2020-05-11, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Vill lyfta fram ett tidigare inlägg postat av @letsdoit gällande armeringsjärn som är högst intressant, särskilt som man från utredningshåll har haft misstankar om att ett sådant har använts vid mordet.

Se länk 1 i spoilern och jämför de förstorade rördelarna med skadorna i trädet (bilaga 145, s 247); struktur, form, storlek, kanter. Uppmärksamma särskilt det vänstra övre hörnet på den mittersta skadan i bilagan: cirkelform som omsluts av en vass yttre kant som här har skadat barken - ser ni den?
Samma slags form kan iakttas på några av armeringsjärnen i bild; ett mörkare rundat parti i utkanten av järnet, vilket förmodligen har uppstått som en följd av stångens ojämnheter, den är m.a.o inte slät
Personligen har jag inte tänkt på något annat vapen än armeringsjärn. Han rörde sig kring byggplatser jämt, och väldigt lätt att ta med sig därifrån.
Citera
2020-05-11, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Hej @Carinah78❗

➡ Enligt mig hade jag inte tidigare framfört att den pilske kanin-hövdingen SD skulle dömas till fängelse för det tidigare mordet på L*na Wesstr*m på grund av vederbörande's lögner, det är din egen tolkning utifrån vad du tidigare läst inom mitt skrivna inlägg. Jag rekommenderar dig att läsa på lite bättre innan du svarar.

Tillägg: Att den pilske kanin-hövdingen SD är en stor manipulatör är sedan länge konstaterat, att SD är lögnen's mästare är också för länge sedan konstaterat, var god vederlägg ?

Det finns ett förundersöknings-protokoll att genomläsa för den som är intresserad

Mvh/ @JokerMannen
Det fetade:
Absolut, så är det.
Jag läser in att du inte skulle ha nåt emot att SD skulle kunnat få buras in på livstid bara p g a sin opålitlighet och sin lite udda personlighet.

Det är så jag tolkar det du skriver.
Du ogillar honom. Kanske en aning för mycket i förhållande till vem han är?
Han är t ex ingen dömd mördare. Kanske är han en mördare? Jag vet inte.
Kanske är han en "härads-kanin"? Jag vet inte.

OffT: Kommer att tänka på Gary Larson och 'cat killer'. Känner du till den? Annars sök!
Tycker den passar in väldigt bra här.
På nåt sätt..
Citera
2020-05-11, 21:21
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, blodet kunde ha kommit vid ett annat tillfälle. Men är det sannolikt att hennes blod ska sitta på tvättmaskinens lucka? Då kan man ju säga så även om det hade varit blod i avloppet? de hade ju kontakt och hon kan ha snickrat där?

Vita plastpåsegubben, är ju bara en gubbe av alla gubbar och gummor som finns i ett samhälle. Att just han skulle ha med mordet att göra, det är väl ganska långsökt? O2.10 på natten långt (ca 2 km )från mordplatsen.

Det är väl ganska klart att det är någon som känner Lena som har lyckats lura ut henne. Att någon random dessutom skulle ha gått in på hennes konto mordnatten, vem skulle det kunna vara? Hur lätt är det att göra för vem som helst?

Spelar ingen roll om det är sannolikt eller inte, åklagarna måste bevisa att blodet kommit dit unikt den kvällen/natten annars faller det argumentet.

Det är strunt samma om det är långsökt eller inte, mannen med plastpåsen är inte utredd och befinner sig i närområdet, det nämns ju speciellt i domen att det finns alternativ gärningsman.

Citat:
Leif GW Persson noterar också att Örebro tingsrätts dom är lite speciell på så vis att den skriver att en "alternativ gärningsman inte kan uteslutas".

– Det är inte så vanligt. Men jag ser inga problem med det.

https://www.na.se/artikel/exklusivt-for-na-leif-gw-om-hjarstadomen-bevisen-avgorande-misstaget-aklagarens-dilemma

Nu tror ju jag att TR syftar mer på den skara av män som har passerat revy i FUP men det räcker ju bra med en nisse som vinglar omkring den natten i närheten av mordplatsen, vem var det är ju frågan som är obesvarad.

Visst är det någon som känner BO som lurat ut henne men vem det var har ju inte de lyckats med att visa, alltså finns det tvivel.
Citera
2020-05-11, 21:25
Medlem
Citat:
Kan någon svara på följande fråga ?

Under den då aktuella rättegången mot den pilske kanin-hövdingen SD så spelades bland annat larmsamtalet upp som gjordes under natten gällande Måndagen den 14 Maj år 2018.

Frågan: Varför satt SD och stirrade ned i bordet under hela den tiden som larmsamtalet spelades upp inom rättssalen ?

