Citat:
Ursprungligen postat av
Solglittret
Nja att kollektivt ta del av vetenskap och beprövad erfarenhet och bete sig vettigt är ju egentligen inte tvång. Bara sunt förnuft.
Att man inte prövar käka flugsvamp är ju något som de flesta låter bli utan att det är förbjudet. Precis som att tvätta händerna och hålla 1,5 meters distans just nu.
Det är bra råd från dem som tagit del av väldigt mycket mer fakta och studier än vanliga Svenssons hinner med eller klarar av. Dit hör även den rekommenderade vaccineringen enligt barnvaccinationsprogrammet. Flum, ”kolloidalt-silver” och ”el-allergi” tänk att låta bli.
Det viktigaste när man inte är expert själv i varje specifik fråga, är nog att kunna sålla och värdera i informationsflödet. Media vill faktiskt tjäna pengar på annonsintäkter från klick och lösnummer och skriver därför gärna stora svarta lockande skrämselrubriker. Det kommer alltid finns berättelser från folk som hittat en ”genväg” till sjukdomsbot och bättre hälsa. Som apotekaren i Indien som dog av sin egen ”anti-Corona” cocktail. Men det är oftast inget som fungerar.
Jag tror på att "be om råd men bestämma själv". Och det borde Löfven också ha gjort, i coronafrågan. Även bland "experter" finns det ju olika uppfattningar, olika "skolor". Det är få vetenskapliga frågor som är så enkla att avgöra, som att "om man hettar upp en stång av DEN metallen, så utvidgas den SÅ mycket". Mycket är också politiskt influerat. När Tegnell tillsattes, så var det öppna gränser, globalism och mångkultur som gällde. En lika duktig eller duktigare smittskyddsläkare, hade inte fått jobbet om han t.ex. hade sagt att han tyckte att gränser ska hållas så stängda som möjligt, för att undvika att få in smittor i Sverige...
På samma sätt skulle inte Agnes Wold ha fått sin professorstjänst, och få sitta i Expressen och sprida sina uppfattningar minst en gång i veckan, om hon inte hade förespråkat de politiskt korrekta åsikterna: barn ska vara på dagis och i skolan, mammor ska absolut inte vara hemma med sina barn, mammor och pappor ska dela lika på föräldraledigheten, sena aborter är något positivt som vi ska erbjuda i Sverige, amning är inte nödvändigt, och speciellt en längre amningstid skadar jämställdheten, yada yada...
Det var för övrigt läkare som skrev ut Neurosedyn/talidomid också. Det skulle vara SÅ bra för både mor och barn, för mamman blev så lugn i nerverna av det, och det var garanterat ofarligt för fostret... Här bör man också påminna om svinisvaccinet som stressades fram och prackades på folket (det var också Tegnell), och som slutade i narkolepsi för en massa barn och unga. Mina kids och jag tog det inte. Är SÅ nöjd med det beslutet. Min dotter har inte tagit Gardasil heller...