2020-05-10, 13:07
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Honeyfly skrev att hen satt med många STUDIER som visar att munskydd stoppar luftburet virus.

Du länkar till olika sidor som bl a säger att:

"Homemade masks are not medical devices and are not regulated like medical masks and respirators. Their use poses a number of limitations:

- they have not been tested to recognized standards

Vad vill du säga med detta?

Att hemmagjorda munskydd inte är standardiserade är en korrekt observation.

Om du tittar noga så ser du att alla länkar kommer från The Lancet-artikeln som är överst i listan.
Citera
2020-05-10, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Inget land bör prata om något annat lands agerande, inte så här tidigt, eller jo ett lands agerande bör diskuteras och det är Brasiliens, men absolut vi är inte i mål än men vissa saker har Tegnell faktiskt haft rätt om så han bör kanske inte vara helt tyst.
Som jag skrev innan i min tidigare post.
Ett stort misslyckande är vad det är oavsett om det visar sig att flockimmunitet är det bästa valet.
Men man hade behövt stänga ner tidigt för att ta i tu med smittan och rusta sjukvård säbo och sen öppnat upp igen.
Grekland som har samma antal invånare som Sverige har 150 döda något som Sverige kommer upp i på 2 dagar.
Nej du Sverige har gjort fel. De har inte skyddat någon och inte gjort något åt det hela. Slappkukar som styr och retards.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagvillhatvacheese
Vad tror ni dödsantalet kommer vara nästa vecka? Minskat?
Totala antalet kommer ju att öka..men med deras idiotiska stapeldiagram kan dom hävda att det ser bra ut.
Och det minskar.
Dom skulle haft en stapel som går rakt upp bara som fylls på med kända dödsfall dag för dag.
Allt snack om platåer kan man också få om man gör ett genomsnitt från 1 februari på dödsfall..då får man en helt rak linje som ser kanon ut.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyfly
ska vi prata fakta, gärna för mig.
Sveriges strategi är fullkomligt idiotisk och det baserar jag på antalet döda och smittade, se bara till de övriga nordiska länderna där man faktiskt agerade mot smittan, jämför resultaten och fakta som visar på att det är som jag säger.

Övriga norden kommer få Sveriges siffror också om några månader. Så fort man bryter lockdown ökar det. Och inget land kommer köra lockdown i 1.5 år.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Hur många ska tappa försörjningen och tvingas tigga pengar av staten för att kunna sätta mat på sina bord och ha tak över huvudet? I USA är det just nu över 30 miljoner. Du kanske tycker att det är mysigt med soppköer? Bara för att du inte tycker att det ör konstigt att leva på statens allmosor så innebär det inte att alla är ok med det.

30 milj arbetslösa på 331 milj invånare blir 9,1 % arbetslösa.
Arbetsförmedlingen i Sverige räknar med 14 % arbetslöshetshet i september i Sverige !!
Du behöver gå över ån ......
Citera
2020-05-10, 13:09
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Calle gillar inte att man pratar om andra länder verkar det som. Som om inga andra länder pratar om Sverige?
Handlar väl mest om politiska dårar som kritiserar varandras ageranden medan viruset härjar fritt.
Alla sätter sig på höga hästar, klappar sig förnöjt på sina upplåsta magar, rapar, skiter och kastar skit på varandra.

Men håller med Bildt. Sätt grimman lite hårdare på Tegnell. Regeringen skall träda fram och prata mest om viruset och hur det påverkar oss alla, fan inte om vem som agerar bäst medan människor dör.
Vad vill de. Ha beröm för sina insatser innan krisen är över. Vänta på att Gudförklaras.
Jävla dårar alla.
Citera
2020-05-10, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
hon var ett riktigt monster som trakasserade anställda på sitt kontor i EU.
Hon var väl EU parlamentariker för S eller nåt.

säger väl en del om Carl Bildt vilket monster till livskamrat han valt.

Ja, de passar ihop.

Totalt verklighetsfrånvända brackor.

Det är synd Bildts period som statsminister är bortglömd. Lokal invandrarinriktad errorism (Lasermannen etc) var lite för mycket för Calle.

Bla..

Coronakrisen blottar fö mycket skit, inom stat, landstingen och vårdkedjorna. Och klassamhället ska vi inte glömma.

Det är ju de svagaste som tar smällen.

Överklassakademikern Tegnell tycker nog att detta är en intressant period i arbetslivet.

Jag är inte rädd, säger han.

Jaha, Mr Högavlönad

Du och de dina klarar sig nog.
Citera
2020-05-10, 13:10
Medlem
RoyalTrashs avatar
Citat:
Men du fattar väl att inte ens Sydkorea kan bestämma att folk inte får sexa och supa och hångla för alla framtid?

Klart jag fattar det och har aldrig påstått det du säger. Däremot verkar de ju ha stängt nattklubbarna nu om man ska tro vad folk skrivit här, och det var nattklubbar i dagsläget vi snackade om.
Citera
2020-05-10, 13:11
Medlem
Honeyflys avatar
Citat:
När du har spunnit halvvägs en maraton kan du då prata om resultatet?
jag siar inte om framtiden utan ser till hur det förhåller sig idag. Och resultatet är en katastrof!
med ett lågt räknat snitt på 30 döda per dygn så kommer vi att ha upp mot 6,000 döda i augusti.
så långt kan jag sträcka mig i att prata om framtiden, den ser bedrövlig ut och med nuvarande strategi eller vad man ska kalla det för så kommer den att skörda många liv helt i onödan.
Citera
2020-05-10, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pejpen
Du ställer många bra frågor. Jag kan inte ge svar på alla, men på din sista ang. varför vi inte isolerar de smittade så tror jag svaret är enkelt, och har även kommunicerats av FHM. Det är för resurskrävande att testa alla. Teoretiskt vore det väl det bästa men om man funderar på det ur ett praktiskt perspektiv så inser man vidden av det.

Ja den svenska avsaknaden av åtgärder kan enkelt forklaras: man har monterat ned samhället till den grad att det helt inte finns praktisk möjlighet att införa några åtgärder överhuvudtaget.

Om man skulle isolera smittades tex, var skulle de bo, vem skulle komma med mat och se till dem 3gge per dag, testa dem osv. Dessa personer finns inte. Och det finns inga tester.
Citera
2020-05-10, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja? Jag påstår inte att de är identiska.

Nej men du antyder att den genetiska differensen är så liten att den gör att att SARS-CoV-1 skulle vara någon form av referens för hur och vad SARS-CoV-2 orsakar för symptom och effekter.

Vilket så klart inte stämmer.
Citera
2020-05-10, 13:14
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Vet att detta är ZH men läser inte tyska.

https://www.zerohedge.com/geopolitical/china-asked-who-delay-pandemic-announcement-deny-human-human-transmission-german

Kina fick WHO att hålla tyst ett tag, man påverkade aktivt WHO att göra tvärtemot vad världen betalar dom för att göra.

Och Kina som fick en stor tjänst betalar väldigt lite till WHO.

Who är obsolet.

Hoppas kina får sanktioner mot sig snart
Det här kommer säkert att utredas ordentligt i efterhand. Om WHO går Kinas ärenden så är det fruktansvärt illa.

Frågan är om vi i de stora lagren av våra samhällen någonsin får reda på sanningen. Känslig politik - vem vågar reta upp Kina (eller liknande stora stater med mycket makt) i någon större omfattning? Vilka skulle konsekvenserna bli?

Vore bra om ursprunget till viruset kunde faställas till att börja med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in