Mvh/ @JokerMannen

För att han inte för sitt liv kunde begripa hur han haft sån tur att komma undan trots att folk hört skrik och larmat?
Citera
2020-05-11, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om du har rätt i din tro där, så kanske han har nån mänsklig känsla i kroppen i alla fall? I övrigt verkar han inte göra något för nån annan som inte gynnar honom själv. Hans hjälpsamhet i bygden, som var omvittnad, verkar enbart vara för sitt eget egos skull. Han gillar att sola sig i glansen av andras tacksamhet. Att vara solen som dessa Örebroare kretsar kring. Han vill höja sig över mängden och se ner på andra. Och nu är han dessutom frikänd från ett mord han begått.

Hej @Picasso2

Vad som tidigare har kunnat konstaterats var hur den pilske kanin-hövdingen SD utnyttjat L*na Wesstr*m sexuellt och även manipulerat vederbörande samt även därtill hotat LW vid flera olika tillfällen.

Konstaterat var att den pilske kanin-hövdingen SD varit otrogen mot sin maka HD och även manipulerat vederbörande genom lögner av den absolut västra sorten.

När den pilske kanin-hövdingen SD slog sin ena näve av all sin kraft rakt in i gipsväggen och med en sådan okontrollerad kraft att vederbörande skaffade sig en fraktur på köpet och denna händelsen ... framför en av sina döttrar, det säger otroligt mycket om vad SD är kapabel till när vederbörande inte får sin egen vilja fram, eller råkar att bli på lite dåligt humör.

Enligt ovan skrivet vill jag säga, att när den pilske kanin-hövdingen SD befinner sig i en sådan situation där han fullständigt tappar kontrollen av verkligheten, då är SD inte bara farlig för andra utan även för sig själv.

Men även hos den mest råaste, iskallaste, känslolösaste individ imploderas känslosystemet någon gång på ett eller annat sätt vilket jag tro hände genom en tillfällighet hos SD och för en liten kort stund då vederbörande fick lyssna till larmsamtalet.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-05-11, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Ja jag undrar vad Hanna svarar nuförtiden, när han kommer med sina ”det ska bli så bra nu”. Blir nog kämpigt..

Vad faaan försiggår i deras huvuden?!

I dagsläget borde de förbanna sig själva att de valde fel utväg när det fanns betydligt bättre lösningar.
Citera
2020-05-11, 21:30
Medlem
Citat:
Hej @Picasso2

Vad som tidigare har kunnat konstaterats var hur den pilske kanin-hövdingen SD utnyttjat L*na Wesstr*m sexuellt och även manipulerat vederbörande samt även därtill hotat LW vid flera olika tillfällen.

Konstaterat var att den pilske kanin-hövdingen SD varit otrogen mot sin maka HD och även manipulerat vederbörande genom lögner av den absolut västra sorten.

När den pilske kanin-hövdingen SD slog sin ena näve av all sin kraft rakt in i gipsväggen och med en sådan okontrollerad kraft att vederbörande skaffade sig en fraktur på köpet och denna händelsen ... framför en av sina döttrar, det säger otroligt mycket om vad SD är kapabel till när vederbörande inte får sin egen vilja fram, eller råkar att bli på lite dåligt humör.

Enligt ovan skrivet vill jag säga, att när den pilske kanin-hövdingen SD befinner sig i en sådan situation där han fullständigt tappar kontrollen av verkligheten, då är SD inte bara farlig för andra utan även för sig själv.

Men även hos den mest råaste, iskallaste, känslolösaste individ imploderas känslosystemet någon gång på ett eller annat sätt vilket jag tro hände genom en tillfällighet hos SD och för en liten kort stund då vederbörande fick lyssna till larmsamtalet.

Mvh/ @JokerMannen
Du kan ha helt rätt. Absolut. Jag är ingen direkt människokännare och säkert hade jag själv kunnat bli manipulerad av den där mannen. Jag har fortfarande svårt att tro att han har några känslor i kroppen - men som sagt, jag kan inte ens sätta mig in i hur SDs hjärna funkar - den är alldeles för främmande för mig.
Senast redigerad av Picasso2 2020-05-11 kl. 21:33.
Citera
2020-05-11, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Jävlar vilken timing, Columbo-mördarna kan slänga sig i väggen .

Nä då känns det betydligt sannolikare med det där mejlet han fick 23.32 som gjorde att han sedan gick in på datorn.

Du har snöat in på att din egen amatör-utredning ska vara precis det som hänt.

Jag anser att SD visat sig kapabel till lögner, manipulation, radering och lite till. Själva refresh-funktionen är inte det minsta komplicerad att aktivera. Kan han ta reda på hur man försvårar att återställa raderade foton genom att fota nya, så kan han utan nämnvärda svårigheter ta reda på hur Chrome kan auto-refresha.
Det är dessutom en funktion som diverse pc-tidningar tipsar om och vurmar för.
Det var väldigt enkelt både att ta reda på och ladda ner tillägget till Chrome, även för mig som inte använder Google och Chrome.

Jag släpper diskussionen med dig nu, eftersom du inte tycks beredd på att se utan för boxen, och se alternativen.
Citera
2020-05-11, 21:37
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Spelar ingen roll om det är sannolikt eller inte, åklagarna måste bevisa att blodet kommit dit unikt den kvällen/natten annars faller det argumentet.

