Citat:
Ursprungligen postat av
cheezy
Funderar p att ska skuldsanering. Har 600-700 tusen i skulder och klarar helt enkelt inte av att betala dom. Har redan skulder hos kronofogden och mnga frelggande. Nu har jag ett par frgor.
Vad r bst fr mig? Att anska om skuldsanering eller bara lta det vara och lta kronofogden ta pengar av mig nr jag fr summor insatta p bankontot?
Lste runt lite p deras sida och de skriver att de gr ut med fallet till tidningarna nr de inleder en underskning angende skuldsanering. Gller det alla?
Beror helt p hur skulden uppkommit ..om du har personer som kan hjlpa dig med anskan ..jag sjlv hade min social sekreterare som sktte mycket . Han kan vilka rttigheter jag har . Rek oavsett och ska hjlp hos socialen eller en skuld rdgivare eller liknande. Men som sagt . Omjligt att sga p rak arm om du fr skuldsanering.
Sedan beror de ven p inkomst..sjukdomar ( add / ADHD bla ) som kan gra att man brister i impulskontroll .
Pengar gr inte oss lyckliga ..jag har levt p existensminimum lnge och skuldsanering idag..lngesedan jag mtt bttre. Jag vet att ngon tar hand om mina pengar som har koll p saker och ting ..han gr mig veckopeng 🙂