2020-05-04, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsMelankoli
Tack för svar!
Börjar faktiskt bli lite stabilare dag för dag och suget efter opiater börjar släppa mer och mer.
Sover dock som en kratta och städade lägenheten igår och hittade en karta Gabapentin som jag hade utskrivet för ett par år sedan. Slängde dem direkt men på natten i ren desperation tog jag två stycken i syfte att få sova några timmar, det hjälpte helt klart men fick djup ångest över det då det ändå kan räknas som ett återfall på något vis. Hur är det med återfall osv, blir man utesluten direkt eller hur fungerar det?
Jag vet ju iofs inte ens om gabapentin syns på UP men kommer ändå vara ärlig med det då jag vill bli helt ren ifrån allt och ser detta som min bästa chans att rätta till livet.
Men hur är det, syns gabapentin på UP? Och blir man utslängd pga av ett sådant snedsteg?
Tacksam för svar!

Mvh

Det är svårt idag att bli utskriven ur LARO för nått enstaka återfall. Mest kritiskt är väl första 3 månaderna, efter det är det svårt att skicka ut dig om du inte har regelbunda återfall.
Citera
2020-05-07, 23:31
Medlem
Ni som har höga doser buprenorfin, vad är det högsta ni/nån ni känner har? Går det ens få över 32mg? Eller måste man byta till Metadon då?
Citera
2020-05-08, 12:03
Medlem
weedman99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filurenhehe
Ni som har höga doser buprenorfin, vad är det högsta ni/nån ni känner har? Går det ens få över 32mg? Eller måste man byta till Metadon då?

32 e taket, spelar ingen roll om du tar 80mg det är som 32. Kroppen kan inte ta upp mer..

På min mottagning är nog 16 den vanligaste dosen, folk får sällan mer än 24, var mer vanligt förr att ha 32 etc. Jag stod på 24mg men böt till metadon förra veckan, känns riktigt bra!
Citera
2020-05-09, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weedman99
32 e taket, spelar ingen roll om du tar 80mg det är som 32. Kroppen kan inte ta upp mer..

På min mottagning är nog 16 den vanligaste dosen, folk får sällan mer än 24, var mer vanligt förr att ha 32 etc. Jag stod på 24mg men böt till metadon förra veckan, känns riktigt bra!
Receptorerna är fulla när du fått in 3,5-5mg bup i blodet.
Citera
2020-05-09, 20:37
Medlem
Damagedones avatar
Citat:
Fattar vad du menar men tycker ändå att det är onödigt lågt. Ska ha 10 till o med lördag, 20 på söndag sen möte på måndag där vi ska prata om höjningarna blir var 3e dag (som dom lova) eller var 5e..

Men är glad att jag ens fick byta så det är ju värt de även om jag kommer ha några jobbiga dagar.

Själv bytte jag från sub (24 mg) till 30 mg metta sen höjning varannan dag med 10 mg upp till 60 mg. Efter 70 mg fick jag börja ta dalprov och EKG för att kunna höja med 10 mg åt gången och det har tagit rätt lång tid.

Vad står du på nu?
Citera
2020-05-09, 23:04
Medlem
weedman99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damagedone
Själv bytte jag från sub (24 mg) till 30 mg metta sen höjning varannan dag med 10 mg upp till 60 mg. Efter 70 mg fick jag börja ta dalprov och EKG för att kunna höja med 10 mg åt gången och det har tagit rätt lång tid.

Vad står du på nu?

40, 50 på måndag. Från och med nu höjning varje vecka till 70 sen plasma, EKG, läkarmöte för eventuell ny höjning osv. Känns bra

Haft meta förr (110) men har aldrig gett det en ärlig chans utan sidomissbrukat o så, känns ok redan nu.

Funkar du bättre på metan? Vad står du på?
Citera
2020-05-09, 23:42
Medlem
Damagedones avatar
Citat:
40, 50 på måndag. Från och med nu höjning varje vecka till 70 sen plasma, EKG, läkarmöte för eventuell ny höjning osv. Känns bra

Haft meta förr (110) men har aldrig gett det en ärlig chans utan sidomissbrukat o så, känns ok redan nu.

Funkar du bättre på metan? Vad står du på?

