Citat:
Ursprungligen postat av
matrix-191
Kommer det att dö flest människor av coronaviruset eller åtgärderna för att skydda människor från viruset? Många u-länder är ju beroende av mat och medicine från väst för att överleva.
- Dom fattiga länderna har skapat sitt eget elände. Trots att dom fattiga länderna har varit beroende av bistånd från västländer, så har dom fortsatt att öka befolkningens antal i fantastisk hastighet. Det är olämpligt, och det är farligt. När västländerna själva råkar ut för en kris, så blir det svårt för västländerna att fortsätta donera bistånd till omvärlden.
Hur ska västländerna göra? Ska västländerna offra sina egna medborgares liv för att hålla ekonomin igång, för att på så sätt kunna fortsätta att skicka bistånd till fattiga länder? Ett sådant förfarande skulle innebära att västerlänningar offrar sina egna liv för att rädda liv i fattiga länder. Ett sådant agerande skulle vara emot all vettig moral. Är västerlänningarnas liv inte värda mer än att dom kan offras för att västländerna ska ha råd att fortsätta skicka bistånd till länder som själva har skapat sin egen fattigdom?
Citat:
Ursprungligen postat av
shivashambo
Jag citerar ett inlägg som du kapade och redigerade till något annat din snuskhummer, haha.
- Det var inte min avsikt att förvränga ditt citat. Jag citerade dom meningar som jag svarade på, och raderade resten.
Citat:
Ursprungligen postat av
shivashambo
Du fantiserar som en sexgalning medan andra njuter av varandra.
- Gambia brukar förknippas med kvinnliga sexturister från Europa. Sexturism medför en risk för könssjukdomar. Resenärer med sådana sjukdomar bör identifieras, för att förhindra att smittan sprids i Sverige. Däremot behöver man inte bekymra sig allt för mycket för Covid-19 beträffande resenärer från Gambia. Gambia har lyckats anmärkningsvärt väl med att hålla Covid-19 ute. Anders Tegnell behöver lära sig av Gambias smittskyddsmyndighet.
Citat:
Ursprungligen postat av
shivashambo
Tredje världen i S har drabbats värst ...
- Vad betyder "i S"?
Citat:
Ursprungligen postat av
shivashambo
... vilket du borde veta om du inte är rutten i huvudet?
- I så fall får jag erkänna att jag är riktigt rutten i huvudet. Men jag har inte sett någonting som indikerar att "tredje världen" har drabbats nämnvärt av Covid-19.
Citat:
Ursprungligen postat av
shivashambo
Du påminner mej om regeringens test med folk som lever med viruset nära inpå medan regeringen svamlar och svamlar precis som vanligt med annan stor fråga i landet utan gränser.
Tack för idag, flera bra inlägg utan att rabbla statistik!
- Tack själv!