2020-05-11, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Okej. Ska inte bli långrandig här men du menar alltså på allvar att när en doktor går ut i kvällspressen och säger citat "-Jag anser att det är ett polisiärt ärende. Det är så oansvarigt – och det har lett till död" så detta en naturlig del av en sansad rationell debatt kring de fel som begåtts av våra myndigheter?

Ja det har blivit långbänk så jag svarar kort också:

Under dessa omständigheter vi har - Absolut! Önskar att fler tog bladet från munnen!
Citera
2020-05-11, 21:45
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testonio
Vi stannar där. Inte lönt.
Citat ur artikeln. Salaneck: "Det är dråp som jag anser att de är skyldiga till"

I rest my case. Uppenbart bara en mediakåt dåre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Med det resonemanget är vänstern och de som vill öppna gränserna goda med.
De vill ju bara rädda liv, till vilket pris som helst.
Säger du emot det saknar du all logisk konsekvens. Vilket förmodligen kan stämma...

Jag pratar om dina egna landsmän. Jag pratar inte om att rädda resten av världen.
Det är skamligt att kalla så kallade alarmister för landsförrädare när ni själva förråder en del av era egna landsmän.
Förnekarna är de enda landsförrädare.
Citera
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Nej, bli inte sjuk nu, på upploppet, när du klarat dig så här länge. Varför skulle du bli det. Håller tummarna för dig.

Men håller med om att om man nu skulle råka bli sjuk, så är det lite betryggande att man kanske får bättre/lättare tillgång till vård i Stockholm nu, än för bara några veckor sen. Hoppas det i alla fall.

Om inte annat känns det ju skönt att kunna få hjälp med andra akuta sjukdomar eller olycksfall, nu när det lugnat sig lite!
Citera
2020-05-11, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av assurbanipal999
Jag pratar om dina egna landsmän. Jag pratar inte om att rädda resten av världen.
Det är skamligt att kalla så kallade alarmister för landsförrädare när ni själva förråder en del av era egna landsmän.

Right. Så liv värda att räddas är endast egna landsmän.
Övriga skiter du i.
Jo du låter som en god människa sannerligen...
Citera
2020-05-11, 21:47
Medlem
Citat:

Läs vad du skrev en gång till.

Skäms sedan för så ogenomtänkta inlägg i debatten.

Är rätt övertygad om att random pissluffare kan avgöra om vissa handlingar är kriminella eller inte utan att kunna rabbla brottbalken utantill.

Helt säkert att pissluffare kan tro sig veta en massa. En annan sak om det håller i rätten.

Jag är helt övertygad om att läkaren som anklagade VHM för kriminella handlingar inte har en aning om vad han pratar om.

Låter tufft men det är bara hans åsikt
Citera
2020-05-11, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Tycker bara att det borde påverka redan. Folk har ju faktiskt slappnat av ett tag nu, och det borde ju märkas mycket mer i Sverige då vi redan har så många smittade. Hoppas jag inte tänker fel.

Fast de flesta som kan jobbar fortfarande hemifrån.
Och de sociala kontakterna med äldre är fortfarande minimala.
Sen så har ju en del varit smittade redan.

Det man ser tydligast är hur människor rör sig i sthlm.
Fullt på gator, restauranger/uteserveringar och det verkar som att butiksbesöken ökat.
Citera
2020-05-11, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Tycker bara att det borde påverka redan. Folk har ju faktiskt slappnat av ett tag nu, och det borde ju märkas mycket mer i Sverige då vi redan har så många smittade. Hoppas jag inte tänker fel.

Förstår fortfarande inte varför siffrorna över att antalet på IVA i Stockholm faktiskt minskar. Krigsrubriker idag om att "svenskarna slappnat av". Stockholmarna har haft en väldigt avslappnad attityd till pandemin och inte blev det bättre när solen och värmen kom i början/mitten av April. Otrolig mängd folk på stan. Både yngre och pensionärer. All logik gör gällande att antalet på IVA i Sthlm borde ha skjutit i höjden rejält i detta läge.
Citera
2020-05-11, 21:49
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av assurbanipal999
Bra poäng. Alla dessa s.k Sverigevänner kastar gladeligen sina egna rasfränder under bussen. Jag har själv kallat mig Sverigevän men pallar inte att associeras med dessa idioter så jag ger upp den kampen. Jag delar inte led med dessa kräk som offrar svenskarna som byggde detta land, inte en chans.
Citera
2020-05-11, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaback
För närvarande minskar antalet döda och smittade i sthlm.
Men du har en poäng.
Får också en känsla av att fler och fler människor i sthlm har börjat slappna av.
Kan straffa sig längre fram

Ja bara för att antal insjuknade och döda går ner är inte faran över.
Man har glömt att Corona ligger och väntar på rond 2!
Citera
2020-05-11, 21:51
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Nej det är det inte.

Det är bara att titta efter hur det har gått i Sverige jämfört med andra länder så här långt.

Tror du har läsförståelseproblem. Jag pratar om hur det har gått så här långt. Du envisas med att spekulera hur det kan gå i framtiden. Två skilda saker.

Så här långt kan vi utan ansträngning dra slutsatsen att det gått riktigt uselt i Sverige.

Jag vet väl också att vi har högre dödstal än många andra länder och det är givetvis förfärligt. Eftersom det handlar om olika strategier vad gäller något som inte är över, så är det ju ganska meningslöst att dra slutsatser om någonting överhuvudtaget.
Citera
2020-05-11, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Right. Så liv värda att räddas är endast egna landsmän.
Övriga skiter du i.
Jo du låter som en god människa sannerligen...

Det har jag aldrig sagt. Det har du bara hittat på.
Men enligt många förnekare är alarmister landsförrädare. Medan det är precis tvärtom.
Vad jag tycker om människor i andra länder hör inte hit.
Man kan tycka olika. Man kan också tycka att man ej är tvungen att vara det landet som ska ta stryk när det gäller att ta emot flyktingar.
Så det hör absolut inte hit.
Det enda som hör hit är att det som förnekare gör och det som gör att förnekare är onda är att de offrar sina egna landsmän. Av girighet och pga avsaknad av empati.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in