Det är strunt samma om det är långsökt eller inte, mannen med plastpåsen är inte utredd och befinner sig i närområdet, det nämns ju speciellt i domen att det finns alternativ gärningsman.

https://www.na.se/artikel/exklusivt-for-na-leif-gw-om-hjarstadomen-bevisen-avgorande-misstaget-aklagarens-dilemma

Nu tror ju jag att TR syftar mer på den skara av män som har passerat revy i FUP men det räcker ju bra med en nisse som vinglar omkring den natten i närheten av mordplatsen, vem var det är ju frågan som är obesvarad.

Visst är det någon som känner BO som lurat ut henne men vem det var har ju inte de lyckats med att visa, alltså finns det tvivel.

Men hur ska man kunna bevisa när blod har kommit på någon plast öht?

Det skulle kunna varit då blod lite här och där i badrummet. det kommer ju aldrig gå att bevisa när det kommit dit. De behövde helt enkelt inte städa egentligen, tvärtom riskerade det att verka suspekt.

Är det inte så med indicier? Att var och en inte behöver bevisa att det har med mordet att göra. Men tillsammans med andra bilder det ett mönster?

Knappen i Billys bränntunna bevisade väl inte ensamt att han var mördaren?
Den kunde väl ha kommit dit innan mordet.
Jag såg aldrig att Sammens bevisade mer än ÅH gjorde att Billy hade en jacka med sådana knappar på ett foto innan mordet, precis som SD hade skorna på sig innan mordet.

En del indicier är starkare än andra, men inget visade tydligt och klart ensamt att Billy var mördaren.
Citera
2020-05-11, 21:37
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Hej @Picasso2

Själv klart har du rätt i vad du framfört gällande den pilske kanin-hövdingen SD's känslo-system, SD är en riktigt känslolös och iskall individ, men min käre Picasso, jag tror ändå att SD för ett litet ögonblick fångades in i skuldkänslor när larmsamtalet spelades upp inom rättssalen under den då pågående rättegången.

Mvh/ @JokerMannen

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om du har rätt i din tro där, så kanske han har nån mänsklig känsla i kroppen i alla fall? I övrigt verkar han inte göra något för nån annan som inte gynnar honom själv. Hans hjälpsamhet i bygden, som var omvittnad, verkar enbart vara för sitt eget egos skull. Han gillar att sola sig i glansen av andras tacksamhet. Att vara solen som dessa Örebroare kretsar kring. Han vill höja sig över mängden och se ner på andra. Och nu är han dessutom frikänd från ett mord han begått.

Han har känslor, känslor som fått honom att göra som han gjort. Det han inte har är empati, han har varken medkänsla för andra, skuldkänslor eller kapacitet att i sin värld tilldela de något som helst värde annat än det värde de kan ha för honom. Sexdocka, underlägsen vän, lydigt och beundrande barn etc.
Han har känslor men dessa känslor är av sorten som definierar ett monster. "The monster behind the mask"
Citera
2020-05-11, 21:39
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taamid
Aktiviteten som pågår i 1-2 sekunder på SDs dator ger honom inget alibi, väl?

Krävs inte mänsklig aktivitet för denna, utan det som krävs är ett konto som har dokument Google drive med ojämna mellanrum konstaterar är intakta i avsaknadav mänsklig aktivitet!?! SD hade 400 sådana filer som triggar detta.

Aktivitetsloggarna visar vad som inte skett:
Inte använt webbläsaren, inte öppnat ett mail osv.
Precis så. MrBarnaby har dock lyckats sprida sin trådsanning rätt bra. Han drömmer även om att få bli expertvittne, enligt egen utsago.
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
I dagsläget borde de förbanna sig själva att de valde fel utväg när det fanns betydligt bättre lösningar.
Tror iofs Stefan drömt om mord ganska länge. Han lever ju för att manipulera folk och att bestämma över om någon får leva eller dö, är den ultimata makten.
Senast redigerad av StefanDavidsson 2020-05-11 kl. 21:41.
Citera
2020-05-11, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer

Just den biten har jag svårt att förstå tyngden av och håller med åklagarens kommentar typ att Örebro är full av folk... cirka 155 000 närmare bestämt. Det är klart att det finns folk i rörelse en varm försommarnatt. Vittnet, som jobbar vid Assistancekåren säger i förhör att han brukar ringa polisen och att det är ganska vanligt att han ser folk på motorvägen, t.o.m. på den aktuella sträckan. Tidpunkten för när han ser mannen är drygt två timmar efter LW mördades.

MS ringde polisen, vilket han gör relativt ofta under arbetstid, och informerade om deniakttagelser han gjorde under ett arbetspass.

...

I sitt arbete ser MS ofta personer gå eller cykla längs motorvägen, det sker även längs den aktuella sträckan. Det hör inte till vardagen men är inte heller helt ovanligt.

...

Då MS såg mannen ringde han omgående till polisen. Det gick inte ens en minut från att han såg honom till att han ringde samtalet (kl. 02:10).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in