2020-04-29, 11:59
Medlem
Charliework86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djungle
Om de hade tillåtet folk att röka så hade många slutat supa och trixa med pix osv. Nån joint på kvällen är en räddare för mig i alla fall.

Så jävla sant..
Citera
2020-04-29, 16:07
Medlem
weedman99s avatar
Fick min första dos meta idag, gick över från 24mg sub fick 12mg igår sen meta från o med imorse. Men får bara 10mg sen höjning med 10 var 3e dag. Är inte detta extremt lite? Ställdes in på meta förra gången jag hade laro och kom då från LVM och var ren men fick då börja på 30 sen höjdes jag med 10 varje vecka tror det jag var. Tror ni jag kommer hålla mig frisk nu i början?

Såg diskussionen ang alkohol och på min mottagning i mellan Sverige är det inte tillåtet, folk dricker ju ändå men vet att man kan få halvdoser osv. Typ alltid varit så sålänge jag har gått här och då har jag gått laro till o från här sedan 2011.
Senast redigerad av weedman99 2020-04-29 kl. 16:17.
Citera
2020-04-29, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weedman99
Fick min första dos meta idag, gick över från 24mg sub fick 12mg igår sen meta från o med imorse. Men får bara 10mg sen höjning med 10 var 3e dag. Är inte detta extremt lite? Ställdes in på meta förra gången jag hade laro och kom då från LVM och var ren men fick då börja på 30 sen höjdes jag med 10 varje vecka tror det jag var. Tror ni jag kommer hålla mig frisk nu i början?

Såg diskussionen ang alkohol och på min mottagning i mellan Sverige är det inte tillåtet, folk dricker ju ändå men vet att man kan få halvdoser osv. Typ alltid varit så sålänge jag har gått här och då har jag gått laro till o från här sedan 2011.

Ja det va lågt att börja på 10mg om du stått på 24mg sub, men dom kanske va försiktiga med tanke på att du klev över från hög dos sub ganska tätt inpå mettan? Så du inte skulle få nån akut abstinens.
Citera
2020-04-29, 18:28
Medlem
weedman99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filurenhehe
Ja det va lågt att börja på 10mg om du stått på 24mg sub, men dom kanske va försiktiga med tanke på att du klev över från hög dos sub ganska tätt inpå mettan? Så du inte skulle få nån akut abstinens.

Fattar vad du menar men tycker ändå att det är onödigt lågt. Ska ha 10 till o med lördag, 20 på söndag sen möte på måndag där vi ska prata om höjningarna blir var 3e dag (som dom lova) eller var 5e..

Men är glad att jag ens fick byta så det är ju värt de även om jag kommer ha några jobbiga dagar.
Citera
2020-05-01, 02:53
Medlem
Hej!
Har nyligen påbörjat min behandling genom LARO, får just nu 12mg Suboxone om dagen och höjning blir i nästa vecka. Dock så känner jag inte alls att buprenorfin funkar bra för mig, har konstant sug både fysiskt och psykiskt, återfallet känns närmre och närmre. Saken är även den att jag under ett par år självmedicinerat på subb men har ändå alltid återfallit i missbruk trots det. Av erfarna här, fungerar metadon bättre än Buprenorfin rent generellt?

mvh
Citera
2020-05-01, 04:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsMelankoli
Hej!
Har nyligen påbörjat min behandling genom LARO, får just nu 12mg Suboxone om dagen och höjning blir i nästa vecka. Dock så känner jag inte alls att buprenorfin funkar bra för mig, har konstant sug både fysiskt och psykiskt, återfallet känns närmre och närmre. Saken är även den att jag under ett par år självmedicinerat på subb men har ändå alltid återfallit i missbruk trots det. Av erfarna här, fungerar metadon bättre än Buprenorfin rent generellt?

mvh

Om bup funkar och man inte tar några återfall så är det bättre.

Jag själv tycker bup är ett äckligt gift, men metadon är bara bättre för man åker inte på nån krock och det är en mysigare opioid med mer värme.

Metadon kan dock ge värre biverkningar som att man går upp 30kg på ett halv år, massa svettningar och ens testoproduktion stoppas helt.

