2020-05-10, 22:22
Medlem
PumpkinKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Jag korade SVT som vinnare redan innan finalen ens börjat. Hur skulle de kunna misslyckas då finalparet var en kvinna och en neger? Spela ju egentligen inte någon roll vem som vann då det blev enligt deras genuslag och värdegrund. Topp vore väl en ung homo negress som tillber Allha!
Men snälla nån, håll klaffen for fan. Är gubben ledsen för att en vit man inte vann en tävling i tv? Snyft, snyft.
Citera
2020-05-10, 23:22
Avslutad
Väntad vinner ändå! Han la ju av precis innan MM! Kim är ändå min mästarnas mästare
Citera
2020-05-11, 00:03
Medlem
.Mortimer.s avatar
Synd att Henrik gjorde bort sig helt på pusslet i stafetten, hade trott på honom och Frida i sista finalen då Tornéus känns fruktansvärt oskön, bitter och osympatisk. Hade varit nöjd oavsett vem av de två som hade vunnit. Synd att Frida sen gjorde bort sig i sista finalen och kastade staven i kedjan för hårt så kedjan böjde sig och då inte nådde pinnarna som skulle ner. Hon var överlägsen Tornéus fram till det. Trist avslutning på en annars helt ok säsong.
Citera
2020-05-11, 00:08
Medlem
Synd att Frida inte kunde hantera stavarna på slutet. Hon satte fälleben för sig själv. Jag är besviken, jag hade velat se henne som vinnare. Det hade varit en fin avslutning på helgen.
Citera
2020-05-11, 01:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fegen
Synd att Frida inte kunde hantera stavarna på slutet. Hon satte fälleben för sig själv. Jag är besviken, jag hade velat se henne som vinnare. Det hade varit en fin avslutning på helgen.
Håller med , man ville minst att torneus skulle vinna! Känns sjukt oskön
Citera
2020-05-11, 02:13
Medlem
twoeggss avatar
Jag hör väl till gardet som uppskattar när det blir tävling på riktigt och inte bara ploj och gratis semesterkänsla över hela programmet. Efter att ha sett alla avsnitt måste jag ändå säga att årets uppställning med några få undantag var riktigt stark. Det kvittar om de tävlande la ned karriären dagen innan inspelningarna så länge de visar lite vinnarskalle. Henrik Windstedt överraskade mig positivt och hade gärna sett honom ro hem bucklan. Michel och Frida är duktiga idrottare, men inga personliga favoriter direkt. Men nu blev det som det blev. Grattis till Michel.
Senast redigerad av twoeggs 2020-05-11 kl. 02:17.
Citera
2020-05-11, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Jag hör väl till gardet som uppskattar när det blir tävling på riktigt och inte bara ploj och gratis semesterkänsla över hela programmet. Efter att ha sett alla avsnitt måste jag ändå säga att årets uppställning med några få undantag var riktigt stark. Det kvittar om de tävlande la ned karriären dagen innan inspelningarna så länge de visar lite vinnarskalle. Henrik Windstedt överraskade mig positivt och hade gärna sett honom ro hem bucklan. Michel och Frida är duktiga idrottare, men inga personliga favoriter direkt. Men nu blev det som det blev. Grattis till Michel.

Tycker själv det är mycket mer spännande med folk som har lite distans till sin karriär. Om inte annat blir det väldigt fånigt när fullt tränade elitidrottare ska möta sådana som är 5+ år från avslutad karriär.
Citera
2020-05-11, 13:02
Medlem
Frida kommer ha 90-graders-rekordet länge åtminstone skulle jag gissa.
Citera
2020-05-11, 13:05
Medlem
Topplocks avatar
Synd att Frida inte vann..
Citera
2020-05-11, 13:06
Medlem
Stackas avatar
Gällande diskussionen kring när deltagare har avslutat sin karriär...

Tycker det är bra att de slänger in pussel, kastövningar och dylikt så att det krävs att man är bra på lite av varje för att vinna. Kim rök på att han hoppade över ett moment (även om han haft foten innan tidigare så var det en risk att hoppa över det nästa gång), Henrik på att han var kass på pussel och Frida på att hon tabbade sig i svingdelen. Värdig vinnare i slutändan, även om jag hejade på Henrik och Kim.
Citera
2020-05-11, 15:06
Medlem
kinky_Ms avatar
Skall det vara så här kan de lika gärna ta in fortfarande aktiva idrottare.
Varken Torneus eller Hansdotter borde varit med. Inte deras fel med men dålig känsla hos SVT.
Finns det inga andra?
Citera
2020-05-11, 19:22
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storbob
Tycker själv det är mycket mer spännande med folk som har lite distans till sin karriär. Om inte annat blir det väldigt fånigt när fullt tränade elitidrottare ska möta sådana som är 5+ år från avslutad karriär.

Jag tycker inte det är något problem. Är ju bara kul när någon som varit borta från idrotten i 10 år men som tränat bra på egen hand slår någon som nyss avslutat karriären. Det visar att man kan fortsätta ta hand om sig och träna även om karriären är över. Sen spelar ju såklart åldersskillnad in, men det finns ju exempel på deltagare som ser ut att knappt rört sig och bara käkat chips senaste 20 åren som åker ned. Det blir bara plojigt med tävlingar då i min mening. Visst man skulle ju kunna utesluta nyss aktiva, men då måste man sätta en gräns vid säg 5 år och hålla sig till det. Jag tycker det förtar lite av det roliga och underdogperspektivet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in