2020-05-13, 21:56
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
100 000, vore intressant att höra vad övriga alarmister säger om den siffran?
Kom igen, stödjer ni det påståendet eller inser ni det absurda i just den siffran.
Tystnad betyder att ni är för fega att svara.

Min väldigt ungefärliga gissning var tidigt att vi skulle få över 30000 döda i Sverige. Det blir också så räknat på befolkningen, bl.a. med Englands beräknade 250000 döda om de inte skulle ha stängt ned. Detta i förhållande till Sveriges folkmängd.
Bromsar man så kan det förhoppningsvis bli färre.
Gör man inget öht, alltså fortsätter på den inslagna vägen så kan det mycket väl bli betydligt fler.
Citera
2020-05-13, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Med en dödlighet på 0,5-1% så kan dödstalen knappast komma upp i 100k hur mycket man än anstränger sig. Det mesta beror på om och när det kommer ett vaccin. Kommer det redan till hösten kommer Sverige klara sig med ytterligare 5-10k döda. Kommer det långt senare eller inte alls och vi får gå hela vägen till naturlig flockimmunitet på 50+% så kommer vi, helt logiskt att få någonting i stil med 25-75k döda (beroende på faktisk mortalitet och faktiska andelen smittade).

Jag tror ett vaccin är minst ett år fram. Men här är jag endast glad att ha fel.
Antal döda är galet svårt.
10-20000 skulle jag kunna tänka mig det kan rusa till om vaccin dröjer ett år eller två.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
147 nya dödsfall registrerade idag, högsta siffran på länge. Det går bra nu. Samtidigt rapporteras det att svenskarna nu struntar i alla påbud i allt högre utsträckning. Man har helt enkelt tröttnat.

Utrikesministern röt också till idag: "De länder som öppnar sina gränser måste göra det för alla EU-länders medborgare, annars är det taskigt!" (hon är rädd för det som givet kommer att ske, att Sverige nu fryses ut när övriga Europa kan öppna upp).

Tegnell har samtidigt upptäckt något fantastiskt. Just på flyg så smittar inte viruset!
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/pLqjMR/tegnell-om-flygbolagens-krav-pa-munskydd-forstar-det-inte

Han förstår inte varför flygbolagen säger att passagerare ska använta munskydd. Tegnells argumentation: "det finns inget fall av covid-19 som har uppstått på flyg, som man har kunnat hitta i Europa". Mannen är galen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Vaccin har jag ej hört något om att det ej ska kunna fungera i framtiden.
Det vore nyheter för min del.

Vaccin ger aldrig 100-igt skydd och det finns fortfarande inget vaccin mot Coronavirusts föregångare Sars som kom runt 2002,, så håll inte andan..
Citera
2020-05-13, 21:58
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Svänga? Det vore ju att erkänna att man hade fel.
Nej, full fart rakt in i isberget.

Fan vad jag är less på den här typen av idéer. No offence.

Varför skulle man inte kunna erkänna att man haft fel? Det är ju en helt sjuk tanke.
Citera
Medlem
321js avatar
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7472857

"– Världens rikaste länder har börja välja ut vilka patienter som ska få vård och vilka som inte ska få vård. Det på grund av att det finns brist på sjukhussängar, respiratorer, ingen rätt utrustning och ingen medicinsk personal. Den här så kallade svenska modellen, en darwinistisk modell, har vi inte ens tänkt tanken på att införa."
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Min väldigt ungefärliga gissning var tidigt att vi skulle få över 30000 döda i Sverige. Det blir också så räknat på befolkningen, bl.a. med Englands beräknade 250000 döda om de inte skulle ha stängt ned. Detta i förhållande till Sveriges folkmängd.
Bromsar man så kan det förhoppningsvis bli färre.
Gör man inget öht, alltså fortsätter på den inslagna vägen så kan det mycket väl bli betydligt fler.

Uppskattar ditt svar.
För mig är tron snarast att 30 k vore taket om vaccin dröjer två år.
Citera
2020-05-13, 21:59
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Ursäkta, jag kan precisera att vi leder dödsligan i norden med råge. Länder vi faktiskt ska jämföras mot och inte befolkningstäta länder som Spanien, Frankrike eller Belgien.

Förväntat och vadå? Sjukt är svaret.

Har du tänkt på att FHM aldrig någonsin sagt att prio är att rädda liv?

Jo, men inte bara på kort sikt utan också på lång sikt. FHM tänker, tack och lov, längre än näsan räcker.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Men vad är bäst?

Fick jag bestämma så skulle man stänga allt nu. Bättre sent än aldrig.
Det ger tid att handla, isolera viruset, ta hand om smittade, hejda spridningen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
I Madrid visar undersökningen att bara 11.3% har antikroppar trots att 0.32% avlidit

Ok, har man funnit att av Madrids smittade har 0,32% avlidit?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Men tom britton hävdar att vi når flockimmunitet redan i maj?
Men Spanien så var endast 5% immuna.

Vad vet tom britton som inte världens forskare vet om detta virus?

Han vet att det väntar en 3a mitt i stan som present från Löfven för att han hjälper till att hålla cirkusen igång.
Citera
2020-05-13, 22:00
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Mannen är galen.
Fullständigt sinnessjuk men vad ska man säga om dem som låter honom hållas? Sverige är uppenbarligen ett dårhus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in