper skulle medföra att stora aktiva grupper plockas bort från arbetsmarknaden. Hur tänkte du göra det utan långvarig skada på ekonomin?
Hur tänkte du stoppa smittspridningen i samhället utan att stora grupper blir utan jobb då?

Kom inte och fråga mig hur jag ska få ekonomin att gå ihop med mina i förhållande milda restriktioner.

Att busschauffören som är 63 år ska vara ute i en fri smittspridning är kanske onödigt ur risksynpunkt, men att kontorssnubben som är 64 år och kan jobba hemifrån behöver permitteras är ju inte självklart. Men du vill ju stoppa smittspridningen helt och då kan man knappast ha butiker, resturanger, pubar, kollektivtrafik osv öppet. Mao massvarsel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blygdben
Jag känner exakt samma frustration. Individualism och egoism i samhället är en sorg för mig också. Sen finns det naturligtivs människor som inte är så. Man får hoppas på att samhället kanske förändras åt det andra hållet efter denna kris.

Ja, jag gillar inte att ljuga. Sanningen gör dig fri.
Sen kan jag också erkänna när jag haft fel vilket också är en bra egenskap. Jag hade fel när jag gick så hårt emot dig att flytta från Sverige. Det var dumt av mig.

Det gör inget. Så många har sagt det till mig, så att en mer eller mindre gör inte så mycket
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Tålamod, idiot. 100 % säkerhet får du kanske aldrig. Hur ska du kunna lära dig leva med det?

Frågan är du lyckas ens att andas. Mycket kanske, tror och förmodligen med dig och dina får.
Du skriker ut att Björn Olsen säger att folk är immuna och i nästa inlägg ska man ha tålamod för 100% säkerhet får man kanske aldrig
Citera
2020-05-12, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Det var ju också en sett att se på det hela Jag ser gärna att vi får flyga och besöka andra länder men det lär Tegnell och co sabbat på ett bra tag framöver
Nej de har hjälpt världen litegrann.
Citera
2020-05-12, 12:15
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Alltså hur jävla korkad får man vara. Bara för att man hittar antikroppar, betyder det inte att du är immun då man inte är säker på detta. I hela världen. Men inte i din hjärna.
Då får du väl skälla ut Björn Olsen!!!! Skjut inte budbäraren.
Citera
2020-05-12, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av assurbanipal999
Men det är bara ett av de många tecken som tyder på vad som egentligen finns bakom svenska strategin.
Om nu WHO säger så, va innebär det då?
Jag menar: sen när har det funnits SÄKRA BEVIS på att flockimmunitet var vägen att gå?

Det jag vill komma fram till att det det handlar om är bara om att "Sverige valde den vägen inte för att man trodde på att den skulle funka bäst". Utan Sverige gjorde det då "den var lämpligaste vägen att följa utifrån förutsättningar som finns i detta land".

Så som den inte finns vetenskapliga bevis på att munskydd hjälper/inte hjälper.
Så som det inte finns vetenskapliga bevis på att skolor är ok/inte ok att ha öppet.
Och som det inte finns vetenskapliga bevis på mycket annat, just när det gäller ett okänt virus.
Så finns inte heller vetenskapliga bevis på att "flockimmunitet är bästa väg att gå".

Eller hur?
För det är annars väldigt kontradiktoriskt.
Munskydd? Nä, finns inga bevis det hjälper.
Stänga skolor? Nä, finns inga bevis att det hjälper.

Men...flockimmunitet???
Jo då, finns 100% säkra bevis på att det hjälper ähhhhhhhh NOT.

Nej. Vagen man valde har valt bara pga den är skräddarsydd efter hur medelsvensken är.
Ovillig att ställa upp för andra.
Ovillig att förlora sin frihet (även om detta handlar om att behöva avstå från besök till lokalhak)
Ovillig att få ekonomiska konsekvenser.

Medelsvensken kännetecknas starkt av egenskaperna ovan.
Mer än i resten av världen.
Sorgligt men sant.
Det har man vetat från början.
Svensken ger inte upp sina "rättigheter" inte ens om detta skulle leda att man räddar livet på en del av sina landsmän.
Nej då. Vem fan känner dem liksom.

Samtidigt är man landsförrädare ifall man ifrågasätter deras beteende.
När de själv förråder sina egna landsmän.
Och vill rättfärdiga detta med några excel-aspie-filer.

Det kommer aldrig bli nån flockimmunitet. Finns inga bevis på att så kommer bli. Bara någons påhitt!!
Citera
2020-05-12, 12:16
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Visst, WHO förespråkar massiv testning och isolering av alla positiva utanför hemmet, men få länder verkar ha valt den vägen. Man undrar varför. För att det inte fanns test tillgängliga? För att de test som fanns inte var pålitliga? För att det fanns osäkerhet kring hur man skulle tolka positiva test? Det visade sig ju att det kunde vara inaktiva virusrester som gav ett positivt resultat. För att det ibland blev direkt orimligt att smittspåra? För att smittspårning inte alltid lyckades? För att det blev opraktiskt isolera alla positiva utanför hemmet så länge som det krävs? För att WHO inte nödvändigtvis alltid har rätt hela tiden?

Hur som helst finns knappt några smittade så det verkar inte vara särskilt smittsamt hur som helst.

Alla (utom möjligen Sverige) vet att testning/smittspårning/isolering är rätt väg att gå om man vill minska smittspridningen. Det är inte direkt någon ny insikt.

Att sedan Sverige valt att inte försöka bromsa spridningen maximalt är en annan fråga.

Sedan rimmar din sista mening extremt dåligt med dina tidigare argument (fetade). Finns det knappt några smittade? Hur ska vi då nå flockimmunitet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honken55
Men de får ju iaf åka till Grekland i sommar.... :-p
Är det officiellt?
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Frågan är du lyckas ens att andas. Mycket kanske, tror och förmodligen med dig och dina får.
Jaså säger du det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in