Citat:
Kanske skam. Vetskapen om att han gjorde bort sig, och hade han satt sin plan i kraft den gången hade han fått betydligt svårare att bortförklara och förklara varför just han såg dessa tre utomeuropeiska unga Vivallamän som lurpassade i skogsdungen efter ett offer. Och hur SD begrep att just ett kvinnligt offer skulle åka illa ut.
Oj wait, ålder? Hudfärg? Kön, en var kanske en kvinna? Hur ska SD kunna komma ihåg sånt efter en så trivial händelse som inte sticker ut från en vanlig kväll?! Bli jagad av ett gäng och ringa polisen, sånt händer väl oss alla titt som tätt, det är väl inget märkvärdigt att lägga på minnet? Berätta det för en polispatrull och en granne som rastar hunden - hur skulle det kunna hjälpa minnet?
Det är ju nästan som att det aldrig hänt.
EDIT: Förlåt, jag tänkte på hans eget samtal, inte det om skriket. Sorry.
Oj wait, ålder? Hudfärg? Kön, en var kanske en kvinna? Hur ska SD kunna komma ihåg sånt efter en så trivial händelse som inte sticker ut från en vanlig kväll?! Bli jagad av ett gäng och ringa polisen, sånt händer väl oss alla titt som tätt, det är väl inget märkvärdigt att lägga på minnet? Berätta det för en polispatrull och en granne som rastar hunden - hur skulle det kunna hjälpa minnet?
Det är ju nästan som att det aldrig hänt.
EDIT: Förlåt, jag tänkte på hans eget samtal, inte det om skriket. Sorry.
Svaret på min tidigare ställda fråga angående varför den pilske kanin-hövdingen SD tittade ned i bordet under den tiden som själva larmsamtalet spelades upp inom rättssalen under den då pågående rättegången, handlar om skuldkänslor,
fakta är att många mördare som sitter i rättegångar och är anklagade för just mord visar sina skuldkänslor vid olika tillfällen genom att fästa sin blick ned mot bordet, bra exemel är Billy Fagerström och det finns många fler exempel där mördare har fäst blicken ned mot bordet när de upplevt skuld och skuldkänslor.
Jag är övertygad om att SD hade skuldkänslor vid det då aktuella tillfället när själva larmsamtalet spelades upp för vederbörande's öron.
Mvh/ @JokerMannen
Ja så kan man ju också se det...