Ok.
Ja, jag funkar bättre på metadon och det är första gången som jag är drogfri så här länge frivilligt (sex månader). Jag står på 100 mg nu men ska be om höjning snart. Jag känner att jag behöver en högre dos, mår aldrig bra när jag vaknar t.ex. och jag vaknar oftast tidigt, runt 06.00 sen jag bytte till metadon. Jag har haft sub två gånger tidigare och jag har aldrig haft det här problemet då, att jag vaknar tidigt, antagligen för att jag behöver min dos, men förutom det så mår jag bättre och är inte lika sugen på droger.

Det har nog att göra med att jag är jävligt less på livet jag levt också... det har blivit rätt många år på olika institutioner. Antar att jag har nått min gräns.
Citera
2020-05-09, 23:56
Medlem
weedman99s avatar
Citat:
Ok.
Ja, jag funkar bättre på metadon och det är första gången som jag är drogfri så här länge frivilligt (sex månader). Jag står på 100 mg nu men ska be om höjning snart. Jag känner att jag behöver en högre dos, mår aldrig bra när jag vaknar t.ex. och jag vaknar oftast tidigt, runt 06.00 sen jag bytte till metadon. Jag har haft sub två gånger tidigare och jag har aldrig haft det här problemet då, att jag vaknar tidigt, antagligen för att jag behöver min dos, men förutom det så mår jag bättre och är inte lika sugen på droger.

Det har nog att göra med att jag är jävligt less på livet jag levt också... det har blivit rätt många år på olika institutioner. Antar att jag har nått min gräns.

Ja är lika less jag.. lvm efter lvm, sjukhusvistelser, fängelser och ren jävla misär rakt igenom.

Är jävligt glad art ja fick byta. Mår redan nu på min låga dos bättre psykiskt än vad jag gjorde när jag hade sub.

Det där med att man vaknar tidigt och inte mår så jäkla bra är jätte vanligt. Var så för mig också när jag stod på meta förut. Förhoppningsvis får du höjt tills du känner att du mår ok i 24 timmar om det nu ens är möjligt, var halvdålig på mornarna när jag hade 110 men jämfört med hur man mådde när man gick på varorna så är det ju rena barnleken .
Citera
2020-05-10, 00:07
Medlem
Damagedones avatar
Citat:
Ja är lika less jag.. lvm efter lvm, sjukhusvistelser, fängelser och ren jävla misär rakt igenom.

Är jävligt glad art ja fick byta. Mår redan nu på min låga dos bättre psykiskt än vad jag gjorde när jag hade sub.

Det där med att man vaknar tidigt och inte mår så jäkla bra är jätte vanligt. Var så för mig också när jag stod på meta förut. Förhoppningsvis får du höjt tills du känner att du mår ok i 24 timmar om det nu ens är möjligt, var halvdålig på mornarna när jag hade 110 men jämfört med hur man mådde när man gick på varorna så är det ju rena barnleken .

Ja det hade ju varit det bästa, att må bra fram till nästa dos, men du har rätt i att det inte är några problem alls jämfört med att känna sig dålig på riktigt. Jag känner mig inte dålig på det sättet, du vet precis vad jag menar, men tillräckligt för att jag alltid ska vakna tidigt, oavsett om jag lägger mig kl 22.00 eller 02.00.
Citera
2020-05-10, 18:13
Medlem
weedman99s avatar
Citat:
Ja det hade ju varit det bästa, att må bra fram till nästa dos, men du har rätt i att det inte är några problem alls jämfört med att känna sig dålig på riktigt. Jag känner mig inte dålig på det sättet, du vet precis vad jag menar, men tillräckligt för att jag alltid ska vakna tidigt, oavsett om jag lägger mig kl 22.00 eller 02.00.

Ja jag förstår, hoppas att det löser sig för dig. Alltid haft det jobbigt på morgonen när ja stått på meta, segt. Vet inte om det är en doserings fråga heller..
Citera
2020-05-10, 18:55
Medlem
Damagedones avatar
Citat:
Ja jag förstår, hoppas att det löser sig för dig. Alltid haft det jobbigt på morgonen när ja stått på meta, segt. Vet inte om det är en doserings fråga heller..

Funderar på att kanske lägga till någon sömnmedicin. Står på quetiapin och melatonin nu. Har alltid käkat bens innan så det kanske vore bra att testa med att lägga till en sömnmedicin nu när jag är ren.
Citera
2020-05-11, 19:27
Medlem
Jag har precis börjat på laroprogrammet nu i Maj och frågade om jag kunde få sk grönt kort till tandläkaren. Men fick svaret att man inte fick det längre. Vad är det som gäller nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in