2020-05-11, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Jag bemötte ditt inlägg genom att väldigt noggrant peka på vad du hade uppfattat helt fel, alternativt ej läst, i artikeln du högg på.

Du bemöter det genom att svara: Smörja.

Ok. I rest my case...

Okej. Ska inte bli långrandig här men du menar alltså på allvar att när en doktor går ut i kvällspressen och säger citat "-Jag anser att det är ett polisiärt ärende. Det är så oansvarigt – och det har lett till död" så detta en naturlig del av en sansad rationell debatt kring de fel som begåtts av våra myndigheter?
Citera
2020-05-11, 21:35
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Källa det vad du vill, den eller de som avgör om någon är skyldig till brott. Nämndemän, rådmän, vad sjutton, du förstår nog vad jag menar om du vill. Och jag tycker det vore på sin plats att en läkare som gormar i media uttrycker sig lite försiktigare än att ropa brott bara för att han är arg. Det inger inget vidare förtroende.

Vi stannar där. Inte lönt.
Citera
2020-05-11, 21:36
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Japp, sanningssägare är inte populära. De tvetungade ormarna hugger sedan blixtsnabbt, utan att ens tänka till vad det är de hugger på...

Tror också att fler kan våga tala ur skägget förhoppningsvis. Men det är inte lätt, kräver mod att gå emot etablissemanget.

Jag är intresserad av att se om det blir psykologisk forskning efteråt när covid är borta, lite i andan av Milgrams experiment. Alltså inte experiment men intervjuer med folk. Intressant att se ifall det skulle vara så att många ville säga ifrån om dödstalen, men inte vågade. Blind auktoritetstro and all that...

japp. Du kommer ju ihåg när jag rapporterade om kaoset inne på sjukhusen vilket jävla liv det blev. Lögnare och diverse saker blev man kallad. När det sedan blev bevis i tidningarna och rapporter om kaoset försvann alla dessa belackare för stunden.

Poängen är att hur man än bevisar och vem som än går ut i tidningarna så biter inte det i början. Men det måste knorra nu för vi är ändå i mitten av maj så Tegnell och co måste ju få det tufft.

Frågan är varför ingen ställer mer kritiska frågor på pressträffarna? Blir det portade tro?
Citera
2020-05-11, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av assurbanipal999
Tyvärr kommer de onda alltid att finnas.
Vi ska inte själva bli onda om vi inte är det. Tycker jag.
Så jag tycker man ska undvika att önska sej sånt till dem.
För annars går man över på deras sida.

Så länge de onda i Sverige är majoriteten kommer det fortsätta som nu, tyvärr.

Men jag vägrar bli nedtystad. Vill de tysta ner mig och såna som oss får de fan införa Nordkorea i Sverige.
Annars kommer jag alltid vara här och avslöja alla deras lögner.
För de onda är onda också för att de lever i lögner.
Alla förnekare går runt och bär på en massa lögner. Och trampar på lik.
Jag ska kasta deras lögner i ansiktet på dem, dag efter dag.
De blir tvungna att skapa en armé om de vill tysta ner oss.
Men eftersom de flesta av dem är så jävla fega kommer det förstås aldrig att hända.
Och sanningen ska komma fram dag efter dag.
Förnekarna kommer aldrig få ro.
De får för fan leva med att vi kastar sanningen rakt upp i ansikte på dem.

Tänk vad enkelt det är när man kan se sig själv som Jedi krigare och de som ej har samma åsikt är styrda av Darth Vader och Dödsstjärnan.
Att det sedan är förpubertal syn på världen och människor är en annan sak.

Jag skulle inte kalla alarmister för onda utan oliktänkande mot mig.
Men jag har sett detta beteende i migrationsdebatten med där man är ”god” om man förespråkar stor invandring.
Det är lika uselt i den frågan.
Citera
2020-05-11, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blygdben
Antal döda ökar.
Svenskarna struntar i myndigheternas rekommendationer.
Allt färre följer nyheterna om Corona.
Fler kommer därmed smittas och fler kommer att dö.

Detta kommer att gå käpprätt åt helvete mina vänner och ovänner!
Ledsen att behöva säga det men det ser tyvärr inte bättre ut.
Om inte detta beteende förändras har vi en orkan att vänta i höst.

För närvarande minskar antalet döda och smittade i sthlm.
Men du har en poäng.
Får också en känsla av att fler och fler människor i sthlm har börjat slappna av.
Kan straffa sig längre fram
Citera
2020-05-11, 21:40
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Då måste det ju vara skitsvårt att smittas. Här klagas det på att folk inte tvingas ha munskydd, att de trängs på bussar, tunnelbanor och matbutiker, att det hostas och snörvlas, at folk går ut och dricker kaffe och öl och äter mat, och alla anklagas for att vara mördare som sprider smitta, och så visar det sig att väldigt få har lyckats fånga viruset och få det att föröka sig i luftvägarna. Hur sjutton går det ihop?
Vi har försökt att förklara för er att vi har att göra med ett virus vi kan väldigt lite om. Björn Olsen har själv sagt att han skulle tro på flockimmunitet till hösten hade det varit ett vanligt influensa virus. Vi vet knappt hur det smittar, när det smittar och framförallt vem som smittar. Smittar barn? Vad man dock ser är att det är mycket virulent när det smittar och att de skapar kluster som Björn Olsen säger. Troligtvis gör det det via superspridare och superspridarevent som after-ski som hålls i en ort där viruset är höggradigt spritt, födelsedagsfester, flyg från London och Teheran samt naturligtvis boenden med specifika grupper. Vi kommer att se flera sådan event framöver skulle jag tro som i den norska köttfabriken häromdagen.

