Citat:
Ursprungligen postat av
Ola Schubert
Bara för att vetenskapsmän och vetenskapligt skolade personer kan vara oense och ibland ha fel så betyder inte det att man bör lyssna på valfri tomte på flashback eller på internet i allmänhet och ta dennes "rön" på allvar. Däremot så bör man vara uppmärksam på människors oro och ta dem på allvar.
Det gör jag inte heller. Men detta som Giesecke sa ("blind höna hittar också ett korn") om att det revvar upp immunförsvaret mer att gå igenom den riktiga sjukdomen, än att ta vaccinet, är antingen sant. Det har jag läst från vissa experter i immunologi också. Att kvicksilver är ett gift är inte heller någon omvälvande kunskap...
Det jag försöker säga är, att Socialstyrelsens och Folkhälsomyndighetens råd och rekommendationer, inte behöver vara det bästa i rent medicinskt hänseende. För det finns alltid en politisk aspekt med i bilden. T.ex. rekommenderar WHO amning i två år, men Socialstyrelsen (sist jag kollade, men jag tror inte att det ändrats) i sex månader på heltid, och sedan möjligen på deltid spädbarnsåret ut. Det är så uppenbart att detta råd inte är grundat i vad som är bäst för barnet, utan att man har vägt in politiskt korrekta aspekter, som att föräldrarna ska kunna dela på föräldraledigheten.
Samma gäller ju med våra 18 veckor med fri abort och tre veckor till som i praktiken är nästan fri den också, eftersom Socialstyrelsen beviljar 90 procent av alla ansökningar. Nästan alla andra länder som har fri abort överhuvudtaget, har satt gränsen till tolv veckor, och det finns många goda vetenskapliga och medicinska skäl till att gränsen ska gå där. Men här sätter vi förstås en egen gräns, för att det är viktigt för att feministerna har många månader på sig att bestämma sig för, om de ska avliva sina foster...
När man lyssnar på våra "experter" måste man ALLTID fråga sig vad de har för agenda! Och sedan bestämma själv!