Citat:
Ursprungligen postat av
MrBarnaby
Helt rätt. Och då uppstår frågan, varför drog han inte upp alibikortet förrän han läst fupen?
Jag tror det gick till så här när han läste fupen och kom till sidan med datortiderna: "Ingvar, nu förstår jag hur det gick till! Här står att jag fick ett mejl 23.32 och då har jag säkert gått till datorn. F-n sånt där är inte lätt att komma ihåg efter så här lång tid men så måste det ha gått till".
Låter rimligt enligt mig.
Jag har full respekt för din datakunskap, men jag misstror heller inte IT-teknikern som har uttalat sig om en förklaring till 23:34. - Kan det förhålla sig så att många vägar kan leda till 23:34-beteendet?
Hypotesen att datorn skulle ha öppnats kl 23:34 är heller ingen logisk följd av det inkomna mejlet två minuter innan. Flera mejl inkom under kvällens lopp.
Däremot: om aktiviteten 23:34 har en naturlig förklaring som inte inbegriper en mänsklig hand vid datorn, faller hela alibit. Denne man hade en hel timme på sig att locka LW till platsen, utföra mordet, cykla iväg med mobilen och vara hemma innan midnatt.
Övriga aktiviteter på hans dator krockar heller inte med besökstiderna hos LWs mobil. Enligt egen berättelse handlar det om tre turer under natten för växelkontroll, bl a över motorvägsbron som går ovanför F*rdemansgatan (vilken gata hamnar vi på då?).
Uppe och fixar med vattenspridaren kl 02.00 under natten (LWs mobil avstängd kl 01.47).