När nu undersökningen släpps om immunitet kommer vi därför att se fläckvis höga siffror samt områden med knappt någon smitta alls i Stockholmsregionen och framförallt över Sverige. Vi kommer sålunda inte att ha någon flockimmunitet inför ev. andra våg vilket även Anders Wallensten antydde för dem som verkligen lyssnade på vad han sa.
Citera
2020-05-11, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Tänk vad enkelt det är när man kan se sig själv som Jedi krigare och de som ej har samma åsikt är styrda av Darth Vader och Dödsstjärnan.
Att det sedan är förpubertal syn på världen och människor är en annan sak.

Jag skulle inte kalla alarmister för onda utan oliktänkande mot mig.
Men jag har sett detta beteende i migrationsdebatten med där man är ”god” om man förespråkar stor invandring.
Det är lika uselt i den frågan.

Ni är onda av den enkla anledningen att ni finns bakom valet att inte rädda liv till varje pris.
Det är det som gör er till onda människor.
Ingen god människa hade tillåtit pågå det som pågår.
Så nej, ni är inte onda pga oliktänkande.
Det är för att ert tänk innehåller en stor dos av ondska.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaback
Men du har en poäng.
Får också en känsla av att fler och fler människor i sthlm har börjat slappna av.

Det finns absolut en risk med att människor börjar se allt som vardag och slappnar av.
Citera
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
En dotter har lagt upp video när hennes 55 åriga mamma kvävs till döds och inte får någon hjälp på ett sjukhus i Sverige.
(FB) Här dör Anita Pettersson av corona utan vård – kippar efter luft men nekas syrgas

Alla borde kolla på den videon, alla kan drabbas av detta!

Hemskt att se men jag tror vi måste reda ut ett par saker här:

I den här vårdsituationen så har ingen förvägrats syrgas men det har uppstått ett läge där patienten i sitt tillstånd blir orolig och uppjagad av att ha slang/mask. Antagligen på grund av en låg medvetandegrad där den upplevda verkligheten inte riktigt är rätt uppfattad.

Får patienten panik av syrgas och befinner sig i ett så skört läge i balansen mellan liv och död och det är just en lungsjukdom som är boven så kan ett tvång (vilket är den enda möjligheten mot en patient som inte vill och inte förstår att syrgasen är bra) direkt skapa en reaktion med förhöjd puls och ångest och om kroppen är så svag att den inte klarar det dör patienten av själva uppjagande-situationen. Det får inte någon sjukvårdspersonal bidra till oavsett om en anhörig tycker si eller så.

Så kliniskt så finns det bara två val och de är dåliga båda två. Den anhöriga har inte kompetens att ta in det då hen är emotionell och i förnekelsefas.

Det var antagligen helt rätt att inte tvinga på syrgasmasken och kämpa med patienten i det läget.

Alternativet skulle vara en IVA-plats där man kan bli sövd men det kan finnas klara indikationer från exempelvis röntgen att lungorna har tagit så mycket skada som är oreverserbar att döden är oundviklig och då är det ansvarsfullt att inte lägga in på IVA, och om söva påskyndar döden så är det inte möjligt enligt regelverket. Det var det det kända barnläkarfallet handlade om. Sedan hon satt häktad för att kanske ha gett för mycket lungnande till ett barn i livets slutfas så är det rätt få som fyller på lite extra på morfinet.

Samnytt och Egor Putilov avslöjar så klart ingen sanning utan bedriver i stället medveten påverkansoperation för att få folk att bli arga på staten/samhället för någonting där staten/samhället/sjukvården inte gjort något fel.
Senast redigerad av DirtyDiggerNick 2020-05-11 kl. 21:45.
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Tyvärr kommer de onda alltid att finnas.
Vi ska inte själva bli onda om vi inte är det. Tycker jag.
Så jag tycker man ska undvika att önska sej sånt till dem.
För annars går man över på deras sida.

Så länge de onda i Sverige är majoriteten kommer det fortsätta som nu, tyvärr.

Men jag vägrar bli nedtystad. Vill de tysta ner mig och såna som oss får de fan införa Nordkorea i Sverige.
Annars kommer jag alltid vara här och avslöja alla deras lögner.
För de onda är onda också för att de lever i lögner.
Alla förnekare går runt och bär på en massa lögner. Och trampar på lik.
Jag ska kasta deras lögner i ansiktet på dem, dag efter dag.
De blir tvungna att skapa en armé om de vill tysta ner oss.
Men eftersom de flesta av dem är så jävla fega kommer det förstås aldrig att hända.
Och sanningen ska komma fram dag efter dag.
Förnekarna kommer aldrig få ro.
De får för fan leva med att vi kastar sanningen rakt upp i ansikte på dem.
Sant, problemet är dock att de saknar pondus för att låta lika empatistörda irl som de gör i den här tråden. Om de önskade mig död och pina skulle jag kunna förstå det, men att pissa på oskyldiga människor har de inga problem med..
Citera
2020-05-11, 21:42
Medlem
Citat:
Ni är onda av den enkla anledningen att ni finns bakom valet att inte rädda liv till varje pris.
Det är det som gör er till onda människor.
Ingen god människa hade tillåtit pågå det som pågår.
Så nej, ni är inte onda pga oliktänkande.
Det är för att ert tänk innehåller en stor dos av ondska.

Med det resonemanget är vänstern och de som vill öppna gränserna goda med.
De vill ju bara rädda liv, till vilket pris som helst.
Säger du emot det saknar du all logisk konsekvens. Vilket förmodligen kan stämma...
Citera
2020-05-11, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaback
Men du har en poäng.

Tycker bara att det borde påverka redan. Folk har ju faktiskt slappnat av ett tag nu, och det borde ju märkas mycket mer i Sverige då vi redan har så många smittade. Hoppas jag inte tänker fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in