2020-05-12, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katastrofetanken
Jeg har også hørt fra flere forskjellige steder at alpinanlegget "SNØ" skal ha noe med saken å gjøre, andre her som har hørt det?
alpinanlegg, snø, stille og solen skinner som Jensen ville sagt
Senast redigerad av sjakkmatt 2020-05-12 kl. 01:25.
Citera
2020-05-12, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aniani
Han kjenner vel RU? Eller husker jeg feil? Finner ikke posten lenger, kan noen supplere info?
Han gratulerte broren med barnet han fikk i helgen, så man kan nok gå ut fra at han kjenner ham ja.
Citera
2020-05-12, 01:43
Medlem
"– Politiet har malt seg selv inn i et hjørne
Etter at Tom Hagen ble løslatt fra varetekt, kan saken bli enda vanskeligere å løse for politiet, mener jurister. Nå kan de verken drive avlytting eller kommunikasjonskontroll."
https://www.nrk.no/osloogviken/lorenskog-saken_-_-politiet-har-malt-seg-selv-inn-i-et-hjorne-1.15012353

Advokat Sjak Haaheim sier at politiet har opptrådt prosessuelt uryddig i denne saken.
Han viser til at politiet ønsket å pågripe Tom Hagen igjen, etter at han var sluppet ut av varetekt, at de pågrep Tom Hagen med delta-styrker og at de endrer siktelsen til mannen i 30-årene som ble pågrepet torsdag.
Citera
2020-05-12, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergen28
Han gratulerte broren med barnet han fikk i helgen, så man kan nok gå ut fra at han kjenner ham ja.
22. april, kanskje par dager før.
Citera
2020-05-12, 01:54
Medlem
Denna V karaktär som alla pratade om igår. Var det bara ett totalt "random" rykte baserat på styrelsen i THs foretag (samt en familjär länk)?
Citera
2020-05-12, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vieri32
Denna V karaktär som alla pratade om igår. Var det bara ett totalt "random" rykte baserat på styrelsen i THs foretag (samt en familjär länk)?
Jeg forsto det som at det kun var gjetninger/spekulasjoner om denne V.
Citera
2020-05-12, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katastrofetanken
Jeg har også hørt fra flere forskjellige steder at alpinanlegget "SNØ" skal ha noe med saken å gjøre, andre her som har hørt det?
"At SNØ skal ha noe med saken å gjøre" - betyr det at de som har sagt det vet dette?

Jeg har lest om spekulasjoner om det, men det blir noe helt annet. Noen nevnte at det sikkert var vakthold døgnet rundt på den byggeplassen, men jeg vet ikke.
Citera
2020-05-12, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Jeg forsto det som at det kun var gjetninger/spekulasjoner om denne V.
Ok! Ser inte ut som en typisk kandidat.

Mycket intressant att polisen kanske inte presenterade alla bevis. Men olagligt?
Citera
2020-05-12, 02:13
Medlem
Citat:
"At SNØ skal ha noe med saken å gjøre" - betyr det at de som har sagt det vet dette?

Jeg har lest om spekulasjoner om det, men det blir noe helt annet. Noen nevnte at det sikkert var vakthold døgnet rundt på den byggeplassen, men jeg vet ikke.
Ja, verkar inte vara ett bra ställe att dölja ett lik om du inte har full kontroll över personalen
Citera
2020-05-12, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
1) Klart de kan! När de övergår till att bestämma mer själva. Och när hypoteserna då prövats och vederlagts...
2) Jag tänkte att många som kanske ännu går i tvekans tider föredrar att uppsöka polisen framför att polisen uppsöker dem. På det sättet som man gjorde med RU. Nu hade ju grabben redan varit hörd som vittne, men det hindrade tydligen inte polisen från att ställa frågorna igen och lite ljudligare. Somliga saker hör till ”allmänhetens intresse” vare sig man vill eller inte (många hade sett honom i lokalerna, ämnet var rätt, folk kan snacka ihop sig o vilja slippa bli indragna etc), och då kanske man lätt hamnar i tidningen, men andra som nu kanske tänker att TH kanske velat dra in dem bland ”möjliga misstänkta” kanske kan förekomma att polisen bultar på dörren vid en tid en tid på dygnet då det passar polisen. Och så.

