2020-05-09, 21:05
Medlem
Det handlar nog inte om att Tegnell är en av alla rövskallar som vill skedeminimera. Tegnell är en ärlig människa tror jag.
Citera
2020-05-09, 21:06
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Jo jag vet och det är också tragiskt

Alternativmedia klantade bort sig självt under början av april eller slutet av mars genom att Samhällsnytt publicerade (och sedan tog bort) en artikel där man sa att Covid-19 är som en vanlig influensa.
Citera
2020-05-09, 21:07
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Tror någon att Sveriges linje om ett öppet samhälle har att göra med alla immigranter som inte skulle klara av att ha sina barn hemma och det våld och upplopp som en nedstängning skulle kunna leda till i våra förorter? Jag menar, det sker ju upplopp för mindre.

Sveriges linje av att inte göra något öht beror på två saker. Inga resurser och många att försörja.

Resurserna har gått till att släppa in invällare. Därför har vi inget försvar (förutom en försvarsminister vars enda uppgift är att hacka på Ryssland), en rent löjlig liten polis, inga beredskapslager o.s.v.

Dessutom har vi massor med folk att försörja i landet. Arbetslösheten stiger, två miljoner invällare bara sedan år 2000.
Till det behövs skattepengar.
Då har man inte råd att stänga landet.
Citera
2020-05-09, 21:09
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Tror du missade att jag skrev Antalet döda /dag. Alla länder saktar ner - sverige ligger på fortsatt hög nivå.
Gå int på worldometers.info och se på statistiken för de länder som du nämner. Bra att veta hur många människor som bor i respektive land.

USA saktar absolut inte ner och de har gått från att ha karantän till att allt fler stater börjar öppna upp, vissa stater valde dock att stoppa det då deras siffror såg mindre trevliga ut.

Nu är det ifoförsig fel att jämföra Sverige med en failed state, men antalet smittade ökar i nästan alla länder och lika så antalet döda. (worldometers statestik är bra om man jämför det med ländernas populationsmängd varav därför jag tog upp San Marino)
Citera
2020-05-09, 21:09
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FORVACKSLINGSBAR
Så tycker du, medans jag tycker han är en toppstyrd och kraftigt narcissistisk personlighetsstörd människa. Johan Giesecke är av samma skrot och korn.

Han skall inte under några som helst omständigheter få ett uppdrag han nu har, men det är naturligtvis en plan från FHM GD och regeringspolitikerna, med Löfvén i spetsen.

Tyvärr finns inga straff för dessa i mellanmjölkslandet Sverige.

Håller med. Tyvärr helt sant.
Citera
2020-05-09, 21:10
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matrix-191
Kommer det att dö flest människor av coronaviruset eller åtgärderna för att skydda människor från viruset? Många u-länder är ju beroende av mat och medicine från väst för att överleva.

- Dom fattiga länderna har skapat sitt eget elände. Trots att dom fattiga länderna har varit beroende av bistånd från västländer, så har dom fortsatt att öka befolkningens antal i fantastisk hastighet. Det är olämpligt, och det är farligt. När västländerna själva råkar ut för en kris, så blir det svårt för västländerna att fortsätta donera bistånd till omvärlden.

Hur ska västländerna göra? Ska västländerna offra sina egna medborgares liv för att hålla ekonomin igång, för att på så sätt kunna fortsätta att skicka bistånd till fattiga länder? Ett sådant förfarande skulle innebära att västerlänningar offrar sina egna liv för att rädda liv i fattiga länder. Ett sådant agerande skulle vara emot all vettig moral. Är västerlänningarnas liv inte värda mer än att dom kan offras för att västländerna ska ha råd att fortsätta skicka bistånd till länder som själva har skapat sin egen fattigdom?

Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Jag citerar ett inlägg som du kapade och redigerade till något annat din snuskhummer, haha.

- Det var inte min avsikt att förvränga ditt citat. Jag citerade dom meningar som jag svarade på, och raderade resten.