Det är som att välja mellan pest eller kolera, pick your poison😱☠️
Citera
2020-05-03, 14:19
Medlem
Tack för svar!
Börjar faktiskt bli lite stabilare dag för dag och suget efter opiater börjar släppa mer och mer.
Sover dock som en kratta och städade lägenheten igår och hittade en karta Gabapentin som jag hade utskrivet för ett par år sedan. Slängde dem direkt men på natten i ren desperation tog jag två stycken i syfte att få sova några timmar, det hjälpte helt klart men fick djup ångest över det då det ändå kan räknas som ett återfall på något vis. Hur är det med återfall osv, blir man utesluten direkt eller hur fungerar det?
Jag vet ju iofs inte ens om gabapentin syns på UP men kommer ändå vara ärlig med det då jag vill bli helt ren ifrån allt och ser detta som min bästa chans att rätta till livet.
Men hur är det, syns gabapentin på UP? Och blir man utslängd pga av ett sådant snedsteg?
Tacksam för svar!

Mvh
Citera
2020-05-03, 15:38
Medlem
weedman99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsMelankoli
Tack för svar!
Börjar faktiskt bli lite stabilare dag för dag och suget efter opiater börjar släppa mer och mer.
Sover dock som en kratta och städade lägenheten igår och hittade en karta Gabapentin som jag hade utskrivet för ett par år sedan. Slängde dem direkt men på natten i ren desperation tog jag två stycken i syfte att få sova några timmar, det hjälpte helt klart men fick djup ångest över det då det ändå kan räknas som ett återfall på något vis. Hur är det med återfall osv, blir man utesluten direkt eller hur fungerar det?
Jag vet ju iofs inte ens om gabapentin syns på UP men kommer ändå vara ärlig med det då jag vill bli helt ren ifrån allt och ser detta som min bästa chans att rätta till livet.
Men hur är det, syns gabapentin på UP? Och blir man utslängd pga av ett sådant snedsteg?
Tacksam för svar!

Mvh

Tjena, ja fan shit happens. Gaba syns på analys om dom söker efter just det.. Men det är nog rätt lugnt, torskat på de själv då jag försökt boosta min lyrica med det men fick en tillsägelse bara. Var ärlig så är de chill.
Citera
2020-05-03, 21:21
Medlem
Går till LARO och får 16 mg suboxone dagligen. Någon som vet om detta är en normal mängd för tidigare H missbrukare? Varför får vissa metadon?
Citera
2020-05-03, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Driffdruff
Går till LARO och får 16 mg suboxone dagligen. Någon som vet om detta är en normal mängd för tidigare H missbrukare? Varför får vissa metadon?

Ja det är en relativt normal dos, mellan 8-24(32 ibland) mg är standard.
Svårt att svara på varför vissa får metadon, dels är det vissa gamla rävar som får.. Folk som misslyckats med allt annat, sedan en del andra som inte trivs med subben kanske tjatar sig till det..finns nog inget allmänt svar på den frågan utan det beror på klinikens policy, läkare och vad det är för sorts klient, vårdhistoria mm..
Citera
2020-05-03, 22:23
Medlem
weedman99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driffdruff

Det är inte alls en ovanlig dos, oftast ligger folk på mellan 12-24, ibland mer och ibland mindre beroende på vilket team du har etc. Flera på min mottagningligger nere på 8..

Kan bara tala för mig själv men ja har meta för att suben inte fungerar på mig.. Haft sub till o från sedan 2011 och det har slutat med samma katastrof varenda gång (sido missbruk, utkastning o oftast ett lvm). Metan tar bort suget bättre för mig och tycker det är lättare att hålla mig ifrån benz när jag har meta. Precis bytt till meta från sub, andra gången jag står på det nu och hoppas verkligen det går bra denna gången.

Funkar du på bup så är det ju det bästa, hemska biverkningar på meta
Senast redigerad av weedman99 2020-05-03 kl. 22:28. Anledning: Stavfel...
Citera
2020-05-03, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weedman99
Det är inte alls en ovanlig dos, oftast ligger folk på mellan 12-24, ibland mer och ibland mindre beroende på vilket team du har etc. Flera på min mottagningligger nere på 8..

Kan bara tala för mig själv men ja har meta för att suben inte fungerar på mig.. Haft sub till o från sedan 2011 och det har slutat med samma katastrof varenda gång (sido missbruk, utkastning o oftast ett lvm). Metan tar bort suget bättre för mig och tycker det är lättare att hålla mig ifrån benz när jag har meta. Precis bytt till meta från sub, andra gången jag står på det nu och hoppas verkligen det går bra denna gången.

Funkar du på bup så är det ju det bästa, hemska biverkningar på meta

Blir man bäng på meta lr det är precis som med sub. Att man känner en energikick under dagen men suget kmr på kvällen? Vad är biverkning på meta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in