2020-05-09, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Man ska nog inte underskatta folks dumhet helt enkelt, det finns nog en del som vet eller åtminstone misstänker att de är smittade som ändå gick ut och festade.

Vi kommer att se exakt samma sak i våra grannländer, förhoppningsvis så blir det ingen explosion av smittade hos dem.

Ja han som nu spred viruset till tolv personer var tydligen homofil och besökte 5 bögklubbar med så kallade dark rooms där det bögades loss ordentligt. Det lär man inte få läsa svart på vitt i svensk MSM men i Sydkorea råder öppenhet även då verkligheten inte stämmer överens med PK-narrativet så där får man läsa sådant.

Jag vet inte om FHM gått ut och rekommenderat mot sådana aktiviteter än men det kanske vore på sin plats.
Citera
2020-05-09, 20:59
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Mmm. Det här är ju en ”dumhet” som man definitivt måste ta med i kalkylen. Man måste räkna med att minst 20% kommer agera som att de föddes igår och aldrig hört talas om viruset.

Absolut, jag tror att det är en komponent som många glömmer bort, vi ser folk i USA och Storbritannien som protesterar mot karantän och socialt avstånd, vi ser även här hemma i Sverige hur folk springer på krogar och uteserveringar, vi såg hur Norge tvingades till att stänga alla krogar i början av det hela för att norrmännen bokstavligen stod som packade sardiner på flera krogar.

Den sista idioten är inte född och vi får det bekräftat under denna pandemi.

Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
Och?

Det finns ett helt underforum här på Flashback som heter konspirationsteorier, underskatta aldrig att det finns de som tror sig vara förföljda, som tror att bokstäver sprider sanningen eller att solen kretsar kring jorden.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Mmm. Det här är ju en ”dumhet” som man definitivt måste ta med i kalkylen. Man måste räkna med att minst 20% kommer agera som att de föddes igår och aldrig hört talas om viruset.

Ja, har ju skrivits om flera fall, bl.a. i Norge där smittade har gått på fest (!) trots att de visste om det. Flera stora spridningar har skett så.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Ja iaf jag är inte hatisk mot honom.
Jag anser dock att det FHM som han representerar har valt fel strategi för att bekämpa viruset. Vilket de inte ens försöker göra.
Om det mot förmodan skulle visa sig att de har gjort rätt så ska jag mer än gärna erkänna att jag själv hade fel.
Vilken STOR människa du är!
🙄
Citera
2020-05-09, 21:00
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Sanningen är väl att det inte finns några iockmed våra uppeldade beredskapslager. Det vet Tegnell och regeringen och det är därför de kör stenhårt på linjen att munskydd är skräp. Undrar bara hur lång tid det tar innan gemene svensk ser igenom den lögnen.

Aldrig?
Medelsvensson litar blint på styrande, myndigheter och msm.
Citera
Medlem
Citat:
Kanske redan har postats, men Sydkorea stängde nyss över tvåtusen nattklubbar och uteställen p.g.a. ett plötsligt kluster av smitta:

https://abcnews.go.com/Health/wireStory/asia-today-korea-counts-18-cases-club-visits-70592093

Det är nog såhär det kommer se ut framöver, för de länder som öppnar upp nu.

Då ska man komma ihåg att Sydkorea har legat på ensiffrigt i new cases varje dag i snart en månad. Så sjukdomen är nästan utrotad.

Man ska inte underskatta svårighetsgraden att hålla en sån här sjukdom stången.

Jag förstår inte. Alla sydkoreaner går ju omkring med ett munskydd :-o
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Ja han som nu spred viruset till tolv personer var tydligen homofil och besökte 5 bögklubbar med så kallade dark rooms där det bögades loss ordentligt. Det lär man inte få läsa svart på vitt i svensk MSM men i Sydkorea råder öppenhet även då verkligheten inte stämmer överens med PK-narrativet så där får man läsa sådant.

Jag vet inte om FHM gått ut och rekommenderat mot sådana aktiviteter än men det kanske vore på sin plats.

Det är inte bara homosexuella som sprider sjukdomen, vi behöver inte samma typ av missinformation som det rådde kring HIV och Aids på 80- och 90-Talet.
Citera
2020-05-09, 21:01
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag förstår inte. Alla sydkoreaner går ju omkring med ett munskydd :-o

Folk som prövar varandras drinkar, folk som hånglar osv, munskydd funkar bara till en viss nivå, det är inte direkt kondomens motsvarighet till viralskydd
Citera
2020-05-09, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Aldrig?
Medelsvensson litar blint på styrande, myndigheter och msm.
Jo jag vet och det är också tragiskt
Citera
2020-05-09, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Belgien, Storbritannien, Andorra och Frankrike är betydligt värre drabbade, San Marino är även de hårt drabbade jämfört med sin populationsmängd. (San Marino har en dödlighet på 1208 per 1 miljon men det är inte för att det har dött så många utan för att de har en population på under 40 000 medborgare)

Dock så bör det understrykas att vi klättrar, men skulle vi börja ebba i dödlighet så kommer USA och Irland att springa förbi oss, men att det skulle ske inom en snar framtid är ganska låg.

Tror du missade att jag skrev Antalet döda /dag. Alla länder saktar ner - sverige ligger på fortsatt hög nivå.
Gå int på worldometers.info och se på statistiken för de länder som du nämner. Bra att veta hur många människor som bor i respektive land.
Citera
2020-05-09, 21:04
Medlem
13/4 tog jag en biltur till Sisjön i Göteborg. Var fullt av folk då vid Bahaus, Biltema, Jula m.m

Åkte och kollade lite idag igen. Fullt av folk överallt. Knappt några parkeringar.

Vet inte vad man skall tycks men det känns som att de flesta skiter fullständigt i allt som har med coronaviruset att göra.
Citera
2020-05-09, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Tror någon att Sveriges linje om ett öppet samhälle har att göra med alla immigranter som inte skulle klara av att ha sina barn hemma och det våld och upplopp som en nedstängning skulle kunna leda till i våra förorter? Jag menar, det sker ju upplopp för mindre.
Ja det är en fullt rimlig teori
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in