Citat:
Du fantiserar som en sexgalning medan andra njuter av varandra.

- Gambia brukar förknippas med kvinnliga sexturister från Europa. Sexturism medför en risk för könssjukdomar. Resenärer med sådana sjukdomar bör identifieras, för att förhindra att smittan sprids i Sverige. Däremot behöver man inte bekymra sig allt för mycket för Covid-19 beträffande resenärer från Gambia. Gambia har lyckats anmärkningsvärt väl med att hålla Covid-19 ute. Anders Tegnell behöver lära sig av Gambias smittskyddsmyndighet.

Citat:
Tredje världen i S har drabbats värst ...

- Vad betyder "i S"?

Citat:
... vilket du borde veta om du inte är rutten i huvudet?

- I så fall får jag erkänna att jag är riktigt rutten i huvudet. Men jag har inte sett någonting som indikerar att "tredje världen" har drabbats nämnvärt av Covid-19.

Citat:
Du påminner mej om regeringens test med folk som lever med viruset nära inpå medan regeringen svamlar och svamlar precis som vanligt med annan stor fråga i landet utan gränser.

Tack för idag, flera bra inlägg utan att rabbla statistik!

- Tack själv!
Citera
2020-05-09, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Alternativmedia klantade bort sig självt under början av april eller slutet av mars genom att Samhällsnytt publicerade (och sedan tog bort) en artikel där man sa att Covid-19 är som en vanlig influensa.
Alla kan tyvärr göra fel. Däremot är mitt förtroende för alternativmedia i allmänhet större än den till msm
Citera
Medlem
mr.138s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
Källa på att viruset är uppfunnet av människan?
Källa? Hade det funnits en källa, hade vi pratat i den här tråden då? Så som det ser ut idag så räcker det att tänka lite längre så har du svaret serverat på silverfat.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Han är en professor i ”komplexitet” som publicerar papper och uttalar sig om allt från krisen i Syrien, Arabvåren i Egypten, silikon och diamanter.

Känns som att han vill få upp sin (publicerade) citat-statistik lite nu i 2020 (den ligger lite lågt ytd) genom att uttala sig om coronakrisen? Det får han väl försöka göra om han vill.

Det är klart att man kan diskutera om vi vet något alls om virus av coronastammen? Om vi vet något om och efter SARS och Mers? Men då kanske man skall kolla vad experter inom virologi och epidemiologi, eller åtminstone professorer inom medicin säger om detta, som ju är lite mer pålästa och insatta än denna MIT-utbildade ”komplexitetsforskare”?
Okey du säger så. Vad har då vår matematikprofessor Tom Britton för specialkunskaper då som gör honom trovärdigare?

Eller för all del Tegnell et al. som aldrig mig veterligt har forskat på coronavirus. COVID19 specifikt har varit känt i drygt fem månader nu.
Citera
2020-05-09, 21:12
Medlem
mr.138s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Det är inte kemisk krigföring Snarare bakteriologisk trots att det är ett virus.
Kemisk är gaser, kemiska ämnen och liknande.

Kallades ABC krigföring i lumpen förr i tiden.
Atomic Bacteriological Chemical warfare
Tack för att du rättade mig där.
Citera
2020-05-09, 21:12
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Alla kan tyvärr göra fel. Däremot är mitt förtroende för alternativmedia i allmänhet större än den till msm

Samhällsnytt har gjort fel utan att be om ursäkt för det flera gånger dock, de tenderar att köra med namnbyte på tidningen istället för att stå för att de har felat så jag vete tusan om jag skulle lita på all alternativmedia.
Citera
2020-05-09, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.138
Källa? Hade det funnits en källa, hade vi pratat i den här tråden då? Så som det ser ut idag så räcker det att tänka lite längre så har du svaret serverat på silverfat.
Vad är det som placerar din tanke på silverfatet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in