Sen kan det ju då potentiellt bli lite sura miner hos somliga som tyckte att deras probabilistiska misstänklighet i polisens möjliga ögon inte är deras business. Men nu är det deras business. Tack vare hagen. Som är (hypotetiskt) ute efter att misstänkligheten sprids på de många.

Om...
Takk for svar og informasjon!
1) Det er fint at politiet kan endre det.
2) Jeg forstår. Jeg tror du har rett i at noen kan foretrekke å oppsøke politiet selv.
Jeg håper at vitner og involverte som vet ting som kan føre til oppklaring av saken velger å melde fra til politiet om det de vet, og at de som har bidratt i den forbrytelsen selv velger å melde seg til politiet og fortelle sannheten.

Citat:
"– Politiet har malt seg selv inn i et hjørne
Etter at Tom Hagen ble løslatt fra varetekt, kan saken bli enda vanskeligere å løse for politiet, mener jurister. Nå kan de verken drive avlytting eller kommunikasjonskontroll."
https://www.nrk.no/osloogviken/lorenskog-saken_-_-politiet-har-malt-seg-selv-inn-i-et-hjorne-1.15012353

Advokat Sjak Haaheim sier at politiet har opptrådt prosessuelt uryddig i denne saken.
Han viser til at politiet ønsket å pågripe Tom Hagen igjen, etter at han var sluppet ut av varetekt, at de pågrep Tom Hagen med delta-styrker og at de endrer siktelsen til mannen i 30-årene som ble pågrepet torsdag.

Ragnar Lindfjeld, dommer i Oslo Tingrett forklarer:
– Politiet kan i utganspunktet fortsette etterforskningen, men de mister muligheten til å benytte seg av del tvangsmidler som avlytting eller kommunikasjonskontroll, ransakinger, beslag og fengsling. Dette må det være skjellig grunn til mistanke for at de skal få gjøre, sier Ragnar Lindefjeld, tingrettsdommer i Oslo tingrett.

Lindefjeld mener politiet likevel har andre muligheter.
– Den mest nærliggende muligheten for å fortsette å bruke slike metoder, er at politiet presenterer nye bevis for retten, sier Lindefjeld.

Han mener politiet også kan endre siktelsen mot Tom Hagen.
– Istedet for drap kan de for eksempel sikte han for frihetsberøvelse. Bevisene kan ligge an til at det er skjellig grunn til mistanke for dette.
Senast redigerad av POlROT 2020-05-12 kl. 02:38.
Citera
2020-05-12, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vieri32
Ok! Ser inte ut som en typisk kandidat.

Mycket intressant att polisen kanske inte presenterade alla bevis. Men olagligt?
Jeg forstår det slik at det er ulovlig hvis politiet holder tilbake bevis.

"Ifølge en annen profilert forsvarsadvokat, John Christian Elden, har ikke politiet anledning til å holde tilbake materiale.
– Hvis politiet følger norsk lov, og det må vi forutsette at de gjør, så skal alt legges frem for dommerne og forsvarer. De har ikke anledning til å holde tilbake et eneste dokument fra forsvarer når det er et rettsmøte, sier Elden og legger til:
– Det betyr at på fredag, da høyesterett kom med sin avgjørelse, så skal ikke politiet sitte med opplysninger som ikke er kjent.

– Kan ikke politiet holde tilbake eller porsjonere ut bevis?
– De har ikke lov til å holde tilbake ting, sier Elden.
– Ingenting?
– Ingenting. Loven er klar: Forsvareren skal få alle dokumenter i saken hvis han ber om dem, og dommerne skal i hvert fall ha alt. Politiet har ikke lov til å holde tilbake spor fra dommerne som avgjør saken
"
https://www.tv2.no/a/11441964/
Citera
2020-05-12, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fbc37
Om man skal tro på VG fanger kamera på Futurum opp detaljnivå som er nok for å tyde biltype og kanskje skiltnummer men ikke sjåfør. I teorien kan TH byttet bil og kjørt tilbake til Sloraveien etter et par kjappe telefoner på Futurum for å styrke teknisk alibi.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/EWeXnl/opplysninger-til-vg-slik-er-tom-hagens-video-alibi
Takk for informasjon!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in